Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu vr 15 aug 2025 13:55
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

bedreiging buren
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
laurens21

Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): JHAF

BerichtGeplaatst: wo 10 jun 2009 17:58    Onderwerp: bedreiging buren Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste Mensen,

3 maanden geleden ben ik verhuisd naar mijn huidige woning. In de eerste maand werd ik meteen geconfronteerd met overlast. In de centrale trappenhal ligt overal urine(hond van de buren) en dit stinkt enorm. Verder veel geluidsoverlast van de bovenbuurman. De bewoonster die voor mij in deze woning woonde is om deze redenen vertrokken. Net voordat ik hier kwam wonen waren de problemen nog groter. Dit heeft geleid tot lek gestoken banden van auto's, geweld etc. Uiteraard ben ik door de woningstichting bij het tekenen van het contract niet op de hoogte gesteld van deze problemen. Ik woon overigens in een portiekflat, 6 ingangen van woningen met een centrale trappenhal.

Ik heb na een maand besloten om een brief te sturen naar de woningstichting met de door mij geconstateerde klachten en gevraagd deze op te lossen. In eerste instantie heb ik gevraagd om een andere woning maar dit was iets teveel van het goede. De woningstichting heeft de urine in de trappenhal inmiddels aangepakt. Zij hebben met de buren gesproken en dat probleem is inmiddels opgelost.

Nu komt echter pas het probleem. Ondanks dat meerdere mensen gebeld hebben met de woningstichting over de urine zien zij mij als de klager. Mijn buren komen van het woonwagenkamp en zijn niet van een goed gesprek. Zij bedreigen mij, ze gooien dingen tegen de ramen, ze doen hondenpoep in mijn brievenbus en ze schelden me overal voor uit.

Ik voel me ontzettend bedreigd in mijn eigen huis. Zij hebben gezegd mijn hond te vermoorden en ze hebben mij proberen te slaan. Ik durf geen aangifte te doen omdat dat ongetwijfeld tot grotere problemen leidt. Ik heb de woningstichting gevraagd of zij mij een andere woning kunnen aanbieden, maar dat doen ze niet. Ze gaan naar een oplossing zoeken want ze onderkennen de problemen wel. Ze zeggen dat er meer speelt maar dat ze er om privacyredenen niks over kunnen zeggen.

Ik zie echt geen mogelijkheden meer. Ik kan eigenlijk geen kant meer op. Zijn er mogelijkheden om de woningstichting te dwingen tot actie? Mag ik nu mijn huur in gaan houden omdat zij mij geen rustig woongenot kunnen verschaffen? Of is de enige mogelijkheid afwachten? Ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen.

Groetjes Laurens
Bekijk profiel Stuur privé bericht
HenkR

HenkR

Leeftijd: 56
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: wo 10 jun 2009 18:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het schijnt mij toe dat de woningbouwvereniging je vantevoren -in enige mate- had moeten inlichten over de situatie waarin je bent terechtgekomen.

Ook hebben ze de problemen niet opgelost maar groter gemaakt naar mijn mening.

Leeftijd: 67
Sterrenbeeld: Leeuw

BerichtGeplaatst: wo 10 jun 2009 22:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De woningstichting is verplicht er voor zorg te dragen dat je in een "gezonde" woonsituatie leeft, dit betekent dat de woningstichting er alles aan moet doen om voor een normaal woongenot zorg te dragen ook al betekent dat dat ze de andere bewoners moet dwingen te verhuizen.

Toch aangifte doen en mogelijk een advocaat inschakelen jou een andere woning of een normaal woongenot oplevert.
Kiezel

Leeftijd: 35
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: wo 10 jun 2009 23:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Verkassen.
Zou wel aangiften doen bij de politie. Verzamel desnoods wat foto's van vernielingen ed. Meld dan ook gewoon dat je bang bent door de aangiften verder de pineut te worden; denk dat ze dat op het bureau wel (her)kennen; en dus weten hoe ze er mee om moeten gaan.
laurens21

Leeftijd: 40
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): JHAF

BerichtGeplaatst: do 11 jun 2009 1:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zou heel graag willen verkassen, maar helaas gaat dat niet. Ik heb mijn inschrijftijd bij de woningstichting verspeeld aan deze woning. Bij een aangifte komt de politie in ieder geval praten met mijn buren en mij. Ik ben er van overtuigd dat de situatie daardoor helemaal onhoudbaar zal worden.

Ik heb de woningstichting aangesproken op het niet vermelden van de problemen tijdens het tekenen van het huurcontract. Overigens blijkt ook dat het complex op korte termijn een grootschalige renovatie zal ondergaan, ook dat was mij niet bekend. Mij lijkt dit alles toch wel een vorm van dwaling. Als zij mij verteld hadden wat er speelde dan zou ik de overeenkomst nooit getekend hebben. Helaas zal ik hiermee ook niet verder komen dan ontbinding van de huurovereenkomst(als dat al lukt) toch?

Ik heb geen mogelijkheid tot het huren van een andere woning, ik ben dus afhankelijk van mijn huidige woningstichting. Of ik blijf en mijn buren gaan weg, of de woningstichting zoekt voor mij op korte termijn een andere woning, meer mogelijkheden heb ik niet. Voorlopig zit er geen schot in de zaak, het is dus voor mij zaak om de woningstichting te bewegen tot actie. Ik weet niet meer hoe, ik hoop jullie wel?

Groetjes Laurens
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: do 11 jun 2009 6:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Neem een advocaat in de arm en laat die eens een briefje schrijven naar de woningstichting.
cvb

Leeftijd: 72
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: do 11 jun 2009 7:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tikSimone schreef:
Neem een advocaat in de arm en laat die eens een briefje schrijven naar de woningstichting.
Lijkt me een goed plan, maar welk voorstel zou je daar dan in willen zien??
Chantalle

Chantalle

Leeftijd: 41
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU

BerichtGeplaatst: do 11 jun 2009 9:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

cvb schreef:
tikSimone schreef:

Wat dacht je van de: "Of ik blijf en mijn buren gaan weg, of de woningstichting zoekt voor mij op korte termijn een andere woning" op grond van dwaling o.i.d. Het is aan de advocaat om dat mooi te formuleren Smile

Ik leef met je mee Laurens. Wat een verschrikkelijke situatie zit je in als je je niet eens meer veilig voelt in je eigen huis! Ik weet niet zo goed hoe dit juridisch opgelost kan worden. Ik ga er vanuit dat je inderdaad bij de woningstichting moet zijn. Wat je ook nog kunt doen (voordat je meteen een advocaat neemt) is langs het Juridisch Loket en kijken wat zij van de situatie vinden. Ik neem aan dat ze deze problemen vaker meemaken.
cvb

Leeftijd: 72
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: do 11 jun 2009 15:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Chantalle schreef:
cvb schreef:
tikSimone schreef:
Wat dacht je van de: "Of ik blijf en mijn buren gaan weg, of de woningstichting zoekt voor mij op korte termijn een andere woning" op grond van dwaling o.i.d. Het is aan de advocaat om dat mooi te formuleren Smile

Ik leef met je mee Laurens. Wat een verschrikkelijke situatie zit je in als je je niet eens meer veilig voelt in je eigen huis! Ik weet niet zo goed hoe dit juridisch opgelost kan worden. Ik ga er vanuit dat je inderdaad bij de woningstichting moet zijn. Wat je ook nog kunt doen (voordat je meteen een advocaat neemt) is langs het Juridisch Loket en kijken wat zij van de situatie vinden. Ik neem aan dat ze deze problemen vaker meemaken.
Dacht zelf in de richting van een 'verborgen gebrek (moet immers bij de verhuurder bekend geweest zijn)' (,een andere woning) en vergoeding van alle kosten.
WimWest

Leeftijd: 125
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: do 11 jun 2009 15:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De verhuurder moet rustig woongenot als onderdeel van de overeenkomst nakomen. Indien de verhuurder al op de hoogte was van de overlast, dan kunt u de verhuurder maatregelen afdwingen door opschorting van het betalen van huur. Daarnaast kunt u (gedeeltelijke) huurverlaging eisen voor de duur van de overlast. De verhuurder zal wellicht protesteren, maar indien zij kennis van de feiten al had, kunnen zij hier niets tegen doen en de situatie voor u namelijk oplossen.
Het huurrecht bevat, ter bescherming van de huurder, nogal al wat bepalingen van dwingend recht, omdat de huurder doorgaans de zwakste partij bij een huurovereenkomst is. U en uw mede-huurders hebben allemaal een huurovereenkomst getekend met een aantal bepalingen. Voorbeeld van een beding dat staat op de zogenaamde zwarte lijst van onredelijk bezwarend en voor vernietiging in aanmerking komt is het beperken of uitsluiten van het recht van de huurder om de huurbetalingen op te schorten als de verhuurder zijn leveringsverplichting niet nakomt. (art. 6:233 sub c BW;2.2.2.) Dus zij kunnen dat niet tegenhouden en u kunt er een rustig woongenot mee afdwingen. Zelfs op Postbus 51 over overlast adviseert men dit als laatste mogelijkheid tot afdwingen van uw recht.
Chantalle

Chantalle

Leeftijd: 41
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU

BerichtGeplaatst: do 11 jun 2009 16:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

cvb schreef:
Chantalle schreef:
Dacht zelf in de richting van een 'verborgen gebrek (moet immers bij de verhuurder bekend geweest zijn)' (,een andere woning) en vergoeding van alle kosten.

Dat komt toch op hetzelfde neer? De precieze juridische formulering is voor Laurens zelf niet zo interessant verder, dat is het werk van de advocaat. Het gaat erom dat duidelijk is dat er inderdaad een rechtsgrond is, dat hij hiervoor de woningstichting/verhuurder kan (en moet) aanspreken en dat hij weet wat hij ermee wilt bereiken.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds