Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu vr 15 aug 2025 12:03
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Niet toepassen van een wedstrijdreglement poolen
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
High Q

Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: do 11 jun 2009 1:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

[quote="bona fides"]
High Q schreef:

Maar nu begin ik me wel af te vragen of het stuivertje wisselen van Valkenburg en Manglers nu zo veel anders is dan het stuivertje wisselen van Keizer Karel en Pompadour. Zonder het uit de competitie halen van Snookertown zou Manglers ook bij het meest gunstige resultaat in hun laatste wedstrijd geen tweede meer zijn geworden. Zonder het uit de competitie halen van Snookertown staat vast dat Pompadour in de degradatiezone zou zijn geëindigd. Beide teams hebben dus een uit sportief oogpunt onverdiend voordeel bij letterlijke toepassing van de huidige regel.

Dus nu begin ik er toch naar te neigen om het eens te zijn dat niet van het reglement had mogen worden afgeweken...

Dit klinkt heel erg tegenstrijdig?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
High Q

BerichtGeplaatst: do 11 jun 2009 1:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:

edit: ah, uit de reactie van ritchie begrijp ik dat in een eerder seizoen zo'n officieel protest wel is verworpen. Dan is het wel een beetje raar om nu wel een uitzondering te maken (waarbij voor mij meespeelt dat het "7-0 had ook niet geholpen"-argument bij nader inzien minder sterk lijkt dan mij in eerste instantie toescheen, terwijl Keizer Karel en Pompadour met dat argument al helemaal niets te maken hadden).

Nieuw bestuur, andere mensen, nieuw inzicht.
Het huidige bestuur heeft aangeven de regel aan te gaan passen, zodat dit in de toekomst niet meer kan voorvallen.

bv Voorstel reglementswijziging:
* team wordt in de eerste seizoenshelf uit de competitie genomen, alle resultaten vervallen.
* team wordt in de tweede competitie helft uit de competitie genomen, alle resultaten uit de 2de helf vervallen, die uit de eerste helft blijven staan.
* team wordt in het laatste speelweekend uit de competitie genomen, alle resultaten blijven staan. het benadeelde team krijgt de punten bij volgens de beste van de 3 onderstaande mogelijkheden:
- stand wedstrijd uit de eerste competietiehelft
- gemiddelde uitslag van 't benadeelde team
- gemiddelde uitslag van het team dat verzaakt

De wedstrijd Manglers-snookertown mist dus in de stand.
Door 't reglementair uit de stand verwijderen van snookertown wordt manglers 2de een positie die ze niet konden halen als de wedstrijd wel gespeeld werd. Valkenburg is dus de Dupe van de actie van Snookertown. Zij zouden als de wedstrijd gespeel werd altijd 2de zijn geworden. Keizer Karel wisselde dus stuivertje met Pompadour. Ook Keizer Karel is dus de dupe van de actie van snookertown.
Het bestuur vind 't dus redelijk en billijk dat de ploegen zouden eidigen op de positie die ze innemen , als ware de wedstrijd tussen Manglers en Snookertown daadwerkelijk gespeeld zou zijn. Dit geeft 't meest recht aan de sportieve prestaties die alle betrokken teams geleverd hebben.
Het huidige bestuur vind de consequenties van de regel onaanvaardbaar, vandaar dat ze de regel voor komend seizoen ook willen aanpassen.

Laatst aangepast door High Q op do 11 jun 2009 1:55, in totaal 2 keer bewerkt
ritchie

Leeftijd: 54
Sterrenbeeld: Schorpioen

BerichtGeplaatst: do 11 jun 2009 1:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

High Q schreef:
bona fides schreef:

edit: ah, uit de reactie van ritchie begrijp ik dat in een eerder seizoen zo'n officieel protest wel is verworpen. Dan is het wel een beetje raar om nu wel een uitzondering te maken (waarbij voor mij meespeelt dat het "7-0 had ook niet geholpen"-argument bij nader inzien minder sterk lijkt dan mij in eerste instantie toescheen, terwijl Keizer Karel en Pompadour met dat argument al helemaal niets te maken hadden).

Nieuw bestuur, andere mensen, nieuw inzicht.
Het huidige bestuur heeft aangeven de regel aan te gaan passen, zodat dit in de toekomst niet meer kan voorvallen.

Nieuw bestuur, andere mensen, nieuw inzicht..... hetzelfde reglement als voorheen. Dat het reglement aangepast gaat worden is prima, daar gaat het nu ook niet om. Het gaat er naar mijn inziens om hoe het reglement er nu uit ziet in dit competitie jaar en wat het voorschrijft. De voorstellen reglements wijzigingen maken geen deel van het artikel uit het nu geldende reglement in deze zaak en daarom niet van toepassing. Reden hiervan is: het zijn mogelijke voorstellen die nog goedgekeurd moeten worden op een AVL van het sectie Pool.
Verder wil ik hier alleen wet technisch ingaan op dit probleem. Wink

Laatst aangepast door ritchie op do 11 jun 2009 1:58, in totaal 1 keer bewerkt
High Q

BerichtGeplaatst: do 11 jun 2009 1:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ritchie schreef:

Nieuw bestuur, andere mensen, nieuw inzicht..... hetzelfde reglement als voorheen. Dat het reglement aangepast gaat worden is prima, daar gaat het nu ook niet om. Het gaat er naar mijn inziens om hoe het reglement er nu uit ziet in dit competitie jaar en wat het voorschrijft.
Verder wil ik hier alleen wet technisch ingaan op dit probleem. Wink

Dat is wel een wezenlijk verschil.
Het vorige bestuur vond reglement=reglement. Het huidige bestuur vond dat men in eerste instantie ook niet van het reglement kon afwijken. Hoewel men vond dat er geen recht werd gedaan. Na advies gevraagd te hebben aan zowel de knbb bondsraad als de wijze mannen, die beide aangaven dat 't redelijk en billijk was tov van Valkenburg en Keizer Karel om toch van het reglement af te wijken, heeft men dit op 't laatste moment besloten toch te doen.

Laatst aangepast door High Q op do 11 jun 2009 1:48, in totaal 1 keer bewerkt
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: do 11 jun 2009 1:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

High Q schreef:
Dit klinkt heel erg tegenstrijdig?

Uit sportief oogpunt onverdiend (want voordeel halen uit het wegvallen van een ander team heeft niets met sportieve verdiensten te maken), maar wél ingecalculeerd bij het opstellen van de regeling. In ieder geval in de situatie van Pompadour en Keizer Karel. Ik dacht aanvankelijk dat het voor het stuivertje wisselen van Valkenburg en Manglers anders was (omdat zelfs een 7-0 overwinning Manglers niet meer zou hebben geholpen), maar bij nader inzien lijkt dat toch niet zo relevant te zijn.

Zowel Manglers als Keizer Karel (in het vorige bericht schreef ik Pompadour, maar het lijkt Keizer Karel te zijn) hebben een uit sportief oogpunt onverdiend voordeel van de huidige regel. Een echt verschil tussen die twee lijkt er niet te zijn. (Natuurlijk heeft de bond zo'n verschil ook niet gemaakt, maar de beslissing om het stuivertje wisselen van Keizer Karel en Pompadour ongedaan te maken lijkt mij onterecht omdat dat m.i. een typisch geval is dat bij het opstellen van de huidige regeling moet zijn voorzien.)

Mochten er aanwijzingen zijn dat Manglers of Pompadour iets te maken had met het uit de competitie verdwijnen van Snookertown, dan hebben we natuurlijk wel een situatie waarin moet worden afgeweken van de regels. Maar daar is waarschijnlijk geen sprake van.

Intussen ben ik wel benieuwd hoe andere forumleden hierover denken.

BerichtGeplaatst: do 11 jun 2009 2:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

A.3 Tijdens het competitieseizoen mogen geen wijzigingen in het reglement aangebracht worden die effect hebben op de lopende competitie. Promotie- en degradatieregelingen worden op de Sectieraad voorafgaand aan de seizoensstart vastgesteld.

