Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Uwv, zw en bet...
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 04 aug 2025 23:38
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

laten erkennen? of niet?
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
amsterdamlife

Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): HvA

BerichtGeplaatst: zo 12 jul 2009 18:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

zijn vader ziet het kwaad niet zo in...
vind dat ik zeur als ik vraag of zijn huis opgeruimd is als ons kind bij hem komt slapen.
vind dat ik teveel klaag...
en dat ik te overprotective ben...
ook zijn moeder die zegt dat ik te overproctective ben...
en dat ik ons kind mee moet geven aan hem...

ze zegt de omgeving is niet belangrijk...
zolang hij maar samen met zijn vader kan zijn..
ookal slapen ze op de grond zei ze..

daar kan ik niet bij..
natuurlijk wel dat hij zijn vader moet zien... dat dat belangrijk is..
maar vind wel dat het degelijk geregeld moet zijn in huis...

en wat ik nou zo moeilijk vind/vond...
is dat elke keer als ik wat vroeg..
bijv huis netjes of dit niet of niet op de motor blabla..
zei ie: ja is goed...
maar deed het stiekem wel..

en loog daarna erom..
ons kind kan nog niet alles goed verwoorden waardoor dit mogelijk werd.

en dat liegen bleef een probleem.. sinds we 7 maanden geleden uit elkaar zijn gegaan.

zijn moeder is de enige waarvan ik en hij contact hebben
alleen vermoed ik dat zei ook laks heeft aan wat ik zeg..
dus dat ze hem wel meegeeft stiekem..

ik weet nog niet zo goed wie ik erbij wil hebben.
ik in ieder geval niet..

maar ik ga morgenvroeg eerst even met jeugdzorg aan de lijn hangen..
voor dit zover is...

zijn we al weer minimaal week of 2 verder...
zo niet meer?!
tegen die tijd ben ik al tig keer bedreigd
Bekijk profiel Stuur privé bericht
ouwe sloeber

Leeftijd: 52
Sterrenbeeld: Stier

BerichtGeplaatst: zo 12 jul 2009 21:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Van bedreigingen moet je aangifte doen! Kun je deze bedreigingen bewijzen? Bijvoorbeeld met een voicemail of getuige?

Contact met het kind kan ook op andere manieren met hem thuis. Wat je zelf ook al zegt. Een halve dag elders. Met jou erbij bijvoorbeeld. Als de vader meent dat de omgeving toch niet van belang is.......

Ik ben het met je eens dat dat wel belangrijk is. Een kind is gebaat met regelmaat (en reinheid en rust....naar het ouderwetse gezegde waar zeker een kern van waarheid in zit).

Zoek gauw hulp! via de huisarts naar maatschappelijk werker, (gratis) juridisch advies. Je kunt toch een aanvulling krijgen als je weinig verdiend in dit soort zaken?

Je schreef dat je studeert. Biedt je opleidingsinstantie geen hulp? veel universiteiten of hogescholen hebben iemand in dienst waarmee je over moeilijke dingen kunt praten.
Chantalle

Chantalle

Leeftijd: 41
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU

BerichtGeplaatst: ma 13 jul 2009 10:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ouwe sloeber schreef:
Van bedreigingen moet je aangifte doen! Kun je deze bedreigingen bewijzen? Bijvoorbeeld met een voicemail of getuige?

Contact met het kind kan ook op andere manieren met hem thuis. Wat je zelf ook al zegt. Een halve dag elders. Met jou erbij bijvoorbeeld. Als de vader meent dat de omgeving toch niet van belang is.......

Het hoeft helemaal niet bij hem thuis. Laat hem maar naar jouw huis komen om je kind te zien. Dan ben je er inderdaad zelf bij.

Aan de andere kant levert het jou zo te zien veel stress op. Zeker als hij je ook nog bedreigt. Ik begin me sterk af te vragen wat beter is voor het kind. Zou je ex ooit veranderen en zijn zaakjes op orde krijgen?

Ik zou het persoonlijk wel weten. Ik wil dat mijn kind in een stabiele rustige omgeving opgroeit. Ik had allang vaarwel gezegd tegen die ex... Liever geen vader dan een slechte vader. En wie weet krijg je binnenkort een nieuwe relatie en kan je nieuwe partner de vaderrol op zich nemen (en laat je op deze manier de mogelijkheid open dat die nieuwe partner je kind kan erkennen!).

Één van de gevolgen van niet-erkenning is dat bij jouw overlijden het kind naar je ouders gaat. Je ex heeft helemaal niks. En als hij zich zo blijft gedragen, zou ik hem ook niks geven. Dat is wat ik zou doen, ik weet alleen niet of ik hem dan belangrijke rechten op een family life ontzeg... Maar zonder erkenning heeft hij sowieso vrij weinig rechten.

Met betrekking tot het erkennen: nee, vooral niet doen als je niet zeker weet dat hij zich als fatsoenlijke vader kan gedragen. Stel jij laat hem het kind erkennen en je komt te overlijden, denk je dat hij in staat is om de volledige zorg op zich te nemen?

Laatst aangepast door Chantalle op ma 13 jul 2009 10:48, in totaal 1 keer bewerkt
ouwe sloeber

BerichtGeplaatst: ma 13 jul 2009 10:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
ouwe sloeber schreef:

Het hoeft helemaal niet bij hem thuis. Laat hem maar naar jouw huis komen om je kind te zien. Dan ben je er inderdaad zelf bij.

Ik bedoelde ook 'op andere manieren dan bij hem thuis'. Niet zo goed opgeschreven zie ik nu. Sorry. Ergens anders dus.

Dat hij bedreigt is verschrikkelijk. Daar zal hij mee moeten stoppen. Een moeder die bang is van de vader is voor het kind niet goed. Bijvoorbeeld omdat het kind merkt dat de moeder bang is en dat (onbewust) kan overdragen. Maar wil dat automatisch zeggen dat hij niet van zijn kind houdt en het geen liefde geeft? Als het kind over 15 jaar te horen krijgt van zijn vader dat hij graag contact wilde maar dat van TS niet mocht omdat het in zijn huis een 'beetje rommel' was dan is dat ook iet echt bevorderlijk voor de relatie tussen moeder en kind. TS doet er goed aan een opening te houden (Gezien de omstandigheden die ze schetst zeer bewonderingswaardigs).

In deze situatie ben ik het eens met Chantalle, erkennen is nu geen goed idee. Als de situatie in de toekomst verbetert kun je het altijd nog overwegen. Helemaal contact ontzeggen zoals Chantalle suggereert lijkt mij wel een slecht idee. Hoe ongestructureerd hij ook is, en hoe slecht hij voor zichzelf zorgt, hij houdt wel van het kind en waarschijnlijk ook andersom. Je ziet toch vaak met kinderen die geen contact hadden met één van de ouders dat dit voor psygische problemen op een latere leeftijd kan zorgen.

Het punt over het overlijden is een goeie van Chantalle. Heb je een testament waar de voogdij is geregeld? Of is dat in dit geval niet nodig omdat er geen strijd kan ontstaan.

Nogmaals, zoek hulp! (anders dan dit forum)
amsterdamlife

Leeftijd: 39
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): HvA

BerichtGeplaatst: ma 13 jul 2009 10:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

rechtswinkel gebeld... deze is gesloten tijdens vakantie :S
en jeugdzorg waren in bespreking.. heb mijn telefoonnummers achter gelaten en verwacht anyday soon bericht.

zowieso ben ik niet van plan hem nu te laten erkennen.. inderdaad later misschien als hij er zelf aan toe is kan dat alsnog..
maar nu is alles te onstabiel en buiten dat alles is alles aan elkaar gelogen geweest vanuit vaders kant..

dat ik niet weet of ik voor nog meer verassingen kom te staan
Chantalle

Chantalle

Leeftijd: 41
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU

BerichtGeplaatst: ma 13 jul 2009 10:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ouwe sloeber schreef:

Helemaal contact ontzeggen zoals Chantalle suggereert lijkt mij wel een slecht idee. Hoe ongestructureerd hij ook is, en hoe slecht hij voor zichzelf zorgt, hij houdt wel van het kind en waarschijnlijk ook andersom. Je ziet toch vaak met kinderen die geen contact hadden met één van de ouders dat dit voor psygische problemen op een latere leeftijd kan zorgen.

Zeker waar. Het zijn twee kwaden waar je uit moet kiezen en ik zou dus zelf voor de andere optie gaan, maar helemaal contact ontzeggen is een slecht advies, dat geef ik toe. De vraag is echter niet hoe slecht hij voor zichzelf zorgt, de vraag is hoe slecht hij voor het kind zorgt.

Ik spreek uit ervaring. Mijn zus voedt haar kind ook alleen op zonder contact met de vader (maar in haar geval wilde hij dat ook niet). Aan de andere kant zijn mijn ouders vanwege de kinderen juist nog vijf jaar bij elkaar gebleven. Dat hadden ze beter niet kunnen doen...
ilonka

Leeftijd: 70
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): LOI

BerichtGeplaatst: ma 13 jul 2009 11:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Aan het erkennen door de vader zitten niet alleen rechten aan vast, maar ook plichten. Als je een bankrekening wilt openen of een paspoort wilt aanvragen voor je kind, heb je ook de handtekening van de vader nodig. Ook later als het kind Studiefinanciering nodig heeft, de IB Groep zal het inkomen van de vader er ook bij betrekken om de hoogte van de SF te bepalen. Heeft de vader het kind niet erkent, dan heb je hier geen 'last' van.
ouwe sloeber

BerichtGeplaatst: ma 13 jul 2009 12:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Aan het erkennen door de vader zitten niet alleen rechten aan vast, maar ook plichten. Als je een bankrekening wilt openen of een paspoort wilt aanvragen voor je kind, heb je ook de handtekening van de vader nodig.

Is dit niet alleen het geval als beide ouders ouderlijk gezag hebben?

Quote:
rechtswinkel gebeld... deze is gesloten tijdens vakantie :S
en jeugdzorg waren in bespreking.. heb mijn telefoonnummers achter gelaten en verwacht anyday soon bericht.

Zul je net zien....pffff Als jeugdzorg je niet terugbelt weer zelf aan de telefoon gaan hangen hoor! Ik google net. Ik zie dat je voor een bezoek aan een maatschappelijk werker geen doorverwijzing van de huisarts meer nodig hebt. Je zou eens kunnen googlen voor iemand in jouw buurt en bellen. Als het gesprek je bevalt kun je een afspraak maken.
ilonka

Leeftijd: 70
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): LOI

BerichtGeplaatst: ma 13 jul 2009 12:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ouwe sloeber schreef:
Quote:
Aan het erkennen door de vader zitten niet alleen rechten aan vast, maar ook plichten. Als je een bankrekening wilt openen of een paspoort wilt aanvragen voor je kind, heb je ook de handtekening van de vader nodig.

Is dit niet alleen het geval als beide ouders ouderlijk gezag hebben?

Nee, helaas is dat niet het geval. Ik heb het namelijk zelf meegemaakt en ik was 'blij' dat de vader mijn kinderen niet had erkend. Je bent dan weer afhankelijk van zo'n persoon, die moeilijk zou kunnen gaan doen. Of hij is onvindbaar....
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: ma 13 jul 2009 20:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Inderdaad, die praktische problemen zijn een groot nadeel dat aan erkenning kleeft. En dat het kind niet erkend wordt door deze man (die die erkenning zelf ook niet wil, maar ik vermoed dat dat is omdat hij denkt dan pas te moeten betalen) betekent echt niet dat hij zich niet als vaderfiguur zou kunnen gedragen. Feitelijk verandert er niet veel.
En in dit geval lijkt er ook niet echt wat van paps te erven, dus daar hoef je het ook niet om te doen.

Maar goed, deze ouders moeten gewoon samen een goede omgangsregeling treffen, ook in hun eigen belang. Waarbij vader bij goed gedrag (wheelies met een klein kind en chipsontbijten vallen daar niet onder!) op den duur wellicht meer vrijheid kan krijgen.

Amsterdamlife, in vergelijking met moeders in heel wat betere omstandigheden stel jij je écht constructief op. Alle lof daarvoor. En laat je niet gek maken door je schoonmoeder of vrienden van je man, maar doe wat goed voelt voor de veiligheid van jou en je kind. Het klinkt alsof je de stappen die daarvoor nodig zijn hebt ingezet. Ik wens je heel veel succes en wijsheid en ga echt naar een goede advocaat toe.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds