Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Best Patches i...
Personalized T...
verkiezingsbed...
Kunnen (Kanton...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 28 jul 2025 23:40
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

afhandeling kosten binnentreding woning deurwaarder
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
funske

Leeftijd: 50
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman

BerichtGeplaatst: za 27 jun 2009 12:12    Onderwerp: afhandeling kosten binnentreding woning deurwaarder Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een deurwaarder mag middels artikel 444 van het Wetboek van Burgelijke Rechtsvordering de sloten openbreken indien de bewoner niet aanwezig is, en de woning binnentreden.

De bewoner komt terug en kan zijn woning vervolgens niet binnen. Hoe gaat dit verder, ik neem aan dat de deurwaarder de sleutel van de nieuwe sloten heeft. Moet de bewoner bij het ophalen van de sleutel de kosten meteen afrekenen of wordt dit bij de vordering opgeteld ?

Groetjes Funske.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
funske

BerichtGeplaatst: do 02 jul 2009 19:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dit kan niet waar zijn, nog steeds geen antwoord, dit is toch een heel simpele vraag en een veel voorkomende situatie, ga me nu niet vertellen dat niemand dit weet.
Martijn

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UL

BerichtGeplaatst: do 02 jul 2009 21:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Inderdaad het kan niet waar zijn dat niemand daar een antwoord op heeft, gewoonweg de post niet gelezen.

In beginsel worden de kosten die gemaakt worden bij bijvoorbeeld een commissarisbeslag (444 Rv) of ontruiming opgeteld bij de schuld in de vorm van executiekosten (dus met de kosten die ook de beslaglegging zelf kost, het aanplakken, de advertentie, de verkoop etc.)
Verstuur e-mail
WimWest

Leeftijd: 125
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: vr 03 jul 2009 18:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als de nieuwe sloten als dwangmiddel zijn toegepast heeft u een redelijke kans dat het ook op die manier wordt toegepast en zult u direct moeten afrekenen.
MartinJan

Leeftijd: 63
Sterrenbeeld: Kreeft

BerichtGeplaatst: vr 03 jul 2009 19:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

maar waT!, ALS DIE DEURWAARDER OP DE ZAKEN VOORUITLOOPT, en dat helemaal niet dat mag? ,......termijn,..enz, totaal niet haalbaat enz,...?

i.vm. de krediet crisis lopen deurwaarders harder, dan moet, geld geld "verdienen" ,..weet die gedaagde veel?,.... Razz

sjah min een t (ik had een 6 HBO voor NL) Embarassed
Martijn

BerichtGeplaatst: vr 03 jul 2009 22:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

WimWest schreef:
Als de nieuwe sloten als dwangmiddel zijn toegepast heeft u een redelijke kans dat het ook op die manier wordt toegepast en zult u direct moeten afrekenen.

In beginsel wordt bij een beslag op roerende zaken met politie en slotenmaker het slot vervangen omdat men het beslag heeft willen leggen en dit anders niet ging. Dan begrijp ik niet hoe de deurwaarder je dus eigenlijk de toegang tot je woning kan ontzeggen tenzij je eea direct aan hem voldoet.

Die spullen meenemen kan bij beslag maar de toegang tot de woning ontzeggen ... dat lijkt me onrechtmatig?

Edit: typfout

Laatst aangepast door Martijn op wo 08 jul 2009 19:06, in totaal 1 keer bewerkt
Verstuur e-mail
bona fides

Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: vr 03 jul 2009 23:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Martijn schreef:
Die spullen meenemen kan bij beslag maar de toegang tot de woning ontzeggen ... dat lijkt me onrechtmatig?

Dat lijkt mij ook. De kosten van de nieuwe sleutel zijn noodzakelijke kosten van het beslag (bij afwezigheid van de schuldenaar). Een retentierecht voor de deurwaarder zou hier nogal ingrijpend zijn.

Relevante informatie is hier te vinden. Ik begrijp dat artikel 9 Besluit tarieven ambtshandelingen gerechtsdeurwaarders de wettelijke basis is voor het in rekening brengen van de kosten van de slotenmaker.

Leeftijd: 72
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: za 04 jul 2009 8:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

funske schreef:
Dit kan niet waar zijn, nog steeds geen antwoord, dit is toch een heel simpele vraag en een veel voorkomende situatie, ga me nu niet vertellen dat niemand dit weet.
Waarom vraag je het de deurwaarder niet zelf, immers opheldering, resp. hem/haar je de toepasselijke wet/regeling te laten lezen?
bona fides

BerichtGeplaatst: za 04 jul 2009 13:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het hoeft niet te gaan om een op dit moment actuele situatie.

Leeftijd: 63
Sterrenbeeld: Kreeft

BerichtGeplaatst: wo 08 jul 2009 15:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Maar je kan toch altijd een verzoek om informatie indienen bij de deurwaarder, ook over de actueele situatie, daar moeten ze antwoord op geven volgens de gedragregels van deurwaarders.
bona fides

BerichtGeplaatst: wo 08 jul 2009 15:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het hoeft niet te gaan om een op dit moment actuele situatie.

Het lijkt me niet dat een deurwaarder zit te wachten op allerlei interessante vragen die niets met lopende zaken van doen hebben. Als ik deurwaarder was, zou ik de vragensteller in zo'n geval vriendelijk doch beslist verwijzen naar Google en internetfora.

BerichtGeplaatst: do 09 jul 2009 18:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een aangename verassing, ik zie een hoop relevante info. Bona Fides, toplink dat rijnstad siteje, hier staat zeer gedetailleerde info over deurwaarder kosten. Uit de info op deze site kan ik alleen maar afleiden dat de kosten m.b.t. het vervangen van sloten bij de vordering worden opgeteld (verschotten).

Bedankt.

Grt Funske.
funske

BerichtGeplaatst: do 16 jul 2009 12:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vraag naar aanleiding van link "rijnstad":

Hier wordt vermeld middels voorbeelden dat een bankbeslag ongeveer 350 euro kost, een beslag op inboedel 750.

Wat doet een deurwaarder als je bv 200 euro op de bank hebt staan, gaat hij dan voor die 200 en neemt zijn verlies (voorlopig want komt natuurlijk bij de vordering).

Wat als jij voor 500 euro aan inboedel hebt, bv een laptop of zo, legt hij dan beslag hierop ondanks dat het de kosten ( 750) niet zal dekken ?

Ben gewoon benieuwd, groet Funske.
Martijn

BerichtGeplaatst: do 16 jul 2009 13:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bij bankbeslag zal pas achteraf blijken wat er ten tijde van het beslag op de rekening stond. Het kand dus zelfs zo zijn dat er niets onder het beslag is gevallen maar de kosten zijn dan al gemaakt en zullen worden doorberekend.
Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds