Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
x-piri
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 12 jun 2009 14:42 Onderwerp: Burenruzie |
|
|
--------------------------------------------------------------------------------
Ik zou graag willen weten wat voor rechten er zijn bij burenruzie.
Ik zal een omschrijving maken van die dag.
Gisteren hadden mijn vriend en ik kaarten voor een band en hadden een cd opgezet om het te vieren.
Ik had hem al wat zachter gedraaid, omdat onze nieuwe buren nogal gauw aanbellen en dan vluchtig weglopen.
We waren ondertussen de kaarten aan het uitprinten totdat opeens het geluid stopte, dus ik loop naar de kamer toe en ziet dat alles uit was, de ventilator, videorecorder, koelkast noem maar op.
Ik liep nog ff de keuken in, en ik hoorde mijn buurman met zijn zoon praten, zo nu hebben we het zelf maar laten stoppen, we zijn het echt zat riep hij tegen iemand anders.
Dus het was voor mij bevestigd dat dit niemand anders gedaan kon hebben dan de buren.
Mijn vriend pakte de sleutel om de stoppen weer om te zetten (wij wonen in een flat met de meterkast aan de galerijzijde), dus mijn vriend zegt, zou je met je poten van mijn spullen willen afblijven, waarop zij meteen met zijn tweeën met een vuist 2 cm van mijn vriend stonden en begonnen te bedreigen met we slaan je in elkaar als je nog eens muziek aan hebt staan, en anders gooien we een baksteen door de ruit heen.
Deze mensen waren niet tot rede te brengen, dus we zijn naar binnen gegaan en hebben meteen de politie ingeschakeld dat loopt nog.
Nu is mijn vraag, hoe veillig kunnen wij ons nog voelen, hoe kunnen we ons nog berschermen? mag je zomaar in de stoppenkast van je buren?bedreigingen met, in elkaar slaan, baksteen door de ruit, wat kan ik daarmee?
Ze hebben een aantal maanden geleden ook als een geklaagd maar dan bij de mensen in de flat, en gezegd dat ze ons iets aan doen als ze nog iets horen en ons inelkaar zouden slaan.
Maar geloof mij, het gaat echt niet om keihard muziek maar , omdat hun dan ons horen.
Wij weten zelf wel wat hard is neem je een getal tussen de 10 en 1 dan stond het volume op 5, moet kunnen toch?
En is het juridisch gezien niet zo, dat je netjes aan moet bellen om netjes te vragen of de muziek zachter kan?
Sorry voor deze hoop vragen, maar ik voel mij niet meer veillig en dat gevoel wil ik weer hebben.
Alvast bedankt voor jullie antwoord. |
|
|
|
 |
cia76
Leeftijd: 89 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1828
|
Geplaatst: za 13 jun 2009 7:56 Onderwerp: |
|
|
Hoe je je weer veilig kunt voelen is een heel andere vraag als wat je rechtens kunt ondernemen tegen het gedrag van deze buren. Wanneer je primaire doelstelling is om je veilig te voelen, zul je m.i. de confrontatie aan moeten gaan. Met andere woorden een gesprek aangaan waarbij je heel kalm blijft en waarbij je je, ook al sta je in je recht, ook probeert te verplaatsten in wat het is dat de buren ertoe beweegt om zich zo op te stellen.
Wat je rechtens tegen dit gedrag kunt ondernemen is in ieder geval aangifte doen (dat had je al gedaan). Als er schade is kun je nog een civiele vordering ogv onrechtmatige daad instellen. Wellicht kun je ook een vordering instellen bij de rechtbank dat de buren zich dienen te onthouden van het bedienen van jouw stoppenkast onder last van een dwangsom of iets dergelijks. |
|
|
|
 |
cvb
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 13 jun 2009 11:39 Onderwerp: |
|
|
cia76 schreef: | Wellicht kun je ook een vordering instellen bij de rechtbank dat de buren zich dienen te onthouden van het bedienen van jouw stoppenkast onder last van een dwangsom of iets dergelijks. | Heb ik zelf natuurlijk ook aan gedacht; echter: een volgende keer laten ze het b.v. door een ander doen, etc.; misschien weten die lieden wel van voorgaande gelegenheden, dat TS daar weinig tegen kan doen.
Misschien een inbraakzekere behuizing/opstelling voor die stoppen??
Quote: | Wat je rechtens tegen dit gedrag kunt ondernemen is in ieder geval aangifte doen (dat had je al gedaan) | Ben zelf niet zo onder de indruk van de politie, maar zou het, zeker nu je (m.i. terecht) al aangifte hebt gedaan, voorlopig gewoon aan hen overlaten.
Ben benieuwd, hoe dit verder gaat. |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|