7. Wanneer een team in de landelijke teamcompetitie onafgemeld afwezig is (dus zich niet minimaal 48 uur van tevoren heeft afgemeld), dient het aanwezige team hier binnen 48 uur na de speeldatum een melding van te maken bij het wedstrijdsecretariaat. Het onafgemelde team zal uit de competitie worden genomen, samen met een administratieve heffing van maximaal € 250,-. Heeft het team zich afgemeld binnen 16 uur voor aanvang van de wedstrijd of helemaal niet afgemeld, dan zal dit team bovendien hun licentie kwijtraken.

en: 10. Indien een team uit de competitie wordt gehaald of zich terugtrekt, ongeacht het moment in de competitie, dan worden voor alle teams alle punten tegen dat team behaald, verwijderd uit de stand.

De regels zijn in principe glashelder.
Ze zijn wel niet geschreven met 't doel om de competitestand op 't allerlaatste moment compleet overhoop te gooien.

Snookertown heeft aangegeven dat dit hun laatste seizoen is en dat ze stoppen met competitie pool. Een team dat stopt en de laatste wedstrijd van 't seizoen niet speelt kan toch niet dergelijke consequenties hebben voor de stand? Alhoewel de consequenties wel uit 't reglement volgen. Valkenburg en Keizer Karel zouden dus de dupe zijn van een team dat stopt en niet meer de motivatie heeft om de laatste wedstrijd hun sportive plicht te doen door de wedstrijd tegen de Manglers te gaan spelen.
ritchie

BerichtGeplaatst: do 11 jun 2009 9:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

High Q schreef:
A.3 Tijdens het competitieseizoen mogen geen wijzigingen in het reglement aangebracht worden die effect hebben op de lopende competitie. Promotie- en degradatieregelingen worden op de Sectieraad voorafgaand aan de seizoensstart vastgesteld.

7. Wanneer een team in de landelijke teamcompetitie onafgemeld afwezig is (dus zich niet minimaal 48 uur van tevoren heeft afgemeld), dient het aanwezige team hier binnen 48 uur na de speeldatum een melding van te maken bij het wedstrijdsecretariaat. Het onafgemelde team zal uit de competitie worden genomen, samen met een administratieve heffing van maximaal € 250,-. Heeft het team zich afgemeld binnen 16 uur voor aanvang van de wedstrijd of helemaal niet afgemeld, dan zal dit team bovendien hun licentie kwijtraken.

en: 10. Indien een team uit de competitie wordt gehaald of zich terugtrekt, ongeacht het moment in de competitie, dan worden voor alle teams alle punten tegen dat team behaald, verwijderd uit de stand.

Ze zijn wel niet geschreven met 't doel om de competitestand op 't allerlaatste moment compleet overhoop te gooien.

Snookertown heeft aangegeven dat dit hun laatste seizoen is en dat ze stoppen met competitie pool. Een team dat stopt en de laatste wedstrijd van 't seizoen niet speelt kan toch niet dergelijke consequenties hebben voor de stand? Alhoewel de consequenties wel uit 't reglement volgen. Valkenburg en Keizer Karel zouden dus de dupe zijn van een team dat stopt en niet meer de motivatie heeft om de laatste wedstrijd hun sportive plicht te doen door de wedstrijd tegen de Manglers te gaan spelen.

Quote:
Uit sportief oogpunt onverdiend (want voordeel halen uit het wegvallen van een ander team heeft niets met sportieve verdiensten te maken), maar wél ingecalculeerd bij het opstellen van de regeling. In ieder geval in de situatie van Pompadour en Keizer Karel. Ik dacht aanvankelijk dat het voor het stuivertje wisselen van Valkenburg en Manglers anders was (omdat zelfs een 7-0 overwinning Manglers niet meer zou hebben geholpen), maar bij nader inzien lijkt dat toch niet zo relevant te zijn.

Zowel Manglers als Keizer Karel (in het vorige bericht schreef ik Pompadour, maar het lijkt Keizer Karel te zijn) hebben een uit sportief oogpunt onverdiend voordeel van de huidige regel. Een echt verschil tussen die twee lijkt er niet te zijn. (Natuurlijk heeft de bond zo'n verschil ook niet gemaakt, maar de beslissing om het stuivertje wisselen van Keizer Karel en Pompadour ongedaan te maken lijkt mij onterecht omdat dat m.i. een typisch geval is dat bij het opstellen van de huidige regeling moet zijn voorzien.)

Is dit niet het antwoord op je vraag HIGH Q?!
ManglerAn

Leeftijd: 53
Sterrenbeeld: Tweelingen

BerichtGeplaatst: do 11 jun 2009 10:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste Bona Fides,

In eerste plaats dank voor het advies dus dusver.

Ik ben teamlid van de Manglers, 1 van de in mijn ogen gedupeerde teams in deze zaak.

Graag zou ik een aantal zaken willen nuanceren zodat de situatie wat duidelijker wordt.

1) Wat betreft het sportief niet verdienen versus reglementair misschien wel verdienen.
Het is nu niet zo dat het verschil dusdanig groot was dat er in mijn ogen sprake was van sportief niet verdienen. Als de punten van Helmond NIET zouden vervallen dan waren Valkenburg en Manglers volgens wat daadwerkelijk is vastgelegd gelijk geeindigd op de 2e plek. Dit is op basis van het aantal wedstrijdpunten, hetgene wat leidend is (7-0, 6-1 en 5-2 gewonnen leveren 3 wedstrijdpunten op, 4-3 gewonnen levert 2 wedstrijdpunt, 3-4 verloren levert 1 wedstrijdpunt en de overige verloren uitslagen leveren 0 punten). Manglers hadden meer wedstrijden gewonnen en Valkenburg had een beter puntensaldo. Aangezien over deze situatie niets is vastgelegd in het reglement en meerdere divisies in onzekerheid eindigden is in de 3e week van mei na een Major League stemming o.a. besloten om het puntensaldo zwaarder te laten wegen dan het wedstrijdsaldo. Ik wil hier benadrukken dat de Manglers in eerste instantie niet op basis van sportieve prestaties de 3e plek toebedeeld kregen maar op basis van een besluit van de Major League omdat de situatie voor handen niet beschreven was. Op basis van sportieve prestaties zijn we gelijk geeindigd nog voordat de situatie Helmond ter sprake was.

2)In ons geval werd gezegd dat dit dus zou betekenen dat wij 3e zouden zijn MAAR dat de kwestie Helmond aan de orde was en dat een besluit zou volgen. In de officiele berichtgeving op de KNBB website werd in het wedstrijdschema op onze plek "Manglers of Valkenburg" ingevuld. In de 4e week van mei werd na een major League stemming besloten dat in de kwestie Helmond de regels zouden worden gehanteerd en dat de Manglers voor promotie zou moeten spelen en Keizer Karel ipv Pompadour voor degradatie. Dit besluit is ook als officiele berichtgeving op de KNBB site gezet en als definitief bestempeld op het poolforum. Het staat nog steeds als laatste officiele besluit op de KNBB site tenzij het vandaag is weggehaald.

3) Woensdag 3 juni, 3 dagen voor de playoffs worden de Manglers en Pompadour opgebeld door de voorzitter van de Major League met de letterlijke mededeling (dus gehoord door 4 stuks oren en geinterpreteerd door 2 stel hersenen) dat het bondsbestuur in deze zaak heeft overruled: het laastste officiele Major League besluit wordt teruggedraaid.

4) Donderdag 4 juni sturen Manglers en Pompadour een bezwaar omdat het bondsbestuur geen bevoegdheid heeft om te beslissen in wedstrijdzaken.

