lucstapert
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 1
|
Geplaatst: za 18 jul 2009 22:34 Onderwerp: Problemen met onderhuur |
|
|
Goedenavond. Een kennis van mij heeft mij gisteren een huurrecht-kwestie voorgelegd, waarop ik haar zelf alvast een voorlopig antwoord heb gegeven. Desondanks even een post op dit forum om te zien wat men er hier van denkt. Casus: zij heeft een tijdlang een kamer in onderhuur bewoond (contract met diegene die onderhuur verleende en met toestemming van huiseigenaar), maar toen er in het huis ingebroken werd wilde zij daar vertrekken. Reden voor vertrek: huiseigenaar wilde geen deuren of sloten vervangen na de inbraak, hoewel hij bij aangaan van het onderhuurcontract zijn telefoonnummer had gegeven waarop mijn kennis kon bellen in geval van calamiteiten (met name reparaties aan het huis). Probleem hierbij: onderverhuurder was niet bereikbaar. Na herhaaldelijk te hebben gemaild, gebeld, gesmst en zelfs de boodschap bij de laatste huurbetaling "dit is de laatste keer dat ik de huursom overmaak, ik wil vertrekken en een neem contact op" was - nu de huiseigenaar nog altijd geen vervanging van sloten of deuren wilde realiseren - de maat vol. Zij besloot toen te verhuizen. En het valt te raden: zij wordt nu door onderverhuurder aangeschreven voor de huursom over de afgelopen maanden sinds de laatste betaling. Wat nu? |
|