Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
SEO
Force justice ...
incasso proced...
Volkshuisevest...
Psychiatrie

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu za 28 jun 2025 0:10
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

zonder toestemming plaatsen van naam in rouwadvertentie
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 3 van 6 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jewel

Leeftijd: 65
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Leeuw

BerichtGeplaatst: wo 27 mei 2009 16:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Spoekie, jij moet ook eens goed leren lezen!
Dochter wilde gevraagd worden of haar naam bij die kinderen van nieuwe vriendin ex mocht worden. Dochter heeft een bloedhekel (is het een en ander voorgevallen, zal ik jullie niet mee lastigvallen) aan nieuwe vriendin van ex en haar kinderen.
Hadden ze ongevraagd, gewoon naam van ex, zijn vriendin en kinderen neergezet, dan had geen haan ernaar gekraaid.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
HenkR

HenkR

Leeftijd: 56
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: wo 27 mei 2009 17:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jewel schreef:
Spoekie, jij moet ook eens goed leren lezen!
Dochter wilde gevraagd worden of haar naam bij die kinderen van nieuwe vriendin ex mocht worden. Dochter heeft een bloedhekel (is het een en ander voorgevallen, zal ik jullie niet mee lastigvallen) aan nieuwe vriendin van ex en haar kinderen.
Hadden ze ongevraagd, gewoon naam van ex, zijn vriendin en kinderen neergezet, dan had geen haan ernaar gekraaid.

'Haantjesgedrag' Cool

Mensen maken nu eenmaal fouten.
Het gaat er meer om of ze ervan leren, denk ik.

Dat blijkt pas de volgende keer.

Als je dat niet wilt afwachten dan zou je een Bureau Rechtshulp of een advocaat kunnen consulteren.

BerichtGeplaatst: wo 27 mei 2009 20:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Heb ik al gedaan, alleen dit valt onder familieonenigheid, werd mij gezegd. Als het nou onwaarheden waren in de advertentie of de rouwkaart dan zou ik een zaak kunnen hebben. M.a.w. als mijn dochter geen kleindochter was van de overledene en zij zou bestempeld worden alszijnde wel een kleindochter.
Helaas ik hoop wel dat zij de volgende keren wel een paar keer achter hun oren krabben en wel eerst goed nadenken.
cvb

Leeftijd: 72
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: vr 29 mei 2009 9:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jewel schreef:
Heb ik al gedaan, alleen dit valt onder familieonenigheid, werd mij gezegd. Als het nou onwaarheden waren in de advertentie of de rouwkaart dan zou ik een zaak kunnen hebben.
Anderen spreken bij wangedrag door niet-aanspreekbare pubers zelf wèl de familie aan.
cvb

BerichtGeplaatst: za 30 mei 2009 6:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

cvb schreef:
Jewel schreef:
Heb ik al gedaan, alleen dit valt onder familieonenigheid, werd mij gezegd. Als het nou onwaarheden waren in de advertentie of de rouwkaart dan zou ik een zaak kunnen hebben.
Anderen spreken bij wangedrag door niet-aanspreekbare pubers zelf wèl de familie aan.
Daarbij zou het binnen de familie m.i. dan niet zozeer gaan over b.v. wie wat vindt, maar over (in feite: wan-)gedrag, b.v. zich niet aanspreekbaar houden of niet met elkaar willen overleggen; de anderen kunnen dan laten blijken daar geen zin in te hebben en de 'boosdoener' daar b.v. voorafgaand aan verjaardagen over aanspreken en eventueel proberen af te spreken, dat beide partijen niet worden uitgenodigd, zolang die niet samen door één deur kunnen.
HenkR

HenkR

BerichtGeplaatst: zo 31 mei 2009 3:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

cvb schreef:
cvb schreef:
Jewel schreef:
Daarbij zou het binnen de familie m.i. dan niet zozeer gaan over b.v. wie wat vindt, maar over (in feite: wan-)gedrag, b.v. zich niet aanspreekbaar houden of niet met elkaar willen overleggen; de anderen kunnen dan laten blijken daar geen zin in te hebben en de 'boosdoener' daar b.v. voorafgaand aan verjaardagen over aanspreken en eventueel proberen af te spreken, dat beide partijen niet worden uitgenodigd, zolang die niet samen door één deur kunnen.

Hmm, geef je nu het advies om iemand aan te spreken die niet-aanspreekbaar is?

