|
Auteur |
Bericht |
sterretjeys
Leeftijd: 65 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 24
|
Geplaatst: zo 07 jun 2009 21:03 Onderwerp: Ontevreden over vakantie via reisorganisatie: wat nu? |
|
|
beste mensen,
We zijn niet tevereden over onze reis, geboekt via een reisorganisatie aangesloten bij geschillencommissie.
Reisorganisatie is al schriftelijk op de hoogte van de problemen en alle klachten.
In onze brief is al gevraagd voor een oplossing en om een passend aanbod te komen.
Dit duurt nu al 4 weken.
Is het nu verstandig om nu zelf een volgende stap te ondernemen (vb rechtsbijstandverz inschakelen) of klacht indienen bij geschillencommissie?
Daarnaast willen wij weten wat het essentiele verschil is tussen deze twee organisaties.
bvd |
|
|
|
 |
Alfatrion
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 791
|
Geplaatst: ma 08 jun 2009 0:35 Onderwerp: |
|
|
Een geschillencommissie is een beoordeling door mensen van de branche zelf en de consumentenbond. Het andere houd een gang naar de rechter in. Het eerste is sneller en goedkoper, maar kan tot een ander resultaat leiden dan het tweede. _________________ Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt. - Winston Churchill |
|
|
|
 |
sterretjeys
Leeftijd: 65 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 24
|
Geplaatst: ma 08 jun 2009 18:23 Onderwerp: |
|
|
OK, duidelijk, maar hoe nu verder?
Hoe lang geef je een reisorganisatie de tijd om een geschil op te lossen? We zijn nu al 4 weken aan het wachten op een antwoord van hun kant. Wanneer is een termijn in redelijkheid afgelopen om de geschillencommissie in te schakelen, dan wel je rechtsbijstandverzekering.
We hebben schriftelijk bij het aanmelden van de klacht een termijn van 3 weken gegeven |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: ma 08 jun 2009 20:34 Onderwerp: |
|
|
In dat geval zou ik er nog een briefje aan wagen waarin je wijst op de overschrijding van die termijn en meedeelt dat je uiterlijk een week na dagtekening van de brief antwoord verwacht, bij gebreke waarvan je je tot de geschillencommissie zult moeten wenden. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
cvb
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 1159
|
Geplaatst: ma 08 jun 2009 22:34 Onderwerp: |
|
|
sterretjeys schreef: | OK, duidelijk, maar hoe nu verder?
Hoe lang geef je een reisorganisatie de tijd om een geschil op te lossen? We zijn nu al 4 weken aan het wachten op een antwoord van hun kant. Wanneer is een termijn in redelijkheid afgelopen om de geschillencommissie in te schakelen, dan wel je rechtsbijstandverzekering.
We hebben schriftelijk bij het aanmelden van de klacht een termijn van 3 weken gegeven | Waarom heb je ze niet gebeld en gevraagd naar een kontaktpersoon, 'hoe te klagen', etc.? Als er standaardregels voor zijn en je volgt die niet, maak je je het alleen maar lastig.
Dit daarom zsm alsnog doen?? |
|
|
|
 |
|