|
Auteur |
Bericht |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 24 jun 2009 0:16 Onderwerp: |
|
|
sabri schreef: | Er is:
- een verklaring van de bestuurder
- een verklaring van de bijrijder
- auto van de bestuurder met schade
Volgens mij is daarmee aan de minimale bewijsvereisten voldaan en staat het de rechter vrij om deze te waarderen en af te wegen tegen jouw verklaringen. Hierin kan ik me vergissen.. Bona fides?  |
Ik ben bang dat je gelijk hebt. Een verklaring dat de buurman je fiets heeft gestolen is niet voldoende, maar in combinatie met een aankoopbon van de fiets wel. Ook al wijst die aankoopbon (uiteraard) op geen enkele manier naar de buurman als dader. En hier zijn er dus al twee verklaringen (plus de auto).
LM schreef: | Verder kan de auto natuurlijk ook uitgeleend zijn. |
Dan zou TS in ieder geval vrijuit gaan. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Research
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 24 jun 2009 13:12 Onderwerp: |
|
|
Wordt je dan niet alsnog veroordeeld omdat ik kentekenhouder ben?
Het was op koninginnedag waarbij iedereen na de plek zou kunnen zijn gereden van het ongeval...
Op dat moment is het dus minder logisch dat ik het zou zijn omdat ik in de buurt woon.
Daarbij vertelt dat politie mij dat ik ook een andere bumper kan hebben gemonteerd om zo te laten lijken dat er geen schade is, maar de politie moet toch onafhankelijk zijn. De OvJ beslist hierover...Waarom doet de politie dit soort uitspraken dan?
En het zou ook kunnen dat deze mensen mij uitgezocht hebben om hun verzekeringsfraude mee goed te praten, omdat ze minimale schade hebben.
Dit hebben ze aan de politie laten zien, en nu hebben ze het laten maken al...De auto van hun heeft exact dezelfde kleur als mijne dus lak van mij is er niet te zien.
Ze hebben ook de schade beschreven die er aan mijn auto zou zijn, en die is er dus niet.
Er kan ook geen onderzoek meer gedaan worden aan hun auto omdat hij al gerepareerd is. Mijn auto is niet kapot dus die mag voor mijn part na TNO om te onderzoeken dat er niks mee aan de hand is!
Ik heb ook contact gehad met mijn verzekering, maar strafrecht wordt niet gedekt en ze hebben wel advies gegeven in deze zaak en ze zeiden op basis van wat ik vertelde zou de OvJ geen zaak hebben, en de zaak waarschijnlijk seponeren aangezien er alleen een getuige verklaring is van de rijder en bijrijder. Geen onafhankelijk getuige, en mijn auto heeft geen schade en de beschrijving klopte ook nog eens niet.
En van de politie heb ik begrepen dat ik qua postuur en leeftijd wel op de gene lijk maar wat de politie letterlijk zei was:
"Je bent het wel, maar je hebt je veranderd" Dan ben ik het dus toch niet als ik anders ben...snap de logica niet helemaal.
Alsof ik nu ineens kleuren lensen in heb, en m'n haar heb geverfd en me heel anders kleed
Bovendien kan ik ook kijken na die politie agent zijn auto als hij na het werk na huis gaat, en dan de dag erna aangifte komen doen.
Omdat ik weet hoe laat hij op welke plek was, ik weet exact hoe hij eruit ziet, ik weet zijn kenteken en kleur auto en alles.
Ook al heeft hij geen schade, ik zeg dat het zo is, en er waren nog 4 vrienden bij me in de auto die het ook gezien hebben dit gaat toch nergens over... |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 24 jun 2009 13:29 Onderwerp: |
|
|
Research schreef: | Wordt je dan niet alsnog veroordeeld omdat ik kentekenhouder ben? |
Nee, dat is alleen bij lichte verkeersovertredingen. Overtreding van art. 7 lid 1 WVW is een misdrijf. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Research
|
Geplaatst: wo 24 jun 2009 13:48 Onderwerp: |
|
|
De politie heeft dit wel meerdere malen gevraagd of er de mogelijkheid is dat iemand in mijn auto heeft gereden, maar dit is niet het geval en dit heb ik ook verklaard.
Bovendien ALS ik daadwerkelijk degene was die tegen die mensen op gereden was, dan zou ik toch NOOIT met die mensen gaan afspreken...dat werkt 100% tegen mijzelf...en als ik al zou afspreken dan zou ik een vriend van mij laten gaan zodat ze zien dat "diegene" het niet is... aangezien de politie het had over dat ik (niet dat het zo is zei hij) maar STEL dat ik de advocaat van de duivel zou spelen...als ik dat daadwerkelijk zou doen zou ik niet zelf met die mensen af spreken...
Momenteel bewijs:
- Schade aan auto slachtoffer
- Verklaring slachtoffer
- Verklaring bijrijder slachtoffer
- Ontkennende verklaring van verdachte (ik)
- Proces verbaal van bevindingen (geen schade aan mijn auto)
- Aanvullend proces verbaal van slachtoffer, dat hij mij herkent maar dat ik veranderd ben of op zijn minst dat ik qua postuur en leeftijd en lengte overeenkom...maar volgens mij is er geen 100% bevestiging.
- Dader heeft amerikaans kenteken, ik heb ook amerikaans kenteken.
Wie ziet hier een zaak in? |
|
|
|
 |
HenkR
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: wo 24 jun 2009 13:56 Onderwerp: |
|
|
Research schreef: |
Daarbij vertelt dat politie mij dat ik ook een andere bumper kan hebben gemonteerd om zo te laten lijken dat er geen schade is |
Dat is gemakkelijk te controleren door te kijken of de bevestigingsboutjes onlangs zijn vastgemaakt, denk aan verse krasjes of 'gangbare' of zelfs nieuwe boutjes als er inderdaad onlangs de bumper is vervangen. Als de bumper er al een tijdje op zit dan zit er roest en modderzooi op die boutjes en moeren. _________________ 'Justice is supposed to be blind. But must it be stupid too?' |
|
|
|
 |
Research
|
Geplaatst: wo 24 jun 2009 14:36 Onderwerp: |
|
|
Punt is, ik heb een maand voordat dit "ongeluk" gebeurd is echt een ongeluk gehad.
Hierbij zat de auto behoorlijk in elkaar, nieuwe motorkap, nieuwe bumper, nieuwe radiateur, condenser, subframe etc...
Hier heb ik ook netjes de politie gebeld, en met de mensen (geparkeerde auto's) die aangereden waren heb ik de papieren ingevuld etc.
Ik wil niet zeggen dat dit doorslaggevend is, maar er is dus zeer recent bewijs dat ik niet wegrij na een ongeval, daarbij na een ongeval rij je heel voorzichtig en het is wel erg onwaarschijnlijk dat je als je je auto net een maand terug hebt dat je dan alweer een ongeval krijgt...
Dus de bumper die er op zit, die is juist nieuw sinds maart 2009...en daar heb ik ook een bonnetje van, hij is in begin april gespoten en gemonteerd. Maar er zit dus wel al een beetje steenslag op, op dit moment. Daarom kan er geconcludeerd worden dat deze niet nog eens overgespoten zou zijn na 30 april (koninginnedag) want dan zou ook die steenslag weg zijn... Ik zou dus binnen een maand nadat ik mijn auto terug heb van een erg ongeluk alweer tegen iemand oprijden...  |
|
|
|
 |
HenkR
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: wo 24 jun 2009 14:52 Onderwerp: |
|
|
Research schreef: | Punt is, ik heb een maand voordat dit "ongeluk" gebeurd is echt een ongeluk gehad.
Hierbij zat de auto behoorlijk in elkaar, nieuwe motorkap, nieuwe bumper, nieuwe radiateur, condenser, subframe etc...
Dus de bumper die er op zit, die is juist nieuw sinds maart 2009...en daar heb ik ook een bonnetje van, hij is in begin april gespoten en gemonteerd. Maar er zit dus wel al een beetje steenslag op, op dit moment. |
Als je beschikt over de factuur van het bedrijf dat de bumper gespoten en gemonteerd heeft en de hoeveelheid steenslag wijst op een gebruik van een maand (afgezet tegen het aantal kilometers dat je ermee gereden hebt) dan zou dat je kunnen helpen.
Een verklaring van dat (schade-) bedrijf dat de bumper die nu op jouw auto zit dezelfde is die zij toen gemonteerd hebben, zou mooi zijn.
Als het bedrijf ook nog iets kan zeggen of de hoeveeheid steenslag bij het aantal kilometers past die jij sinds begin april hebt afgelegd, zou ook mooi zijn. _________________ 'Justice is supposed to be blind. But must it be stupid too?' |
|
|
|
 |
Research
|
Geplaatst: wo 24 jun 2009 15:03 Onderwerp: |
|
|
Ik zal deze zaken zsm regelen zodra ik een brief krijg dat ik daadwerkelijk vervolgd wordt.
Mijn tijd acht ik namelijk kostbaarder dan een transactie van 300 euro, alhoewel ik het zeer onterecht zou vinden als ik dit krijg.
Maar om nu op dit moment als al die tijd erin te gaan steken, ik denk dat ik dat beter kan doen zodra de zaak niet geseponeerd wordt, nietwaar? |
|
|
|
 |
Research
|
Geplaatst: vr 26 jun 2009 14:40 Onderwerp: |
|
|
Heeft het nog zin een aanvullend proces verbaal te laten opmaken naar aanleiding van mijn gesprek met die mensen.
Om mijn kant van het verhaal te vertellen, zoals bijvoorbeeld dat diegene tegen mij vertelt heeft dat ze wel degelijk over het kenteken aan het twijfelen waren, terwijl ze eerst tegen de politie gezegd hebben dat ze er heel zeker van waren? |
|
|
|
 |
sabri
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: vr 26 jun 2009 15:24 Onderwerp: |
|
|
Research schreef: | Heeft het nog zin een aanvullend proces verbaal te laten opmaken naar aanleiding van mijn gesprek met die mensen.
Om mijn kant van het verhaal te vertellen, zoals bijvoorbeeld dat diegene tegen mij vertelt heeft dat ze wel degelijk over het kenteken aan het twijfelen waren, terwijl ze eerst tegen de politie gezegd hebben dat ze er heel zeker van waren? |
Mocht je tzt worden gedagvaard dan kan je die mensen als getuige laten oproepen.
Het is heel goed mogelijk dat je inderdaad gedagvaard wordt, maar ik ben het met jouw rechtsbijstandsverzekering eens dat er niet echt een hele sterke zaak ligt. |
|
|
|
 |
Research
|
Geplaatst: za 27 jun 2009 0:39 Onderwerp: |
|
|
Maar wat heb ik eraan om die mensen als getuige te laten oproepen?
Bedoel je omdat ze daar onder eed staan?
Ik heb zo'n idee dat zelfs als ze onder eed staan, en de rechter vraagt of ze het kenteken zeker wisten dat ze dan alsnog ja zullen zeggen terwijl ze tegen mij nee zeiden.
Maar hoezo denk je dat er een grote kans is dat ik gedagvaard wordt?
Waarom zou het niet afgedaan worden met een transactievoorstel? |
|
|
|
 |
sabri
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: za 27 jun 2009 11:23 Onderwerp: |
|
|
Research schreef: | Maar wat heb ik eraan om die mensen als getuige te laten oproepen?
Bedoel je omdat ze daar onder eed staan?
Ik heb zo'n idee dat zelfs als ze onder eed staan, en de rechter vraagt of ze het kenteken zeker wisten dat ze dan alsnog ja zullen zeggen terwijl ze tegen mij nee zeiden. |
Je vroeg of het zin had om een aanvullend pv te laten opmaken. Dat kan je doen, maar een andere optie is dus om de twijfelaars als getuige te laten horen en te herinneren aan hun twijfel.
Research schreef: |
Maar hoezo denk je dat er een grote kans is dat ik gedagvaard wordt?
Waarom zou het niet afgedaan worden met een transactievoorstel? |
Oh, dat kan ook heel goed hoor... Wat ik bedoelde is dat er inderdaad een kans is dat dit het vervolgingstraject (dagvaarding/transactievoorstel) in gaat. |
|
|
|
 |
Research
|
Geplaatst: ma 06 jul 2009 18:59 Onderwerp: |
|
|
Weet iemand hoe lang het gewoonlijk duurt voordat ik een transactievoorstel zou krijgen of een dagvaarding? |
|
|
|
 |
Research
|
Geplaatst: di 27 okt 2009 15:04 Onderwerp: |
|
|
Zo het transactie voorstel is binnen...
Even 250 euro betalen, ik laat dit dus voorkomen.
En ik ben er nu ook achter dat de politie dit onderzoek maar snel snel afgeraffeld heeft, want belangrijke getuigen van mijn kant zijn niet gehoord.
Deze zijn in mijn belang en hierdoor lijkt het dus ook alsof ik nu schuldig ben.
Bovendien nog een vraag: Kan er puur op basis van alleen mijn voorgaande verhaal door de rechter beoordeeld worden dat ik schuldig ben.
Ik wil namelijk in mijn pleitnota zetten dat ik nooit een ongeval heb gehad, en ook niet op de plaats delict ben geweest en dat ik hiervoor geen getuige heb.Naar mijn mening hebben deze mensen mij uitgekozen om hun schade op te verhalen. Mijn auto inclusief foto's van mij etc zijn te vinden op Hyves en zo is het heel makkelijk mijn kenteken+auto+beschrijving te geven. Toevallig is ook mijn auto dezelfde kleur als hun, ik kan me niet indenken dat een rechter puur op basis van hun verklaring/aangifte mij kan veroordelen. |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: di 27 okt 2009 22:33 Onderwerp: |
|
|
Research schreef: | Zo het transactie voorstel is binnen...
|
Zou je niet eens beginnen met het dossier op te vragen? |
|
|
|
 |
|