BerichtGeplaatst: zo 31 mei 2009 6:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

HenkR schreef:
cvb schreef:
cvb schreef:
Jewel schreef:
Hmm, geef je nu het advies om iemand aan te spreken die niet-aanspreekbaar is?
Weet niet beter dan dat ex zich alleen niet aanspreekbaar houdt voor TS.
spoekie

Leeftijd: 55
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: zo 07 jun 2009 0:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ligt het aan mij ? maar ik begrijp helemaal niets van de teksten die cvb schrijft, ik lees ze soms wel tig keer achter elkaar maar kan er niets van maken...ik hou van duidelijke begrijpelijke taal, lekker jip en janneke taal zullen we maar zeggen! Laughing

Ik begrijp uit Jewel haar verhaal dat dochter niet met stiefmama kan opschieten en haar kids...heel vervelend natuurlijk maar hier heeft dochter het nu eenmaal mee te doen als haar vader met die vrouw verder gaat. Dit gebeurt nu eenmaal na een scheiding. Allebei de ouders gaan weer een eigen weg.
Hierdoor kan ik dochter wel begrijpen....papa heeft een nieuwe vriendin, zelfs kinderen dus als dochter al komt een weekend, heeft ze niet alle aandacht meer van haar vader wat voorheen wel was toen stiefmama en kids nog niet in beeld waren.
Dus dochter voelt zich in de steek gelaten! Ergo, het liefst ziet een kind dat zijn of haar papa en mama weer bij elkaar komen maar als er een nieuwe liefde is, dan wordt dit natuurlijk onmogelijk en bij voorbaat heeft de stiefpapa of stiefmama het natuurlijk altijd al fout gedaan! Zij of hij is een spelbreker!

Zegt tegen mama dat ze niet kan opschieten met en dat papa dit of dat en mama haalt hier zo haar conclusies uit etc etc....ze hoort maar 1 kant van het verhaal omdat communicatie met vader verder uitgesloten is.

Dochter is lekker aan het puberen en probeert zo de relatie kapot te maken tussen de nieuwe liefde met papa...gebeurt dit niet, dan heeft papa niets voor haar over!!
Tja maar papa heeft ook rekening te houden met zijn nieuwe gezin, want daar leeft hij tenslotte mee...en als een puberdochter zich zo opstelt dat er een keuze gesteld moet worden zo van het is zij of ik...tja, dan krijg je zulke berichtgevingen! Wat als moeder nu een nieuwe liefde ontmoet en dochter mag hem niet! Gewoon omdat ze aan het puberen is en het liefst papa en mama weer bij elkaar ziet? wat doet mama? probeer je zelf in zo'n positie te verplaatsen..hoe zou je reageren?

Afijn...nu staat dochter haar naam op een kaartje...waar je je wel niet druk over kan maken!
En moeder speelt het spelletje lekker mee....omdat zij wss gekwetst is omdat haar ex wilde scheiden.

Hier zit veel meer achter waarom dochter zo uit haar plaat gaat omdat haar naam op een kaartje staat, mensen!!

Ennuh Jewel, ik lees wel heel goed hoor want ik denk niet dat ik er ver naast zit!!
cvb

BerichtGeplaatst: zo 07 jun 2009 9:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

spoekie schreef:
Ligt het aan mij ? maar ik begrijp helemaal niets van de teksten die cvb schrijft, ik lees ze soms wel tig keer achter elkaar maar kan er niets van maken...ik hou van duidelijke begrijpelijke taal, lekker jip en janneke taal zullen we maar zeggen! Laughing

Ik begrijp uit Jewel haar verhaal dat dochter niet met stiefmama kan opschieten en haar kids...heel vervelend natuurlijk maar hier heeft dochter het nu eenmaal mee te doen als haar vader met die vrouw verder gaat. Dit gebeurt nu eenmaal na een scheiding. Allebei de ouders gaan weer een eigen weg
Jewel en ex hebben natuurlijk nog wel samen een dochter en blijven dus een ouderpaar, dat op één lijn behoort te zitten m b t dochter en daartoe rechtstreeks onderling kontakt behoort te onderhouden.
Quote:
Hierdoor kan ik dochter wel begrijpen....papa heeft een nieuwe vriendin, zelfs kinderen dus als dochter al komt een weekend, heeft ze niet alle aandacht meer van haar vader wat voorheen wel was toen stiefmama en kids nog niet in beeld waren.
Dus dochter voelt zich in de steek gelaten! Ergo, het liefst ziet een kind dat zijn of haar papa en mama weer bij elkaar komen maar als er een nieuwe liefde is, dan wordt dit natuurlijk onmogelijk en bij voorbaat heeft de stiefpapa of stiefmama het natuurlijk altijd al fout gedaan! Zij of hij is een spelbreker!Zegt tegen mama dat ze niet kan opschieten met en dat papa dit of dat en mama haalt hier zo haar conclusies uit etc etc....ze hoort maar 1 kant van het verhaal omdat communicatie met vader verder uitgesloten is.
Nee en ja; in Jip en Janneke-taal*): ex laat zijn vriendin de telefoon aannemen.
Quote:
Dochter is lekker aan het puberen en probeert zo de relatie kapot te maken tussen de nieuwe liefde met papa...gebeurt dit niet, dan heeft papa niets voor haar over!!
Natuurlijk, die komt, *):, net als mijn eigen kleindochter, gewoon op voor zichzelf, probeert haar eigen plaats te vinden en zoekt daarbij naar duidelijkheid in de positie van haar ouders, waarbij het gedrag van haar vader natuurlijk niet bepaald helpt; *): als papa zo'n mail van zijn dochter krijgt kan hij haar in plaats van zo'n mail te sturen ook ophalen met zijn auto, trakteren op (tenminste) een ijsje in haar favoriete gelegenheid en het tenminste haar nog eens laten vertellen??
Quote:
Tja maar papa heeft ook rekening te houden met zijn nieuwe gezin, want daar leeft hij tenslotte mee...en als een puberdochter zich zo opstelt dat er een keuze gesteld moet worden zo van het is zij of ik
*): dat moet helemaal niet, maar is wel een volstrekt onvermijdelijk gevolg van wangedrag van haar vader??
Jewel

BerichtGeplaatst: zo 07 jun 2009 9:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Spoekie, Spoekie, Spoekie, nee jij zit er totaal naast! Voordat jij gerechtigd bent om zo'n antwoord te geven, behoor jij het hele verhaal van mijn dochter te kennen. Jij trekt totaal verkeerde conclusies. Niet doen, want het zegt misschien meer over jou dan over mij en mijn dochter.

Oh ja Spoekie, ik heb een nieuwe partner. En mijn dochter accepteert hem wel en is dol op hem. Niet dat het jou iets aangaat, maar goed, misschien dat dat in jouw onderzoek om voorbarige conclusies te trekken, kan helpen.
cvb

BerichtGeplaatst: zo 07 jun 2009 13:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

spoekie schreef:
Ligt het aan mij ? maar ik begrijp helemaal niets van de teksten die cvb schrijft, ik lees ze soms wel tig keer achter elkaar maar kan er niets van maken
De voorafgaande posts van vandaag betreffen m.i. de gezins-situatie.

Die begrafenis is daarentegen een familie-aangelegenheid, waarbij, althans volgens mij, m.n. de ouderen er op behoren toe te zien, dat met alle kinderen, inklusief de dochter van jewel, die immers gewoon bij de familie blijft horen, op dezelfde wijze wordt omgegaan; althans behoort men m.i. zich in te spannen die bij voorkomende gelegenheden allemaal aanwezig te laten zijn.
Vooralsnog is, vanuit de familie bekeken, dus ook haar moeder, immers degene, die het gezag heeft over dochter, nog niet uit beeld.
HenkR

HenkR

BerichtGeplaatst: zo 07 jun 2009 14:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

spoekie schreef:

Ik begrijp uit Jewel haar verhaal dat dochter niet met stiefmama kan opschieten en haar kids...heel vervelend natuurlijk maar hier heeft dochter het nu eenmaal mee te doen als haar vader met die vrouw verder gaat. Dit gebeurt nu eenmaal na een scheiding. Allebei de ouders gaan weer een eigen weg.
Dus dochter voelt zich in de steek gelaten! Ergo, het liefst ziet een kind dat zijn of haar papa en mama weer bij elkaar komen maar als er een nieuwe liefde is, dan wordt dit natuurlijk onmogelijk en bij voorbaat heeft de stiefpapa of stiefmama het natuurlijk altijd al fout gedaan! Zij of hij is een spelbreker!

Zegt tegen mama dat ze niet kan opschieten met en dat papa dit of dat en mama haalt hier zo haar conclusies uit etc etc....ze hoort maar 1 kant van het verhaal omdat communicatie met vader verder uitgesloten is.

Tja maar papa heeft ook rekening te houden met zijn nieuwe gezin, want daar leeft hij tenslotte mee...en als een puberdochter zich zo opstelt dat er een keuze gesteld moet worden zo van het is zij of ik...tja, dan krijg je zulke berichtgevingen! Wat als moeder nu een nieuwe liefde ontmoet en dochter mag hem niet! Gewoon omdat ze aan het puberen is en het liefst papa en mama weer bij elkaar ziet? wat doet mama? probeer je zelf in zo'n positie te verplaatsen..hoe zou je reageren?

Afijn...nu staat dochter haar naam op een kaartje...waar je je wel niet druk over kan maken!
En moeder speelt het spelletje lekker mee....omdat zij wss gekwetst is omdat haar ex wilde scheiden.