5) Vrijdag 5 juni ontvangen wij een reactie van het bondsbestuur dat zij helemaal niet heeft overruled maar dat er slechts een advies is uitgebracht. Direct daarop ontvangen de betrokkenen een mail van de voorzitter van de Major League dat de zaak niet helder naar voren is gebracht tijdens de telefoongesprekken. A.g.v. een slechte voorbereiding en een overdrukke werkweek zouden de gesprekken een onverwachte wending hebben genomen zodanig dat het standpunt verkeerd is overgekomen. En dat tot 2 keer toe. Het standpunt was namelijk dat de voorzitter enkel en alleen heeft besloten op basis van het advies van het bondsbestuur en dat ZIJN beslissing niet teruggedraaid kan worden. Dit staat zwart op wit.

6) In een telefoongesprek met een ander bestuurslid geef ik aan dat een beslissing van de voorzitter niet reglementair is en dat een stemming van de Major League nodig is voor een (waarschijnlijk-in-overtreffende-trap andere-definitieve-besluiten-overrulend) definitief besluit. In het gesprek wordt aangegeven dat de besluitvorming inderdaad niet mag zoals het gegaan is maar dat het toelaatbaar is omdat de Major League toch wel achter dit laatste besluit zou staan. Op mijn verzoek zou dat nog bekrachtigd worden met een officieel besluit. De dag voor de playoffs is er een nieuwe stemming gehouden via de mail die tot maandag na de playoffs niet was beeindigd omdat nog enkele bestuursleden moesten reageren. M.a.w de playoffs zijn gespeeld in strijd met de laatste officiele berichtgeving en op basis van een schriftelijk persoonlijk besluit van de voorzitter anticiperend op een uitslag van een stemming in ons nadeel.

7) Ten slotte ter vergelijk:
Afgezien van het geval wat Ritchie heeft gemeld is er vorig seizoen een exact gelijke situatie voorgevallen.
In de Eredivisie had Alkmaar zich in eerste instantie veilig gewaand. Echter besloot Hague5 op de laatste competitiedag te kiezen voor een toernooi in Luxemburg (het gezelligste toernooi van Europa) i.p.v. aan haar sportieve verplichtingen te voldoen in de Nederlandse competitie.
Hague5 werd uit de competitie genomen en alle tegen hun behaalde punten vervielen. Alkmaar had 12 punten gehaald tegen Hague5 en Emmen 2!!!. A.g.v van het hanteren van het reglement waar we het hier over hebben moest Alkmaar voor degradatie spelen en ze degradeerden.

Als er in deze zaak beroep wordt gedaan op redelijkheid en billijkheid dus het vermijden van onaanvaardbare consequenties dan vraag ik me af waarom het onaanvaardbaar is in dit geval dat Keizer Karel voor degradatie moet spelen terwijl het wel aanvaardbaar is dat in een identiek geval Alkmaar de dupe is geworden van de regel en dat degradatie het gevolg was.

EDIT-
Ik was nog vergeten te melden dat een onderdeel van die laatste stemming om het persoonlijke besluit te bekrachtigen een eerder geplande vergadering was van het bestuur op zaterdag 6 juni die onverhoopt was gedoopt tot Major League vergadering (zoals ik het heb begrepen) met een aantal leden van het bondsbestuur en 3 van de pakweg 12 a 13 bestuursleden
van de Major League, waaronder de voorzitter en de captain van Keizer Karel.
En aanvullende vraag nog:
Als er in een reglement niets is vastgelegd over stemrecht bij belangenverstrengeling is er dan een algemene wet of regel beschikbaar die van toepassing is?

Mvg,
Aniel Parbhoe

Laatst aangepast door ManglerAn op do 11 jun 2009 15:45, in totaal 3 keer bewerkt
ManglerAn

BerichtGeplaatst: do 11 jun 2009 12:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als ik mijn vorige bericht nalees dan zie ik dat ik op een tweetal punten rapporteer op basis van emotie i.p.v. objectiviteit en feiten:

- insinuaties over eventuele redenen om niet duidelijk te zijn in de berichtgeving in het eerste telefoongesprek van de voorzitter ML met de manglers en pompadour betreffende de later gerectificeerde mededeling dat het bondsbestuur overruled zou hebben.

- Mijn aanname dat de captain van Keizer Karel niet objectief zou kunnen zijn in de hoedanigheid van Major League bestuurslid

Gaarna wil ik deze punten benoemen om duidelijk te maken dat de rest wel gebaseerd is op basis van feiten.
ManglerAn

BerichtGeplaatst: do 11 jun 2009 15:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Er komt steeds meer interessante informatie boven drijven.

Zonet zegt de vice-voorzitter (er is momenteel geen voorzitter) van het bondsbestuur op het poolforum dat hij het advies heeft gegeven aan de Major League om af te wijken van de bovenstaande reglementen op basis van redelijkheid en billijkheid ZONDER dat hij kennis had van het voorval verleden jaar inzake team Alkmaar. Het advies is dus gebaseerd op basis van incomplete informatie zo ook terecht wordt opgemerkt.

Het argument is echter dat als hij het geweten had dan had hij hetzelfde advies uitgebracht vorig jaar en daarom is de besluitvorming in het geval Helmond wel plausibel en eerlijk verlopen. Rolling Eyes

Ondanks dat men hier op dit forum meer heeft aan de juridische beschrijving en wat de reglementen precies inhouden probeer ik de omstandigheden te beschrijven aangezien de context bepaald wanneer er op gronde van redelijkheid en billijkheid afgeweken kan worden van het reglement.

Gaarne zou ik willen weten hoe waterdicht dit beroep op redelijkheid en billijkheid is van de Major League in deze kwestie.

Bij voorbaat dank.
High Q

BerichtGeplaatst: do 11 jun 2009 18:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ritchie schreef:
High Q schreef:

Quote:

Nee.
Er is nu een reden aan toegevoegd, waarom snookertown niet heeft gespeeld. Nl snookertown stopt definietief. Zij hadden geen zin meer om hun allerlaatste wedstrijd en de laatste wedstrijd van 't seizoen hun sportieve plicht te volbrengen.
Regel nummer 7 is niet geschreven met deze situatie voor ogen.
De consequenties van het niet willen spelen van snookertown op de stans is dermate onaanvaardbaar voor de betrokkenen partijen dat 't redelijk en billijk is om van regel 10 te kunnen afwijken.

Wat betreft dat andere jaren onder andere besturen in gelijke zaken is beslist dat men niet van 't reglement kan afwijken, doet volgens mij hier niet ter zake. Het nieuwe bestuur heeft dus de opvatting dat men wel van 't reglememt kan afwijken. Beide standpunten valt iets voor te zeggen.
Volgens mij is er niet éen standpunt per defintie verkeerd!
De beslissing die sportief gezien het meest recht doet aan de stand of de beslissing dat men niet kan afwijken van 't reglement.

Overigens ben ik 't absoluut met Mangleran eens dat de procedure rond deze beslissing absoluut geen schoonheidsprijs verdiend. Mijn inziens is er wel de goede beslissing genomen.

PS dit is 't betreffende mailtje waar Mangleran naar verwijst:

Leon,

Ook excuses van mijn kant.

Ik zal even uitlijnen wat er gisteren middag allemaal gebeurd is, om het een en ander voorgoed duidelijk te hebben.
Ik heb gisteren met Ernest gesproken en hij vertelde mij over het oordeel van het bondbestuur dat er afgeweken kan worden van de reglementen als het uitvoeren daarvan niet in de geest van de reglementen is en als er geen teams/spelers de dupe zijn van het afwijken van de reglementen. Tijdens het telefoongesprek met Ernest hebben we het erover gehad of er teams de dupe waren geworden van het niet strikt hanteren van het reglement. Naar onze mening zijn er twee teams zwaar gedupeerd door een actie die buiten hun macht ligt als de reglementen strikt gehanteerd worden en worden twee teams, die op basis van de gespeelde wedstrijden geen aanspraak maakten op een bepaalde plek op de ranglijst, niet gedupeerd als de reglementen vanwege de niet voorziene dramatische implicaties niet strikt gehanteerd worden.
In eerste instantie vonden de Major League en enkele heren die namens de sectie pool plaats nemen in de bondsraad dat er niet afgeweken kon worden van de reglementen omdat deze het enige houvast zijn voor de organisatie. Naast dat beide stemmingen verre van unaniem waren, was iedereen het er wel over eens dat het besluit om de reglementen strikt te hanteren geen goed gevoel in de maag gaf. In mijn opinie gaven deze punten en het advies van het bondsbestuur mij genoeg houvast om de reglementen niet strikt te hanteren en derhalve in de geest van het reglement te handelen. Op dat moment heb IK dan ook onder de tijdsdruk van de play offs aanstaande zondag, in mijn eentje in de hoedanigheid van Major League voorzitter besloten om de eerdere bekend gemaakte loting terug te draaien en de uitslag te laten staan zoals deze nog steeds op de KNBB website staat.

