Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Personalized T...
verkiezingsbed...
Force justice ...
Kunnen (Kanton...
Boetes CJIB ni...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu za 19 jul 2025 7:53
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Burenruzie
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
x-piri

x-piri

Leeftijd: 46
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Leeuw

BerichtGeplaatst: vr 12 jun 2009 14:42    Onderwerp: Burenruzie Reageer met quote Naar onder Naar boven

--------------------------------------------------------------------------------

Ik zou graag willen weten wat voor rechten er zijn bij burenruzie.
Ik zal een omschrijving maken van die dag.

Gisteren hadden mijn vriend en ik kaarten voor een band en hadden een cd opgezet om het te vieren.
Ik had hem al wat zachter gedraaid, omdat onze nieuwe buren nogal gauw aanbellen en dan vluchtig weglopen.
We waren ondertussen de kaarten aan het uitprinten totdat opeens het geluid stopte, dus ik loop naar de kamer toe en ziet dat alles uit was, de ventilator, videorecorder, koelkast noem maar op.
Ik liep nog ff de keuken in, en ik hoorde mijn buurman met zijn zoon praten, zo nu hebben we het zelf maar laten stoppen, we zijn het echt zat riep hij tegen iemand anders.
Dus het was voor mij bevestigd dat dit niemand anders gedaan kon hebben dan de buren.
Mijn vriend pakte de sleutel om de stoppen weer om te zetten (wij wonen in een flat met de meterkast aan de galerijzijde), dus mijn vriend zegt, zou je met je poten van mijn spullen willen afblijven, waarop zij meteen met zijn tweeën met een vuist 2 cm van mijn vriend stonden en begonnen te bedreigen met we slaan je in elkaar als je nog eens muziek aan hebt staan, en anders gooien we een baksteen door de ruit heen.
Deze mensen waren niet tot rede te brengen, dus we zijn naar binnen gegaan en hebben meteen de politie ingeschakeld dat loopt nog.
Nu is mijn vraag, hoe veillig kunnen wij ons nog voelen, hoe kunnen we ons nog berschermen? mag je zomaar in de stoppenkast van je buren?bedreigingen met, in elkaar slaan, baksteen door de ruit, wat kan ik daarmee?
Ze hebben een aantal maanden geleden ook als een geklaagd maar dan bij de mensen in de flat, en gezegd dat ze ons iets aan doen als ze nog iets horen en ons inelkaar zouden slaan.
Maar geloof mij, het gaat echt niet om keihard muziek maar , omdat hun dan ons horen.
Wij weten zelf wel wat hard is neem je een getal tussen de 10 en 1 dan stond het volume op 5, moet kunnen toch?
En is het juridisch gezien niet zo, dat je netjes aan moet bellen om netjes te vragen of de muziek zachter kan?

Sorry voor deze hoop vragen, maar ik voel mij niet meer veillig en dat gevoel wil ik weer hebben.
Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
cia76

cia76

Leeftijd: 89
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA

BerichtGeplaatst: za 13 jun 2009 7:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoe je je weer veilig kunt voelen is een heel andere vraag als wat je rechtens kunt ondernemen tegen het gedrag van deze buren. Wanneer je primaire doelstelling is om je veilig te voelen, zul je m.i. de confrontatie aan moeten gaan. Met andere woorden een gesprek aangaan waarbij je heel kalm blijft en waarbij je je, ook al sta je in je recht, ook probeert te verplaatsten in wat het is dat de buren ertoe beweegt om zich zo op te stellen.

Wat je rechtens tegen dit gedrag kunt ondernemen is in ieder geval aangifte doen (dat had je al gedaan). Als er schade is kun je nog een civiele vordering ogv onrechtmatige daad instellen. Wellicht kun je ook een vordering instellen bij de rechtbank dat de buren zich dienen te onthouden van het bedienen van jouw stoppenkast onder last van een dwangsom of iets dergelijks.
cvb

Leeftijd: 72
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: za 13 jun 2009 11:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

cia76 schreef:
Wellicht kun je ook een vordering instellen bij de rechtbank dat de buren zich dienen te onthouden van het bedienen van jouw stoppenkast onder last van een dwangsom of iets dergelijks.
Heb ik zelf natuurlijk ook aan gedacht; echter: een volgende keer laten ze het b.v. door een ander doen, etc.; misschien weten die lieden wel van voorgaande gelegenheden, dat TS daar weinig tegen kan doen.

Misschien een inbraakzekere behuizing/opstelling voor die stoppen??

Quote:
Wat je rechtens tegen dit gedrag kunt ondernemen is in ieder geval aangifte doen (dat had je al gedaan)
Ben zelf niet zo onder de indruk van de politie, maar zou het, zeker nu je (m.i. terecht) al aangifte hebt gedaan, voorlopig gewoon aan hen overlaten.

Ben benieuwd, hoe dit verder gaat.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds