Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
zonnebril
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 09 jun 2009 19:15 Onderwerp: Tweede waarschuwing over werktijden; anders ontslag? |
|
|
Hoi,
van mijn werkgever heb ik een tweede waarschuwing ontvangen en een derde is tevens de laatste en volgt ontslag.
Wat is er aan de hand:
ik werk voor een detacheringsburo en heb een contract voor onbepaalde tijd.
ik wordt ingeleend door een bouwbedrijf.
ik vertrek om 6 uur in de ochtend om om 7 uur te beginnen in amsterdam.
ik werk dan tot 15.15 en kom dan als er niet teveel oponthoudt op de weg is om gemiddeld 16.30 thuis.
Ik mag van de uitvoering 7,25 uur per dag schrijven.
dit is x5 dus 36,25 uur.
in mijn contract staat dat ik een 38 uur contract heb met een aanvulling van 5 reisuren per week.
met de werktijden die ik nu hanteer ben ik gemiddeld 10,5 uur per dag van huis.
ik krijg 7,5 betaalt plus een reisuur.
dus 8,5 uur
Verder heb ik pauze van een uur, deze wordt dan niet betaald.
Dit bij elkaar is dan 9 uur en een kwartier, waar ik dan mee kan leven.
Mijns inzien kom ik dan 1,25 uur per dag tekort.
De aannemer waar ik voor werk wil dat ik 8 uur per dag werk.
dus zou ik moeten werken tot 4 uur.
Als ik om 4 uur uit amsterdam wegrijdt dan kom ik als ik mazzel heb om 6 uur thuis!
Dit zou dan betekenen, 6 uur weg en 6 uur thuis dus 12 uur!!
1 uur reistijd, 1 uur pauze en 8 uur betaalt.
Dus 2 uur per dag tekort want ik krijg absoluut niet meer reisuren dan die 5 per week.
Mijn eerste waarschuwingsbrief ging over het feit dat ik niet meer mag zeuren over mijn reisuren.
Die 5 die in mijn contract staan krijg ik namelijk ook niet altijd,
wegens de recessie heb ik besloten daar niet meer teveel over uit te wijden en zie ik elke week wel hoeveel ik er heb gehad.
dit zijn er meestal 3 of 3,5.
ik ben tevreden met mijn salaris dus dit neem ik ook op de koop toe!
Ik werk nu al enkele maanden tot 15.15 en nu krijg ik een brief dat als ik niet de juiste tijden werk ik eruit vlieg.
dit betekent dus nog meer vrije tijd inleveren.
wat moet ik hiermee aan want dit zint me totaal niet!!
Mijn motivatie is nu helemaal ver te zoeken,
ik weet niet wat verstandig is.
Wie kan me adviseren?
Vast bedankt |
|
|
|
 |
John Locke
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: wo 10 jun 2009 9:18 Onderwerp: |
|
|
Andere baan. |
|
|
|
 |
ouwe sloeber
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 10 jun 2009 9:30 Onderwerp: |
|
|
Hallo Zonnebril.
Lees ik het goed dat je 36.25 uur werkt per week en een contract van 38 uur hebt? Dan werk je toch 1.75 uur te weinig? Het gaat er immers niet om hoe lang je van huis bent, maar hoe lang je je werk uitvoert. Ver van huis werken is een beetje het lot van een detacheerder.
Je krijgt daarvoor wel reisuren betaald. Velen krijgen dat niet. Mij lijkt het standpunt van de werkgever niet onredelijk. Mogelijk heb je wel recht op de werkelijk gemaakte reisuren.
Wat ik je wil zeggen. Misschien is een gesprek mogelijk met je baas om tot een gezamenlijke oplossing te komen: Kan die pauze niet een half uur korter, willen ze een hotel betalen (bijvoorbeeld 3 dagen, 's avonds in het hotel op de laptop wat doen zodat je een dag in de week vrij kunt zijn)? zijn er werkzaamheden die je thuis kunt doen, zodat je een dag thuis kunt werken, bij veel bedrijven kun je thuis inloggen op het netwerk, is het mogelijk 9 uur per dag te werken zodat je een dag vrij bent (eventueel met inkorting van je contract).
Je kunt zeggen dat je hun standpunt begrijpt maar dat je zelf met je eigen bezwaren zit. Door voorstellen te doen laat je zien dat je bereid bent om tot een voor beide partijen tot een bevredigende oplossing te komen.
Het is geen juridische feedback, maar ik hoop toch dat je er wat aan hebt. |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|