|
Auteur |
Bericht |
theod
Leeftijd: 67 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 16 jul 2009 15:13 Onderwerp: |
|
|
Wat we hier vergeten is of het schrijven wel voldoet aan de regels van een factuur.
De factuur moet namelijk een aantal gegevens te bevatten zoals nr. KvK, BTWnr., datum uitbrengen factuur en in dergelijke gevallen de datum en de vorm van het verrichte werk, daarbij moet ook een betalingstermijn en de vorm van hoe te betalen staat.
Op deze nota staat in ieder geval niet de vorm van betalen gemeld zodat de nota al niet meer geldig is voor de belastingdienst. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: do 16 jul 2009 20:21 Onderwerp: |
|
|
"We" vergaten dat niet, hoor. Zie mijn bericht van di 30 jun 2009, 22:54 uur
Mede daarom is het allemaal zo'n onzin. Waarom zou je een factuur die niet komt van de partij waarmee je zaken hebt gedaan, die niet aan de eisen voldoet en die niet eens een bankrekeningnummer bevat waarop betaald moet worden inboeken? Dat probeer ik al de hele tijd uit te leggen. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
cvb
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 16 jul 2009 22:58 Onderwerp: |
|
|
Chantalle schreef: | Ten slotte wil ik nog even benadrukken dat de topicstarter juist een oplossing van ons vroeg waardoor het dubieuze bedrijf niet in hun boekhouding zou terechtkomen. Een advies geven om de nota in te boeken en vervolgens ook nog een credit nota in te boeken is niet passend. | Mij best hoor; althans ikzelf doe al 20 jaar de boekhouding voor ons (eigen familie-)bedrijf en ik boek alles in, dat iets voorstelt; nakomende bijzonderheden schrijf ik er met potlood of in het boekhoudprogramma bij.
Soms wil ik zaken om uiteenlopende redenen naar jaren nog weer eens bekijken; die heb ik aldus altijd kompleet kunnen terugvinden. |
|
|
|
 |
WimWest
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 17 jul 2009 8:21 Onderwerp: |
|
|
@CVB: Dat is ook niet verboden, dat MAG ook wel als je voor je zelf dit op deze onboekhoudkundige manier beter kan onthouden en jezelf wilt belasten met het opvragen van credit-nota's. |
|
|
|
 |
cvb
|
Geplaatst: vr 17 jul 2009 9:07 Onderwerp: |
|
|
WimWest schreef: | @CVB: Dat is ook niet verboden, dat MAG ook wel als je voor je zelf dit op deze onboekhoudkundige manier beter kan onthouden en jezelf wilt belasten met het opvragen van credit-nota's. | Wat is er, afgezien van het BTW-aspekt, voor onboekhoudkundigs aan het in de boekhouding bijhouden van ten laste van het bedrijf uitgevoerd werk met in verband daarmee ontvangen papier en een problemen-lijstje?
Is een onjuiste faktuur ook een ongeldige faktuur?
Waarom stuurt zo'n bedrijf trouwens zoiets?? Kan trouwens ook failliet en de desbetreffende curator zal e e a mogelijk wel zien als een vordering; ga ikzelf niet zitten afwachten.
Snap trouwens gewoon niet, waarom TS papier van een bedrijf, dat hoe dan ook werk voor haar heeft uitgevoerd, dat betaald zal moeten worden, niet in haar boekhouding zou willen, in aanmerking genomen, dat crediteren, althans voor zover ik dat kan bekijken, alles zou neutraliseren. |
|
|
|
 |
theod
Leeftijd: 67 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 17 jul 2009 11:18 Onderwerp: |
|
|
cvb schreef: |
Snap trouwens gewoon niet, waarom TS papier van een bedrijf, dat hoe dan ook werk voor haar heeft uitgevoerd, |
Nogmaals het bedrijf heeft geen werk uitgevoerd voor de topicstarter maar voor een ander bedrijf dat die werkzaamheden voor TS zou uitvoeren.
Als ik mijn post breng naar TNT en TNT laat het verspreiden door DHL krijg ik mijn rekening van TNT omdat ik daar een overeenkomst mee heb en niet met DHL. |
|
|
|
 |
cvb
|
Geplaatst: vr 17 jul 2009 15:24 Onderwerp: |
|
|
theod schreef: | cvb schreef: | Snap trouwens gewoon niet, waarom TS papier van een bedrijf, dat hoe dan ook werk voor haar heeft uitgevoerd, | Nogmaals het bedrijf heeft geen werk uitgevoerd voor de topicstarter maar voor een ander bedrijf dat die werkzaamheden voor TS zou uitvoeren.
Als ik mijn post breng naar TNT en TNT laat het verspreiden door DHL krijg ik mijn rekening van TNT omdat ik daar een overeenkomst mee heb en niet met DHL. | Natuurlijk, maar welke redenen zijn er te bedenken, dat TS geen papier van dat andere bedrijf in haar boekhouding zou willen???
Kreeg b.v. zelf op 23.6.03, net als alle andere ondernemers in Nl, een nota van Reprorecht voor auteursrechten voor, in mijn geval, 3.382 reprorechtplichtige kopieen/jr bij een feitelijk volume van 0.
Daar heb ik ook geen behoefte aan(, zou ik immers eens bij onze eigen klanten moeten uithalen ), maar waarom zou ik dat niet gewoon boeken , zodat ik dat later b.v. bij deze gelegenheid meteen terug kan vinden??; (heb daar overigens een paar jaar later een credit-nota voor ontvangen ). |
|
|
|
 |
Chantalle
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 552
|
Geplaatst: vr 17 jul 2009 15:38 Onderwerp: |
|
|
cvb schreef: | Quote: | Als ik mijn post breng naar TNT en TNT laat het verspreiden door DHL krijg ik mijn rekening van TNT omdat ik daar een overeenkomst mee heb en niet met DHL. | Natuurlijk, maar welke redenen zijn er te bedenken, dat TS geen papier van dat andere bedrijf in haar boekhouding zou willen??? |
Ten eerste maakt dat voor ons niet uit. Als de topicstarter dit aangeeft, is dit nu eenmaal zo. Waarom is haar zaak. Maar als je haar eerste post had gelezen, had je deze vraag niet gesteld, want de topicstarter geeft haar redenen toch vrij duidelijk aan.
Quote: | Kreeg b.v. zelf op 23.6.03 een nota. (...) Daar heb ik ook geen behoefte aan (...) maar waarom zou ik dat niet gewoon boeken , zodat ik dat later b.v. bij deze gelegenheid meteen terug kan vinden?? |
Als je dingen terug wilt vinden, heb je daar ook andere administratieve, niet boekhoudkundige mogelijkheden voor.
Zoals ik al eerder zei: inboeken staat bij mij gelijk aan (een verplichting tot) betalen. Ik wil niet in mijn boekhouding hebben staan dat 1 of ander vaag bedrijf voor 1 of andere niet bestaande opdracht geld van me krijgt, want dat klopt namelijk niet met de werkelijkheid. En dat hoeft gelukkig ook niet. Dat jij er wel voor kiest, is geheel jouw zaak. |
|
|
|
 |
|