|
Auteur |
Bericht |
Ivanders
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 23 jun 2009 14:30 Onderwerp: Webshop levert niet EN stort geen geld terug. reeds 8 maand! |
|
|
Hallo,
Even uitleggen dat ik uit belgië ben en dat ik via een nederlandse webshop een item gekocht heb van 614 euro.
Dit item (een tv) werd me bezorgd en meteen bleek dat er vanalles mis was. kleuren kwamen niet goed, (groene gezichten) vlekken her en der.
Hier foto's van genomen en gemeld aan de verkoper.
Deze maakte geen problemen, liet de tv retour halen. en beloofde me via mail mijn geld te crediteren omdat ze geen zelfde tv meer in stock hadden. (mail op datum van 10/11/2008)
Echter vandaag heb ik nog steeds geen geld ontvangen. Ze beschikken uiteraard over mijn gegevens en heb ik hun ook al meermaals gemaild en zelfs aangetekend verstuurt.
Dit geld rendeert dus mooi op hun rekening...
Sinds 10/11/2008 blijft het dood aan hun kant van de lijn.
Geen mails, geen telefoontjes. geen antwoord op aangetekend schrijven (2x)
Ik denk dat ze gewoon aan het wachten zijn tot ze opnieuw deze toestellen in stock hebben om deze vervolgens nog op te sturen. Ondertussen is dit item in de winkel en op andere webshops al 100 euro gezakt in prijs...
Kan ik hier volgens het NL recht iets tegen ondernemen?
Bestaan er in NL intrest vergoedingen? enz...
Ik lees het graag.
Met vriendelijke groeten,
I |
|
|
|
 |
Alfatrion
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
|
|
|
 |
Ivanders
|
Geplaatst: di 23 jun 2009 19:06 Onderwerp: |
|
|
De ingebrekestelling is al een heel tijdje terug gestuurt. 2x zelfs. Hier heb ik geen antwoord op gekregen. Ze antwoorden op niets meer. als ik telefoneer krijg ik de eigenaar niet meer aan de lijn.
De webshop bestaat nog gewoon ook het kvk nummer heb ik al laten natrekken en is nog steeds actief. De site krijgt met de regelmaat van de klok nieuwe producten en andere promoties.
Kvk Oost Nederland 08166103
BTW nummer NL818690021B01 |
|
|
|
 |
Alfatrion
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 23 jun 2009 19:13 Onderwerp: |
|
|
Heb je die aangetekend verstuurd? (m.a.w. kun je bewijzen dat ie ontvangen is?) Zo ja dan kun je aanspraak maken op de wettelijke garantie. _________________ Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt. - Winston Churchill |
|
|
|
 |
Ivanders
|
Geplaatst: di 23 jun 2009 19:23 Onderwerp: |
|
|
de postafschriften heb ik inderdaad.
Bedankt voor de info.
Hoe kan deze garantie berekend worden? Werken jullie met vaste schijven of percentages?
mvg, |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: di 23 jun 2009 20:05 Onderwerp: |
|
|
He, wat een vervelend verhaal is dat!!!
Meer informatie over de wettelijke rente tref je op deze overheidssite.
De berekening kun je bijvoorbeeld uitvoeren via deze site.
Ik denk dat je maar eens een laatste brief (aangetekend met bewijs van ontvangst, maar per fax met een ontvangstbevestiging waar een deel van je document op staat zou ook goed moeten zijn) moet versturen waarin jij dreigt de verkoper in rechte te betrekken als het totaalbedrag inclusief de vermeerdering met de wettelijke rente niet binnen x-tijd op je rekening staat. Meld ook dat je de koop ontbindt, nu verkoper ondanks diverse aanmaningen nalaat aan zijn verplichting uit de overeenkomst te voldoen. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
|