law_student
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: di 23 jun 2009 10:41 Onderwerp: Uitzendcontract |
|
|
Beste allemaal ik had even een vraag over het volgende: (misschien dat iemand mij daarmee kan helpen..)..alvast bedankt...het arbeidsrecht is en blijft moeilijk...
een vriend heeft een contract met het uitzendbureau Recruit a Student heb getekend.
Voor Recruit werkt hij voor een bedrijf genaamd PRC. Hiervoor is hij aan het werk als inspecteur woonkwaliteit.
Voordat hij aan het werk kon gaan heeft hij 3 trainingsdagen en 1 examendag gevolgd. Bij elkaar zijn dat 25 uren.
Recruit a student heeft hem verteld dat als hij het examen niet zou halen dat hij de 25uur niet uitbetaald kreeg. Dit staat eveneens in het contract.
Na het behalen van zijn examen ontving hij eind mei zijn eerste loonstrookje. In zijn eerste loonstrook zaten de 25uren er niet bij. Wat bleek, Recruit a Student zegt dit pas uit te betalen aan het einde van het project. Dit was mij dus niet verteld.
In het contract staat het volgende:
De trainingen en examens worden pas uitbetaald na succesvolle beëindiging van het project na inlevering van ter beschikking gestelde materialen zie artikel 17 .
Artikel 17 staat niet in het contract, net zoals artikel 16. Recruit zegt dat artikel 17 artikel 18 moet zijn. In dit artikel wordt geen vermelding gemaakt van wat succesvolle beëindiging betekend alleen wat de kosten zijn van de ter beschikking gesteld materialen. Wel hebben ze hem telefonisch verteld dat succesvolle beëindiging betekend dat hij tot het einde van het project goed zijn werk blijft doen.
Nu weet hij niet zeker of hij wel tot het einde van dit project dit werk wil gaan doen. Nu is mijn vraag, staat Recruit in het gelijk met haar bewering dat hij het geld pas uitbetaald krijg aan het einde van het project, of zijn er ook andere mogelijkheden? |
|