Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Top Notch Qual...
Best Quality C...
Best Patches i...
Personalized T...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu do 31 jul 2025 22:55
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

[UL] Rechtseconomie: iemand tips of ervaringen voor dit vak?
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 3 van 7 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Patricia20

Patricia20

Leeftijd: 38
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: zo 07 jun 2009 22:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja, en ook dat over efficiënte nakoming of contractbreuk en dan de vergoeding volgens positief of negatief contractsbelang. Bedrijfseconomie gaat mij juist weer redelijk af. De balans snap ik goed. Ik moet alleen nog even flink aandacht besteden aan de winst en verliesrekening en het kasstroomoverzicht.

tikSimone

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: ma 08 jun 2009 7:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ah, die efficient breach! Echt vage knakkers, die rechtseconomen!

V.w.b. het onderdeel bedrijfseconomie: als jullie nog tijd hebben, ga dan even op zoek naar het Basisboek Bedrijfseconomie. Een van de onderdelen is een oefenboek en er zit ook een CD bij. Heeft mij destijds geholpen het te halen (ben niet zo'n balansmaker etc)

Voor wie dat wil heb ik nog wel een deel van Kanning & Kerkmeester als uittreksel. PB me dan je mailadres.

Succes!
Nobility

Nobility

Leeftijd: 39
Sterrenbeeld: Kreeft

BerichtGeplaatst: ma 08 jun 2009 8:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wanneer is de her van eco? Iedereen zegt altijd dat bedrijfseco makkelijker is maar dat verschilt per persoon denk ik Razz

/off topic: Patricia nog gefeliciteerd met Moot Court Smile Ik was bij de uitreiking en ik ging een casus later naar binnen want ik ging toen een vriendin aanmoedigen die tegen die jongen moest die uiteindelijk een cum laude (een 9) had. Surprised
Bekijk profiel Stuur privé bericht
John Locke

John Locke

Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd

BerichtGeplaatst: ma 08 jun 2009 9:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nobility schreef:
Wanneer is de her van eco?
Op 11 juni, gelijktijdig met rechtseco
Patricia20

Patricia20

BerichtGeplaatst: ma 08 jun 2009 11:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dankjewel. Ik heb een 8 en ben dan ook zeer tevreden. De her van eco is aanstaande donderdag. Ben benieuwd. Wordt wel de eerste keer dat ik hem maak.

Patricia20

BerichtGeplaatst: do 11 jun 2009 14:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Rechtseconomie ging dramatisch bij mij. Dit had ik ook wel verwacht. Bedrijfseconomie ging heel erg goed. Ik denk dat ik dat wel heb gehaald. Voor rechtseconomie volgend jaar maar weer een poging doen.

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft

BerichtGeplaatst: do 11 jun 2009 16:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tweede keer dat ik m gemaakt heb, tweede keer dat t slecht ging Smile

Eerste vraag ging nog maar die tweede waar op een gegeven moment gevraagd wordt wat een afname van de kans dat schuld kan worden aangetoond met het zorgniveau zou doen ??? Ik dacht dat hij zich zowieso niets aan de norm gelegen zou laten omdat de totale kosten op 25% lager zijn dan de zorgkosten op 75% en dat dus een andere kans op aantonen schuld niet zoveel zou uitmaken voor zijn keuze.

Toen zat ik er al doorheen en dan nog vraag 3 .. het wordt weer een 5 denk ik Wink
Patricia20

Patricia20

BerichtGeplaatst: do 11 jun 2009 17:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nou dat is nog goed. Ik haakte al af bij de eerste vraag. Ik gok op de allereerste 1 die ik ook heb gehaald. Een 5 is nog goed. Ik had trouwens ook 25% als het efficiënte zorgniveau. Omdat daar de totale kosten het laagst waren? Hoe ging je bedrijfseconomie??

Leeftijd: 47
Sterrenbeeld: Stier

BerichtGeplaatst: vr 12 jun 2009 7:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Snaper schreef:
Tweede keer dat ik m gemaakt heb, tweede keer dat t slecht ging Smile

Eerste vraag ging nog maar die tweede waar op een gegeven moment gevraagd wordt wat een afname van de kans dat schuld kan worden aangetoond met het zorgniveau zou doen ??? Ik dacht dat hij zich zowieso niets aan de norm gelegen zou laten omdat de totale kosten op 25% lager zijn dan de zorgkosten op 75% en dat dus een andere kans op aantonen schuld niet zoveel zou uitmaken voor zijn keuze.

Toen zat ik er al doorheen en dan nog vraag 3 .. het wordt weer een 5 denk ik Wink

Ik had dat dan het zorgnivo 0 wordt. Als je nl. niet kan worden veroordeeld tot het betalen van een schadevergoeding, hoef je de schade die je aanricht niet te betalen. De totale welvaart blijft echter gelijk want de verdeling verandert alleen: nu draagt het slachtoffer alle kosten (bij zorgnivo 0 was dat geloof ik 100, en bij zorgnivo 75% ook, maar daar zijn de kosten anders verdeeld...

De opgave 3, het advies, moest natuurlijk pakkans 1% zijn, geldboetes tot de grens van het vermogen en de rest celstraf. Tricky zijn al die kosten in de opgave voor gevangenisstraf en inningskosten enzo. Die moet je negeren want je moet in het advies het strafrisico zodanig zetten, dat er helemaal geen delicten worden gepleegd.
Ik vond het tentamen juist makkelijk. Waar ik vorige keer een 2 had, moet ik nu zeker wel een 8 hebben denk ik!!

Bedrijfseco is een heel ander verhaal. Ik kwam niet uit de winst en verliesrekening! Ik kwam uit op een enooorme winst door vermogensvergelijking maar dat kon ik niet 'terugzetten' in de w&v-rekening. Ik heb vast een dikke onvoldoende, dus daar gaat mijn kans op het halen van mijn B dit jaar...
lamaris

BerichtGeplaatst: vr 12 jun 2009 7:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Trouwens, de tutorlessen hebben mij enorm geholpen. Er wordt echt gefocused op het rekenen, de methodologie om een casus op te lossen. En dat is nog veel belangrijker dan het kennen van de theorie. Ik haalde het de vorige keer niet omdat getallen mij uit mijn comfortzone halen: ik vermijd wiskunde en economie e.d. al jaaaaaaren.
Bij mij is er dankzij de cursus een enorm kwartje gevallen, en opeens vond ik het allemaal zo logisch en simpel, en zag ik ook de samenhang tussen alle onderwerpen van de cursus. Aanrader dus.
Patricia20

Patricia20

BerichtGeplaatst: ma 15 jun 2009 21:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik denk dat ik mij ook maar ga inschrijven voor die cursus. Ik geloof nooit dat ik dit op eigen kracht ga halen. Hoop heel erg dat ik in ieder geval bedrijfseconomie heb gehaald.

BerichtGeplaatst: za 04 jul 2009 18:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb hem gehaald! En nog wel een 8...
Helaas heb ik bedrijfseconomie niet gehaald. Ik had daarvoor een 4.
Nog jammerder is dat dit het enige deelvak is dat ik nog moet halen voor de Bachelor.
Ik mag dus in september niet aan de Master beginnen....
Patricia20

Patricia20

BerichtGeplaatst: zo 19 jul 2009 21:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Haha ik heb toch nog een 2 voor rechtseco. Valt me nog mee. Bedrijfseco is wel binnen met een 7.

Patricia20

BerichtGeplaatst: zo 19 jul 2009 21:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Kan je niet een een individuele herkansing krijgen ofzo? Bedrijfseco is nog niet eens 5 punten. Met zo'n kleine deficiëntie zullen ze toch wel wat soepeler zijn?

tikSimone

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: ma 20 jul 2009 0:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Patricia en Lamaris gaan elkaar bijles geven!! Mr. Green
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 3 van 7 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds