|
Auteur |
Bericht |
MartinJan
Leeftijd: 63 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 07 jul 2009 19:57 Onderwerp: Hogerberoep, eerst een comparitie |
|
|
Ik heb even goed gezocht op de keyWords maar niet kunnen vinden op dit fora, dus deze mede deling.
In een recente casus in hoger beroep, heb ik vernomen dat:
Indien een rechtspersoon of een natuurlijk persoon in hoger beroep gaat, de rechters eerst een comparitie van partijen steld, om te zien naar welke richting deze casus gaat.
Citaat van een rechter;
"we willen zien of partijen e.e.a. met gesloten beurs willen verrekenen"
"we willen weten welke richting e.e.a. op gaat"
"we willen weten dat wij de clienten kunnen leveren wat zij verwachten"
MIschien een tendens of een opdracht van het ministerie. _________________ illegitimis nil carborundum! |
|
|
|
 |
lawyer
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 629
|
Geplaatst: wo 08 jul 2009 8:50 Onderwerp: |
|
|
Het is (nog?) niet bij alle gerechtshoven geïntroduceerd, maar bijvoorbeeld in Den Bosch kijkt men direct of de zaak zich leent voor de zgn. comparitie na aanbrengen. |
|
|
|
 |
MartinJan
|
Geplaatst: wo 08 jul 2009 13:09 Onderwerp: |
|
|
lawyer schreef: | Het is (nog?) niet bij alle gerechtshoven geïntroduceerd, maar bijvoorbeeld in Den Bosch kijkt men direct of de zaak zich leent voor de zgn. comparitie na aanbrengen. |
het gerechtshof is Leeuwarden in deze casus, dus er zijn er al meer die het zo doen, kort een CnA of in het lang Comparitie na Aanbrengen.
ik heb het maar gecorrigeerd om het duidelijker te stellen _________________ illegitimis nil carborundum!
Laatst aangepast door MartinJan op do 09 jul 2009 13:09, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 08 jul 2009 13:51 Onderwerp: |
|
|
Gerechtshof Leeuwarden? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
MartinJan
|
Geplaatst: wo 08 jul 2009 14:57 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | Gerechtshof Leeuwarden? |
Er is er toch maar 1 daar  _________________ illegitimis nil carborundum! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: wo 08 jul 2009 15:28 Onderwerp: |
|
|
Een rechtbank is geen gerechtshof. Het zijn beide wel gerechten. En misschien bevinden de twee gerechten zich zelfs wel in hetzelfde gebouw, dat weet ik niet. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: wo 08 jul 2009 22:16 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | Gerechtshof Leeuwarden? |
Yup. Maar dat wist je toch wel? _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: wo 08 jul 2009 23:51 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: | Maar dat wist je toch wel? |
Lees de berichten van 19:57, 13:09 en 13:51 in combinatie. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
MartinJan
|
|
|
|
 |
klokluider
Leeftijd: 57 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 26 jul 2009 11:59 Onderwerp: |
|
|
BonaFides schreef: | Een rechtbank is geen gerechtshof. Het zijn beide wel gerechten. En misschien bevinden de twee gerechten zich zelfs wel in hetzelfde gebouw, dat weet ik niet. |
De rechtbank en het gerechtshof bevinden zich niet in het zelfde gebouw, waarmee een antwoord is gegeven op de quote hierboven. |
|
|
|
 |
|