|
Auteur |
Bericht |
cvb
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 14 jun 2009 9:53 Onderwerp: |
|
|
vice2009 schreef: | Wat zijn mijn rechten en wat is verstandig om te doen.
|
|
|
|
|
 |
Chantalle
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 552
|
Geplaatst: ma 15 jun 2009 15:47 Onderwerp: |
|
|
cvb schreef: | vice2009 schreef: | Wat zijn mijn rechten en wat is verstandig om te doen.
|
|
De vraag wat verstandig is om te doen is niet hetzelfde als een oordeel vragen over wat hij heeft gedaan. |
|
|
|
 |
WimWest
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 15 jun 2009 15:57 Onderwerp: |
|
|
Begint bijna cryptisch te worden.....  |
|
|
|
 |
HenkR
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: di 16 jun 2009 1:57 Onderwerp: |
|
|
WimWest schreef: | Begint bijna cryptisch te worden.....  |
Nee, want een oordeel kun je uitsluitend geven over iets wat al passé is of over een duidelijk plan wat nog moet worden uitgevoerd.
Ik zie een duidelijk verschil tussen het vragen aan juristen wat verstandig is om te doen en anderszijds het vragen om een oordeel over hoe 'cliënt' in het verleden gehandeld heeft, of over zijn toekomstige plannen.
Da's niet cryptisch.  _________________ 'Justice is supposed to be blind. But must it be stupid too?' |
|
|
|
 |
cvb
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 16 jun 2009 5:38 Onderwerp: |
|
|
Vlg. Van Dale: Quote: | Geformuleerde mening, mening ten aanzien van een kwestie of geval. | Bezoekers op dit forum zijn m.i. vrij er voor kiezen uit te gaan van expliciete meningen/wensen van TS (zoals diens eventuele advokaat dat zal doen); die kun je op dit punt 'neutraal' noemen of daar, mits binnen de wet, juist al dan niet forse vraagtekens bij zetten; waarom zou dat onbehoorlijk of 'negatief' zijn???. |
|
|
|
 |
|