Zoals ook in de eerdere mail van Leon staat is het ook niet ongewoon in de nederlandse rechtspraak om te handelen naar het principe van redelijkheid en billijkheid. Dit principe heb ik getracht ook hier toe te passen.

Ik geef toe in de telefoongesprekken die volgden op mijn besluit niet duidelijk geweest te zijn over waar de beslissing gelegen heeft. De laatste weken ben ik ongeveer 60 uur per week aan het werk en wegens het wegvallen van het sectiebestuur en en ook nog eens Rienus, minimaal 20 uur per week kwijt aan poolen. Niet alleen met deze zaak maar ook met het opzetten van de play offs en de NK teams. Dit heeft ervoor gezorgd dat ik het gesprek niet goed voorbereid heb en niet voldoende gestructureerd de gesprekken heb afgehandeld. Ik heb daarom in eerste instantie gezegd dat het bondsbestuur had geoordeeld dat er afgeweken KON worden van de reglementen, maar vervolgens is het gesprek daar een beetje op blijven hangen en is inderdaad niet duidelijk geworden dat het bondsbestuur slechts een advies heeft gegeven en IK de beslissing genomen heb. Therefore I am the one to blame!

Laat een ding duidelijk zijn, ik ben niet van plan om deze beslissing terug te draaien omdat ik er nog immer achter sta. Wel ben ik op zoek naar andere mogelijkheden om de teams van Manglers en Pompadour op een andere manier tegemoet te komen. Zaterdag zal de manier waarop tot een besluit gekomen is onder de loep genomen worden en zullen we kijken wat er in de toekomst beter kan.

Nogmaals mijn excuses voor de ontstane verwarring.
ritchie

BerichtGeplaatst: vr 12 jun 2009 23:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

High Q schreef:
ritchie schreef:
High Q schreef:

Quote:

Nee.
Er is nu een reden aan toegevoegd, waarom snookertown niet heeft gespeeld. Nl snookertown stopt definietief. Zij hadden geen zin meer om hun allerlaatste wedstrijd en de laatste wedstrijd van 't seizoen hun sportieve plicht te volbrengen.
Regel nummer 7 is niet geschreven met deze situatie voor ogen.
De consequenties van het niet willen spelen van snookertown op de stans is dermate onaanvaardbaar voor de betrokkenen partijen dat 't redelijk en billijk is om van regel 10 te kunnen afwijken.

Wat betreft dat andere jaren onder andere besturen in gelijke zaken is beslist dat men niet van 't reglement kan afwijken, doet volgens mij hier niet ter zake. Het nieuwe bestuur heeft dus de opvatting dat men wel van 't reglememt kan afwijken. Beide standpunten valt iets voor te zeggen.
Volgens mij is er niet éen standpunt per defintie verkeerd!
De beslissing die sportief gezien het meest recht doet aan de stand of de beslissing dat men niet kan afwijken van 't reglement.

Overigens ben ik 't absoluut met Mangleran eens dat de procedure rond deze beslissing absoluut geen schoonheidsprijs verdiend. Mijn inziens is er wel de goede beslissing genomen.

PS dit is 't betreffende mailtje waar Mangleran naar verwijst:

Leon,

Ook excuses van mijn kant.

Ik zal even uitlijnen wat er gisteren middag allemaal gebeurd is, om het een en ander voorgoed duidelijk te hebben.
Ik heb gisteren met Ernest gesproken en hij vertelde mij over het oordeel van het bondbestuur dat er afgeweken kan worden van de reglementen als het uitvoeren daarvan niet in de geest van de reglementen is en als er geen teams/spelers de dupe zijn van het afwijken van de reglementen. Tijdens het telefoongesprek met Ernest hebben we het erover gehad of er teams de dupe waren geworden van het niet strikt hanteren van het reglement. Naar onze mening zijn er twee teams zwaar gedupeerd door een actie die buiten hun macht ligt als de reglementen strikt gehanteerd worden en worden twee teams, die op basis van de gespeelde wedstrijden geen aanspraak maakten op een bepaalde plek op de ranglijst, niet gedupeerd als de reglementen vanwege de niet voorziene dramatische implicaties niet strikt gehanteerd worden.
In eerste instantie vonden de Major League en enkele heren die namens de sectie pool plaats nemen in de bondsraad dat er niet afgeweken kon worden van de reglementen omdat deze het enige houvast zijn voor de organisatie. Naast dat beide stemmingen verre van unaniem waren, was iedereen het er wel over eens dat het besluit om de reglementen strikt te hanteren geen goed gevoel in de maag gaf. In mijn opinie gaven deze punten en het advies van het bondsbestuur mij genoeg houvast om de reglementen niet strikt te hanteren en derhalve in de geest van het reglement te handelen. Op dat moment heb IK dan ook onder de tijdsdruk van de play offs aanstaande zondag, in mijn eentje in de hoedanigheid van Major League voorzitter besloten om de eerdere bekend gemaakte loting terug te draaien en de uitslag te laten staan zoals deze nog steeds op de KNBB website staat.

Zoals ook in de eerdere mail van Leon staat is het ook niet ongewoon in de nederlandse rechtspraak om te handelen naar het principe van redelijkheid en billijkheid. Dit principe heb ik getracht ook hier toe te passen.

Ik geef toe in de telefoongesprekken die volgden op mijn besluit niet duidelijk geweest te zijn over waar de beslissing gelegen heeft. De laatste weken ben ik ongeveer 60 uur per week aan het werk en wegens het wegvallen van het sectiebestuur en en ook nog eens Rienus, minimaal 20 uur per week kwijt aan poolen. Niet alleen met deze zaak maar ook met het opzetten van de play offs en de NK teams. Dit heeft ervoor gezorgd dat ik het gesprek niet goed voorbereid heb en niet voldoende gestructureerd de gesprekken heb afgehandeld. Ik heb daarom in eerste instantie gezegd dat het bondsbestuur had geoordeeld dat er afgeweken KON worden van de reglementen, maar vervolgens is het gesprek daar een beetje op blijven hangen en is inderdaad niet duidelijk geworden dat het bondsbestuur slechts een advies heeft gegeven en IK de beslissing genomen heb. Therefore I am the one to blame!

Laat een ding duidelijk zijn, ik ben niet van plan om deze beslissing terug te draaien omdat ik er nog immer achter sta. Wel ben ik op zoek naar andere mogelijkheden om de teams van Manglers en Pompadour op een andere manier tegemoet te komen. Zaterdag zal de manier waarop tot een besluit gekomen is onder de loep genomen worden en zullen we kijken wat er in de toekomst beter kan.

Nogmaals mijn excuses voor de ontstane verwarring.

heb je dit stukje gelezen in de statuten van de KNBB?

10. Op grond van het Tuchtreglement is strafbaar – en derhalve een overtreding - elk handelen of nalaten:
a. waardoor een bepaling in de Statuten of reglementen niet wordt nagekomen, de spelregels en wedstrijdbepalingen hieronder begrepen;

Schijnt er nu een ander licht op de zaak?
Shocked

De KNBB is DE overkoepelende organisatie van het sectie pool. Heeft de sectie pool zich niet te conformeren aan de statuten van de KNBB??
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds