|
Auteur |
Bericht |
thenose1
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT
|
Geplaatst: do 18 jun 2009 14:38 Onderwerp: Paginanummering en inhoudsopgave van scriptie |
|
|
Geachte juristen,
Ik ben in mijn afstudeerscriptie de puntjes op de I aan het zetten. Ik heb de volgende onderdelen:
1: Voorblad
2: Titelpagina
3: Voorwoord
4: Inhoudsopgave
5: Inleiding
6: Scriptie-hoofdstukken
7: Conclusie
8: Jurisprudentielijst
9: Literatuurlijst
Nu heb ik 2 vragen:
1: Vanaf welk onderdeel moet ik beginnen met de paginanummering?
2: Welke van deze onderdelen moeten worden opgenomen in de inhoudsopgave?
Alvast bedankt! 
Laatst aangepast door thenose1 op do 18 jun 2009 23:36, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
Nobility
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: do 18 jun 2009 16:17 Onderwerp: Re: Opzetten paginanummering en inhoudsopgave van scriptie |
|
|
thenose1 schreef: |
Nu heb ik 2 vragen:
1: Vanaf welk onderdeel moet ik beginnen met de paginanummering?
2: Welke van deze onderdelen moeten worden opgenomen in de inhoudsopgave?
Alvast bedankt!  |
1. Vanaf het voorblad.
2. Vanaf 5. de inleiding.
Zo is het mij altijd geleerd  |
|
|
|
 |
thenose1
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT
|
Geplaatst: za 20 jun 2009 14:38 Onderwerp: |
|
|
Vanaf 5 in de inhoudsopgave komt overeen met wat ik zelf dacht, dat zal dan wel kloppen.
Maar al nummeren vanaf het voorblad? Zijn er mensen die dat kunnen bevestigen of juist ontkennen? Ik heb daar mijn twijfels over.
Bedankt voor je hulp in ieder geval  |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: za 20 jun 2009 15:48 Onderwerp: Re: Paginanummering en inhoudsopgave van scriptie |
|
|
Beginnen met de paginanummering bij de hoofdstukken, lijkt me. Jurisprudentielijst en literatuurlijst niet nummeren.
En alle onderdelen in de inhoudsopgave opnemen. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Nobility
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: za 20 jun 2009 16:26 Onderwerp: |
|
|
Ja beginnen inderdaad met de paginanummering bij de hoofdstukken. Bij mijn digitale 'stukken' telt windows helaas al automatisch de paginanummering vanaf het voorblad.  |
|
|
|
 |
MaxForce
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UM Studieomgeving (MA): UM Berichten: 96
|
Geplaatst: za 20 jun 2009 16:41 Onderwerp: |
|
|
Bij het voorwoord, de inhoudsopgave en de lijst van afkortingen wordt meestal gebruik gemaakt van romeinse cijfers als paginanummering. Vanaf de inleiding volgt de normale paginanummering (en wordt begonnen met pagina 1).
De literatuurlijst en jurisprudentielijst kun je ook doornummeren. Je kan vrijwel elk boek openen en zien dat dat gebeurt. _________________ "Auch der Beschränkte, Unwissende, Unbesonnene faßt leicht und lebhaft eine subjektive Überzeugung. Aber je leichter er sie fäßt, desto mehr hat man Ursache, ihr zu mißtrauen." |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: za 20 jun 2009 20:08 Onderwerp: |
|
|
Ik zie in studieboeken dat MaxForce een punt heeft. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
|