Hier zit veel meer achter waarom dochter zo uit haar plaat gaat omdat haar naam op een kaartje staat, mensen!!

Ennuh Jewel, ik lees wel heel goed hoor want ik denk niet dat ik er ver naast zit!!

Good heavens Shocked dit is het paranormaalforum niet!

BerichtGeplaatst: zo 07 jun 2009 15:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

HenkR schreef:

Good heavens Shocked dit is het paranormaalforum niet!

Hear, hear! Daar sluit ik mij helemaal bij aan.
spoekie

BerichtGeplaatst: ma 08 jun 2009 0:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

HenkR schreef:
Mensen maken nu eenmaal fouten.
Het gaat er meer om of ze ervan leren, denk ik.

Mensen maken idd fouten, ben ik helemaal met je eens. Maar wie maakt er nu een fout in deze? De vader die zijn dochter op een rouwkaart van zijn overleden moeder vermeld?
Wat is hier fout aan behalve dat vader het normaal vind dat zijn dochter erbij staat omdat ze bij de familie hoort!
Als ze niet gescheiden waren, had dochter er ook bij gestaan.
De verstandhouding tussen papa en dochter is ernstig verstoort, dit blijkt maar al te goed en ik blijf erbij dat dit enigszins met stiefmama en kids te maken heeft want dochter wil niet tussen de namen van stiefmama en haar kids staan.
Wat ik begrijp is dat vader gewoon contact wil met dochter en haar zeker nog als zijn dochter beschouwt en haar daarom op het kaartje heeft vermeld, maar andersom, dochter beschouwt haar vader niet meer als haar vader...en ja, dan ga ik mij afvragen waarom. En zo tussen de regels door begrijp ik eruit dat dit komt door stiefmama en haar kids.

Vervolgens is er een mail wisseling tussen vader en dochter (overigens een summier berichtje, voor hetzelfde geldt had vader een heel verhaal aan dochter getypt! Tja, weten wij veel, die hele mail hebben wij niet gelezen en vader moest wel wat van zich laten horen want anders was het idd een waardeloze vader geweest.
Maar nee, ondanks dat hij wat van zich liet horen, liefst binnen een paar dagen, hoe summier ook wat wij maar moeten aannemen, had hij haar ook kunnen ophalen, op een ijsje kunnen trakteren etc etc...
Dit moet ook allemaal maar kunnen he? voor hetzelfde geldt wonen ze 300 km bij elkaar vandaan of had dochter geschreven dat ze antwoord op de mail wilde...kan ook, weten wij niet!
Maar goed, zoals ik al eerder in een bericht aangaf, wat vader op dit moment ook doet of niet, hij zal het nooit meer goed doen!

Ik denk voordat mensen zomaar op een verhaal afgaan dus 1 kant van het verhaal lezen, zich eerst moeten afvragen waarom een kind zo reageert. Hier gaat een verhaal aan vooraf. En ik heb zo mijn vermoedens opgeschreven. Dit gebeurt namelijk! That's real life en wat je niet uit de studieboeken kunt halen!
Als het aan mijn stief had gelegen, waren mijn man en ik allang gescheiden en dit zou mede door haar als door haar moeder zijn gekomen, maar de liefde is sterk en als je zulke dingen kan overleven als nieuw gezin zijnde dan weet je dat je alles aan kunt hoor! Dat kan ik je wel vertellen maar ik zou ze niet de kost willen geven dat het wel fout gaat.

Dus niks paranormaals, dat is goed lezen wat iemand schrijft. En zoals altijd, de waarheid zal wel ergens in de midden liggen!

Laatst aangepast door spoekie op ma 08 jun 2009 1:06, in totaal 2 keer bewerkt
spoekie

BerichtGeplaatst: ma 08 jun 2009 0:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jewel schreef:
Spoekie, Spoekie, Spoekie, nee jij zit er totaal naast! Voordat jij gerechtigd bent om zo'n antwoord te geven, behoor jij het hele verhaal van mijn dochter te kennen. Jij trekt totaal verkeerde conclusies. Niet doen, want het zegt misschien meer over jou dan over mij en mijn dochter.

Oh ja Spoekie, ik heb een nieuwe partner. En mijn dochter accepteert hem wel en is dol op hem. Niet dat het jou iets aangaat, maar goed, misschien dat dat in jouw onderzoek om voorbarige conclusies te trekken, kan helpen.

Ik zie je nee schuddend dit zeggen! hihihihi...hoezo moet ik gerechtigd zijn om te schrijven wat ik denk? dit is een openbaar forum en iedereen mag zo zijn mening geven toch?

Fijn dat je toch even aangeeft dat je een nieuwe partner hebt terwijl het mij idd niets aangaat...
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 3 van 6 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds