Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 25 aug 2025 20:06
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

zonder toestemming plaatsen van naam in rouwadvertentie
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 5 van 6 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
spoekie

Leeftijd: 55
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: za 13 jun 2009 0:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

HenkR schreef:

Je gaat iets te diep in op het leven van TS.
Een leven dat jij niet kent overigens.

Meer overigens lijkt je leeftijd ineens met 20 jaren gestegen.

Probeer in ieder geval wat meer on-topic te blijven en je posts te checken op hun relevantie met de vraag van de TS. Wink

Uhhh niemand kent hier het leven van TS....maar vind het wel frapant dat bijna iedereen hier zomaar het verhaal van TS gelooft! Terwijl niemand er bij stilstaat waarom vader dit heeft gedaan of waarom dochter en moeder samen zo reageren!! Dit lijkt mij juist een kwestie van nadenken..
Bij echtscheiding zijn er altijd twee kanten van een verhaal!

Ik graaf idd dieper dan zomaar een verhaal aan te nemen van iemand.
Door berichten van iemand en hoe ze schrijft over ex en zijn vriendin., hier kun je een boel uithalen en wat je zelf zoal uit levenservaring weet.

Heb je Jewel haar berichten hier op het forum nagelezen?
Dan kun je zelf wel zo je conclusies trekken denk ik zo en heeft indirect met dit onderwerp te maken.
Maar wat heeft het verder met mijn leeftijd te maken denk ik zo?
Maar goed, als ik er zo over nadenk, Think vind ik het wel een compliment eigenlijk als je mij ouder schat door mijn berichten!
Betekend dat ik met mijn jonge leeftijd heel wat meer levenservaring hebt dan de meeste (oudere) hier!!! hahhahahha

Ik ben dan wel 39, lekker jong en zo voel ik mij ook en zo zie ik er ook uit, maar dat terzijde! Laughing maar door alle echtscheidingsperikelen wat ikzelf heb meegemaakt met mijn ex en met mijn man en zijn ex en zijn kind en wat ik zoal lees en ervaar op internet, ben ik echt geen groentje op dit vlak, wss daarom dat ik 20 jaar ouder overkom met mijn berichten!

Tevens TS is bijna 50 meen ik...ouder dan ik, maar als ik het zo begrijp, dan heeft Jewel dus meer van mij te leren dan andersom...is niet arrogant bedoeld maar heeft te maken met levenservaring/praktijk en hoe je omgaat en aankijkt tegen bepaalde situaties...! Wink

Wat betreft dat ik on-topic moet blijven....ja ik check juist wat iemand schrijft..jullie ook?
Blijkbaar niet, anders komt men hier niet bij voorbaat tot de conclusie dat vader hier fout is terwijl je de achtergrond niet eens weet wat er nu eigenlijk speelt! En daar gaat het hier om en wat ik duidelijk wil maken...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
spoekie

BerichtGeplaatst: za 13 jun 2009 0:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Spoekie heeft het helemaal niet over het leven van TS, maar over het incident dat hier voorligt. Ik ben het met spoekie eens dat TS buiten verhouding reageert op dit "incident". Misschien heeft moeder strikt genomen gelijk dat vader niet helemaal correct heeft gehandeld, maar het is duidelijk dat de positie van vader op dit moment allerminst eenvoudig is. Wiens schuld dat is kan m.i. in het midden blijven, want dat verandert er niet aan dat zijn moeder is overleden en dat hij (of zijn familie) dus een beslissing moest nemen over het al dan niet vermelden van de naam van zijn dochter in de overlijdensadvertentie.

Het is gebeurd en die advertentie kan niet meer worden teruggedraaid. Geen reden om vader hiervoor (verder) te demoniseren. Integendeel, moeder zou, binnen haar mogelijkheden, dochter eerder moeten stimuleren om weer contact te krijgen met haar vader. Vader lijkt daar althans open voor te staan. Tussen vader en moeder zal het wel nooit meer goed komen en dat hoeft ook niet, maar wat er tussen die twee is gebeurd mag voor moeder geen reden zijn om dochter tegen haar vader op te zetten. Het van dit mugje een olifant maken lijkt daar echter wel op.

Hear hear.....mooi verwoord bona fides! Lekker jip en janneke, nu maar hopen dat anderen het ook begrijpen deze duidelijke taal!!! hahhhaaaha
Ik hou er zo van!! Laughing
spoekie

BerichtGeplaatst: za 13 jun 2009 0:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

HenkR schreef:
edit: Spoekie heeft het wel degelijk over het leven van TS waar zij geen weet van heeft; teveel details uit de lucht gegrepen.
Ook vader kon best rekening houden met de situatie als geheel en zich 'voorzichtiger' opstellen.
Ook de moeder zou dat misschien kunnen.

Beste HenkR, weet jij het leven over de ex van TS?? zo niet...dan einde discussie! Dus ook niet beginnen dat ik details uit de lucht grijp!
Aangezien je aangeeft dat ook moeder zich misschien voorzichtiger kan opstellen, geeft alleen maar aan dat je het met me eens bent!
spoekie

BerichtGeplaatst: za 13 jun 2009 1:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

cvb schreef:
spoekie schreef:
Wie begon met het sturen van een brief/mail zoals geciteerd? Als gevolg daarvan, stuurde dochter ook een mail naar vader
Vader behoort door zijn gedrag zoveel vertrouwen bij zijn dochter te hebben (verdiend), dat hij geen vervelende mails van haar om de oren krijgt.

Jewel is natuurlijk vrij te doen en te laten, waar ze zin in heeft (inklusief haar zaak naar eigen idee bepleiten), mits ze daarbij de wet niet overtreedt; van dit laatste is, althans volgens mijzelf, niets gebleken.

Nu zij haar zaak op dit forum voorlegt, zou haar hier hoogstens nog onwelwillendheid t.o.v. andere betrokkenen kunnen worden verweten (niet of onvoldoende meewerken aan initiatieven voor oplossingen door anderen, resp. zelf geen of onvoldoende initiatief daartoe nemen); ook hiervoor is, idem, in het verhaal niets te vinden.

Hoe komt dat vervelende gedrag van vader?

Tuurlijk en nu is het alleen Jewel om te doen en te laten wat ze wil in deze situatie terwijl je eerder sprak over dat ouders een rolmodel spelen in...!

Laatste quote....weer zeer onduidelijk en ik begrijp er niets van!

*EDIT*
Jewel

Leeftijd: 66
Sterrenbeeld: Leeuw

BerichtGeplaatst: za 13 jun 2009 8:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Spoekie, als ik jouw berichten zo lees en jij mij van een hoop onjwaarheden beschuldigt, lijkt mij dat jij een knap gefrustreerde vrouw bent. Begin medelijden met je te krijgen.
Jouw ervaring met ex van jouw partner, hoeft niet dezelfde te zijn als mijn verhaal. Niet alle ex-en zijn (h)exen! Er zijn ook nieuwe partners van exen zijn die vals zijn en waardoor de ex-vrouw of ex-man soms zo reageren waardoor het lijkt alsof zij de (h)exen zijn in de ogen van de nieuwe partners. Heb jij daar ook wel eens aan gedacht?

Laatst aangepast door Jewel op za 13 jun 2009 8:36, in totaal 2 keer bewerkt
cvb

Leeftijd: 72
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: za 13 jun 2009 8:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

spoekie schreef:
Hoe komt dat vervelende gedrag van vader?
Natuurlijk kan het gewoon helemaal aan jewel liggen of gewoon helemaal aan vriendin of heeft vader andere sores; er zijn echter gewoon geen redenen om dat te veronderstellen.

Quote:
Tuurlijk en nu is het alleen Jewel om te doen en te laten wat ze wil in deze situatie terwijl je eerder sprak over dat ouders een rolmodel spelen in...!
Ouders kijken natuurlijk uit zichzelf meestal wel uit met wat ze doen en laten in het zicht van de kinderen.

Quote:
Laatste quote....weer zeer onduidelijk en ik begrijp er niets van!
In andere woorden: alleen op het forum klagen schiet niet op.
Jewel

BerichtGeplaatst: za 13 jun 2009 8:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

En voor allen die gereageerd hebben: ik heb besloten om geen tijd en energie meer te steken in de band tussen mijn dochter en haar vader. Hij zoekt het helemaal maar zelf uit. Niet-reageren op de mail van zijn dochter, getuigt al van slecht vaderschap.
Mijn dochter heeft het goed bij mij. En dat zegt zij zelf ook. Een mooier compliment kan een moeder toch niet krijgen????
HenkR

HenkR

Leeftijd: 56
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: za 13 jun 2009 10:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

spoekie schreef:
HenkR schreef:

Je gaat iets te diep in op het leven van TS.
Een leven dat jij niet kent overigens.

Meer overigens lijkt je leeftijd ineens met 20 jaren gestegen.

Probeer in ieder geval wat meer on-topic te blijven en je posts te checken op hun relevantie met de vraag van de TS. Wink

Uhhh niemand kent hier het leven van TS....maar vind het wel frapant dat bijna iedereen hier zomaar het verhaal van TS gelooft!

Ik zeg niet dat ik het verhaal van TS geloof; ik ga uit van de gegevens die ze verstrekt.

Met dat het lijkt dat je leeftijd met 20 jaren is gestegen bedoel ik dat ik meende dat er in het begin 19 bij je leeftijd stond.

spoekie schreef:

Beste HenkR, weet jij het leven over de ex van TS?? zo niet...dan einde discussie! Dus ook niet beginnen dat ik details uit de lucht grijp!

Ken jij hem wel?

spoekie schreef:

Hierdoor kan ik dochter wel begrijpen....papa heeft een nieuwe vriendin, zelfs kinderen dus als dochter al komt een weekend, heeft ze niet alle aandacht meer van haar vader wat voorheen wel was toen stiefmama en kids nog niet in beeld waren.
Dus dochter voelt zich in de steek gelaten! Ergo, het liefst ziet een kind dat zijn of haar papa en mama weer bij elkaar komen maar als er een nieuwe liefde is, dan wordt dit natuurlijk onmogelijk en bij voorbaat heeft de stiefpapa of stiefmama het natuurlijk altijd al fout gedaan! Zij of hij is een spelbreker!

Zegt tegen mama dat ze niet kan opschieten met en dat papa dit of dat en mama haalt hier zo haar conclusies uit etc etc....ze hoort maar 1 kant van het verhaal omdat communicatie met vader verder uitgesloten is.

Dochter is lekker aan het puberen en probeert zo de relatie kapot te maken tussen de nieuwe liefde met papa...gebeurt dit niet, dan heeft papa niets voor haar over!!

En moeder speelt het spelletje lekker mee....omdat zij wss gekwetst is omdat haar ex wilde scheiden.

TS zegt zich niet te herkennen in jouw verhaal.
En uit eigen ervaring weet ik dat jouw verhaal niet het enige denkbare scenario hoeft te zijn.

Dat betekent dat je er naast kunt zitten.
Het betekent ook dat we allemaal niks (concreets) met je hypothesen kunnen.

En ook al zou je gelijk hebben dan bied je er nog geen oplossing mee.

Hoe de vork ook precies in de steel zit; vader heeft dochter gepasseerd met die naamsvermelding. Hij kent de situatie waar zijn dochter in zit en mag zich na protesten van de dochter best afvragen of hij de reactie van de dochter niet had kunnen voorzien.
Als hij verstandig is dan bied hij z'n excuses aan aan z'n dochter en laat hij merken dat hij in het vervolg even vraagt wat hij moet doen als er weer zoiets zich voordoet. Dat zou een oplossing kunnen zijn.
Maarja, het is niet af te dwingen.

Er zal best wel meer aan de hand zijn maar dat lijkt me niet aan de orde om dit probleem op te lossen.

BerichtGeplaatst: zo 14 jun 2009 1:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jewel schreef:
Spoekie, als ik jouw berichten zo lees en jij mij van een hoop onjwaarheden beschuldigt, lijkt mij dat jij een knap gefrustreerde vrouw bent. Begin medelijden met je te krijgen.
Jouw ervaring met ex van jouw partner, hoeft niet dezelfde te zijn als mijn verhaal. Niet alle ex-en zijn (h)exen! Er zijn ook nieuwe partners van exen zijn die vals zijn en waardoor de ex-vrouw of ex-man soms zo reageren waardoor het lijkt alsof zij de (h)exen zijn in de ogen van de nieuwe partners. Heb jij daar ook wel eens aan gedacht?

Knap?? hoe raad je het zo? hahhahaha Mr. Green ..gefrustreerd?? Speak to the hand nee hoor! En je hoeft met mij geen medelijden te hebben, dat heb ik met je dochter...
En nee, niet ieder verhaal is hetzelfde maar vaak met echtscheiding komt het op hetzelfde neer hoe iemand zich voelt en de emoties die erbij komen kijken en hoe hij of zij zich dan opstelt tov de ander.
Je wilt geen energie meer stoppen in het contact tussen dochter en vader. Oke, ze zoeken het zelf maar uit, prima, maar laat het dan ook voor wat het is. Bemoei je er dan ook niet meer mee en laat je mening voor je hoe je over ex en nieuwe vriendin denkt!
Een moeder/vader laten soms weleens wat los tov de kinderen.....doe je onbewust maar een kind krijgt dit mee en handelt er ook naar.

Ga verder met je leven, wees gelukkig met je nieuwe vriend en je dochter, maar geef je ex ook die kans met nieuwe vriendin en haar kinderen. Ga niet over kleine dingen lopen tetteren...het is klaar, je bent gescheiden en allebei hebben jullie weer een eigen leven....en als je zover bent dat je zo kunt denken, zul je zien dat je ook ineens weer met je ex kan babbelen zonder dat je ruzie maakt.
Als het tussen jouw en je ex weer goed gaat zul je zien dat ook dochter weer naar vader gaat. En dan ineens kan ze ook met nieuwe vriendin opschieten en haar kinderen...
En misschien is die nieuwe vriendin helemaal niet zo'n bitch als je denkt! Maak kennis met haar, praat eens met haar....heb je dat ooit gedaan? als jij de eerste stap zet om het beste met je dochter voor te hebben want ze heeft tenslotte een vader en een moeder waar ze van houdt en jullie van haar en hier kan ze niet tussen kiezen en dat hoeft in feite ook niet als ouders zich idd ook opstellen als ouders, dan zul je zien dat de wereld ineens 180 graden draait.
Dat is wat ik je wil mee geven....succes en sterkte...!
spoekie

BerichtGeplaatst: zo 14 jun 2009 1:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

HenkR schreef:
Ik zeg niet dat ik het verhaal van TS geloof; ik ga uit van de gegevens die ze verstrekt.

Moeten die wel juist zijn toch? Op basis wat ze verteld ga je er vanuit dat dit waar is..dus je gelooft TS.

HenkR schreef:
Dat betekent dat je er naast kunt zitten.
Het betekent ook dat we allemaal niks (concreets) met je hypothesen kunnen.
En ook al zou je gelijk hebben dan bied je er nog geen oplossing mee.

Er zal best wel meer aan de hand zijn maar dat lijkt me niet aan de orde om dit probleem op te lossen.

Zie mijn bericht hiervoor...
Gescheiden ouders moeten zich opstellen als ouders voor hun kinderen en de emoties die bij een scheiding komen kijken proberen naast zich neer te leggen voor de kinderen.....dat is de oplossing!
Als je dat kunt dan heb je al heel wat gewonnen.
Je kunt elkaar zeker wel schieten of eikels vinden maar je bent altijd nog ouders van....gedraag je hier dan ook naar.
Jewel

BerichtGeplaatst: zo 14 jun 2009 20:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

spoekie schreef:
En misschien is die nieuwe vriendin helemaal niet zo'n bitch als je denkt! Maak kennis met haar, praat eens met haar....heb je dat ooit gedaan?

Ook al gedaan. Geen succes.
de Webmeester
Webmeester
de Webmeester

Leeftijd: 43
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: ma 15 jun 2009 15:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

On topic graag! Annoyed
HenkR

HenkR

Leeftijd: 56
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: di 16 jun 2009 1:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

spoekie schreef:

Je kunt elkaar zeker wel schieten of eikels vinden maar je bent altijd nog ouders van....gedraag je hier dan ook naar.

Dit is niet het gedragsforum voor gescheiden mensen, Spoekie.
Als je je ervaring op het scheidingsvlak wilt etaleren, doe dat dan on-topic.
En niet 'te pas en te onpas'.
Je hebt m.i. de plicht om de inhoud van je posts steeds af te wegen aan de startpost.

@ Gucci: voor je eerste post op dit forum is dit wel een boude.

Het is het niet netjes om een TS die met een vraag zit (in de problemen zit) op jouw manier te bejegenen.

Leeftijd: 60
Sterrenbeeld: Waterman

BerichtGeplaatst: di 16 jun 2009 9:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Rolling Eyes

Laatst aangepast door Gucci op di 16 jun 2009 22:42, in totaal 1 keer bewerkt
ouwe sloeber

Leeftijd: 52
Sterrenbeeld: Stier

BerichtGeplaatst: di 16 jun 2009 16:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Halo Jewel, wat een verhaal zeg, deze draad. Ik zou het volgende willen zeggen. Ter overweging, niet als de juiste manier, of misschien doe je het al zo....kan ook nog.

Ik begrijp dat jij en je dochter door deze man gekwetst zijn (ik las eerdere posts). Ik hoop voor jullie dat jullie elkaar ooit beter gaan begrijpen en minder wrok naar elkaar zullen koesteren. Het blijft een treurig verhaal dat een kind zoveel boosheid naar één van de ouders heeft. Ik hoop voor je dochter dat het contact zich in de toekomst weer wat zal herstellen.

Ik denk dat het voor de zielerust van je dochter het beste is als je het gebeurde niet groter maakt dan het is, eerder wat afzwakken. Het wordt een soort sneeuwbal waarin je elkaar versterkt. Dat zie je ook wel weer in deze draad. Je had in dit geval (maar ook in de toekomst) iets kunnen zeggen in de trant van: "Kom op meid, zo doet je vader nu eenmaal, we kennen hem. Ik zal hem laten weten dat hij dit niet meer moet doen en laten we verder geen energie meer aan hem verspillen. Er is iemand dood. Door het verdriet (want dat zal er toch wel zijn als je moeder overlijdt?) heeft hij niet helemaal goed nagedacht".

Een boos kind is nu eenmaal geen blij kind. Jij kan dan op jouw beurt nog altijd doen wat je denkt dat goed is. Wat ik gedaan zou hebben (altijd makkelijk als je niet zelf in de situatie zit en er rustig over heb kunnen nadenken, dat realiseer ik me wel hoor):
Samen een nette, zakelijke en duidelijke mail schrijven, de boosheid temperen (geen energie aan verspillen, het is het niet waard), verder met leuke dingen.....

Sterkte

Laatst aangepast door ouwe sloeber op di 16 jun 2009 21:00, in totaal 1 keer bewerkt
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 5 van 6 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds