|
Auteur |
Bericht |
MoonQueen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 19 jul 2009 22:36 Onderwerp: Faillissement en loonbetaling |
|
|
Beste mensen,
Ik zit met een GROOT probleem.
In februari 2006 is mijn voormalige werkgever failliet verklaard.
In de maanden december 2004 tot en met januari 2006 heb ik normaal mijn werkzaamheden verricht, alleen heb ik in deze periode 9 maanden geen loon ontvangen.
In 2007 is het faillissement opgeheven, alleen kon ik destijds nog niets doen, omdat hij in België woonachtig was.
Natuurlijk heeft hij nu weer een BV opgericht en is hij weer woonachtig in Nederland.
In 2005 heeft mijn toenmalige advocaat een brief naar hem gestuurd dat hij binnen 1 week mijn resterend loon moest betalen. Deze heeft hij gelezen, maar hij wilde op geen enkele wijze hierop reageren.
Nu hij dus weer in Nederland wil ik hem alsnog gaan aanpakken, zeker omdat de verjaringstermijn van loonvordering 5 jaren is! En omdat mijn loonvordering ontstaan is in de periode vóór het faillissement.
Het is trouwens aan te onderbouwen dat hij wanbeleid heeft gepleegd en zodanig in privé aansprakelijk gesteld kan worden (om een voorbeeld te noemen hij heeft dus een werknemer indienst genomen, zonder deze daadwerkelijk te kunnen betalen).
Kan iemand mij hierover informatie verschaffen?
Tevens wilde ik graag weten of hij me destijds niet schriftelijk op de hoogte had moeten stellen, dat het slecht ging met het bedrijf en hij niet in staat was mij ooit nog te kunnen betalen? Zodoende dat ik de mogelijkheid had om voor ander, wel betaald werk, te kunnen zoeken.
Ik hoor graag van jullie.
Groetjes,
a desperate girl |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: ma 20 jul 2009 7:39 Onderwerp: |
|
|
U was in dienst bij hem persoonlijk, niet bij een BV of andere rechtspersoon? Direct weer een advocaat inschakelen, beslag laten leggen en procederen. |
|
|
|
 |
MoonQueen
|
Geplaatst: ma 20 jul 2009 7:55 Onderwerp: |
|
|
Nee, ik was in dienst van de BV.
Alleen blijkt dus dat hij eigenlijk geen personeel kon betalen.
Ik heb alleen december 2004 in één keer uitbetaald gekregen en januari en februari 2005 al in delen. |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: ma 20 jul 2009 8:17 Onderwerp: |
|
|
MoonQueen schreef: | Nee, ik was in dienst van de BV.
Alleen blijkt dus dat hij eigenlijk geen personeel kon betalen.
Ik heb alleen december 2004 in één keer uitbetaald gekregen en januari en februari 2005 al in delen. |
En die BV is gefailleerd? De enige mogelijkheid voor u is, of eigenlijk was, in dat geval een loonvordering bij het UWV in te dienen en anders zult u een - moeilijke - procedure moeten beginnen om uw ex-werkgever op grond van bestuurdersaansprakelijkheid aan te spreken.
Als u hiermee naar een advocaat gaat, doet u er goed aan eerst alle faillissementsverslagen op te vragen. |
|
|
|
 |
MoonQueen
|
Geplaatst: ma 20 jul 2009 8:33 Onderwerp: |
|
|
Ik denk dat ik een loonprocedure ga opstarten.
Het is aan te tonen dat de bestuurder wanbeleid heeft gepleegd. Heeft ook nooit pubstukken gedeponeerd. Tevens heeft hij ook nooit rekeningen betaald (UWV, belastingdienst, crediteruen e.d.)
De faillissementsverslagen heb ik destijds al ontvangen, dus dat is ook geen probleem.
Voor mij is het een principe kwestie en vind dat hij zo niet ongestraft door mag gaan. Ik denk namelijk dat hij het nu met het volgende bedrijf ook weer gaat doen. |
|
|
|
 |
|