|
Auteur |
Bericht |
aylaangel
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 26 jun 2009 0:33 Onderwerp: Hoeveel recht heb ik om een school aan te geven? |
|
|
Beste mensen
Het gaat hier om een school die speciaal onderwijs aanbied speciaal voor epilepsie en daarbij andere stoornissen of beperkingen.
Wat ik heb zien gebeuren op deze school is dat werkelijk bijna niets word gedaan aan kansen geven aan mensen of het eruit halen wat erin zit.
Ze willen mensen eigenlijk zo snel mogelijk laten werken, waarbij de cursisten in aanmerking komen voor banen zoals paswerk en vakkenvullen.
Er word geen enkele kans gegeven iemand meer te laten bereiken of diploma's te halen zoals op VMBO of MBO niveau.
Kinderen van zestien worden soms echt behandeld alsof ze acht jaar zijn.
Terwijl bij veel cursisten nouwlijks iets mankeerd en ze veel meer kunnen bereiken, maar de kans word gewoon niet gegeven. Dat leerlingen misschien naar een school kunnen in de buurt en een toekomst kunnen hebben zoals mensen zonder beperking word gewoon in de doofpot gestopt.
Ik vraag me af of ik voor deze redenen ergens kan aankloppen, om deze school te veranderen of af te breken.
Want dit is niet zoals je met mensen hoort om te gaan.
Groetjes, A tervoort |
|
|
|
 |
WimWest
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 26 jun 2009 7:28 Onderwerp: |
|
|
Elke school heeft statuten waarin staat omschreven welke doelstellingen er nagestreefd dienen te worden. Waarschijnlijk zal er ook een resultaatverplichting zijn. U moet wat dieper graven en kijken hoe het instituut staat ingeschreven en op welke gronden de school in aanmerking komt op financiele ondersteuning van het rijk en/of de gemeente.
Indien blijkt dat zij slecht voldoen aan de richtlijnen zijn er wel mogelijkheden om dit juridisch aan te pakken. |
|
|
|
 |
aylaangel
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 26 jun 2009 21:35 Onderwerp: |
|
|
WimWest schreef: | Elke school heeft statuten waarin staat omschreven welke doelstellingen er nagestreefd dienen te worden. Waarschijnlijk zal er ook een resultaatverplichting zijn. U moet wat dieper graven en kijken hoe het instituut staat ingeschreven en op welke gronden de school in aanmerking komt op financiele ondersteuning van het rijk en/of de gemeente.
Indien blijkt dat zij slecht voldoen aan de richtlijnen zijn er wel mogelijkheden om dit juridisch aan te pakken. |
Oke hoe kan ik daarachter komen? wat hun statuten zijn? |
|
|
|
 |
WimWest
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 01 jul 2009 19:52 Onderwerp: |
|
|
Dat is afhankelijk van de rechtsvorm. Als het een stichting is of een BV dan zijn die opvraagbaar via de Kamer van Koophandel |
|
|
|
 |
|