Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
GerritW
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT
|
Geplaatst: wo 03 jun 2009 21:43 Onderwerp: Annuleringsvergoeding geneesmiddelen onderzoek |
|
|
Dames en heren,
De casus is als volgt: Omstreeks maandag 11 mei heb ik me opgegeven voor een medicijnen onderzoek bij PRA international.
https://www.vrijwilligerpra.com/ Voordat je mag deelnemen dien je een medische keuring te ondergaan. Deze keuring heb ik gekregen op 19 mei. Na 4 werkdagen kreeg ik te horen dat ik was goedgekeurd voor deelname aan het onderzoek. Het betreft een onderzoek van 20 nachten dat inclusief reisvergoeding mij zo'n slordige 2500E oplevert. (2366E voor het onderzoek)
Tot mijn grote spijt kreeg ik op vrijdag 29 mei te horen dat het onderzoek, althans o.a. mijn onderzoeksgroep geannuleerd wordt. Enorm vervelend omdat dit voor mij de enige manier is om geld te verdienen en me op m'n gemak voor te bereiden op hertentamens in juli. Het onderzoek zou beginnen op zondag 7 juni. Oftewel: 9 dagen van tevoren kreeg ik te horen dat mijn onderzoek niet doorgaat.
Helaas kreeg ik telefonisch te horen na een vraag mijnerzijds dat er geen annuleringsvergoeding wordt uitgekeerd. Dit is ronduit vervelend aangezien ik er in mijn gehele zomervakantie planning van uit was gegaan dat ik dit onderzoek zou ondergaan met als gevolg, een voor mijn studentensituatie gezien een flinke financiele boost.
De vraag die juristen snel zullen stellen: Wat heb je zoal getekend? Ik heb allerlei krabbeltjes gezet ter zake van kennisneming van het onderzoek e.d. Verder handtekeningen bij mijn persoonlijke medische profiel. Op een van die pagina's staat ook het bedrag voor het onderzoek. Ook staat beschreven dat je onverhoopt reserve kan zijn omdat zij niet zonder kunnen en dat je in dat geval met een paar honderd euro o.i.d. afgescheept wordt.
Enkele bepalingen die in het bijzonder mijn aandacht hebben getrokken:
-1) Ik zal 490E ontvangen indien ik op de dag van eerste medicatietoedoening volledig geschikt ben voor deelname en aanwezig in het klinisch onderzoekscentrum, maar, ongeacht de reden, niet wordt gedoseerd.
-2) Ik zal bij vroegtijdige beeindiging van het onderzoek buiten mijn wil om, in het algemeen een vergoeding ontvangen die in verhouding staat tot de tijd die ik aan het onderzoek heb besteed.
1: Ik ben volledig geschikt en wordt niet gedoseerd. Maar ik ben ook niet aanwezig omdat het geannuleerd is. Kan ik me hierop beroepen? Het klinkt meer alsof het op het moment van medicatietoeding zelf geannuleerd wordt.
2: Dit puntje is minstens zo interessant imo. De crux zit 'm in 'in het algemeen' en 'de tijd die ik aan het onderzoek heb besteed'. De tijd die ik tot noch toe aan het onderzoek heb besteed is vrij gering. Een dagje op en neer treinen naar Groningen voor de medische keuring alwaar ik een mooie 100E opstrijk als reiskostenvergoeding. Echter, in mijn ogen zijn de drie weken die ik daar in de kliniek zou verblijven ook aan te merken als tijd aan het onderzoek besteed. Ik heb immers mijn plannen erop afgestemd en dit onderzoek in mijn vakantie gepland. Het zijn overduidelijk gederfde inkomsten.
Graag hoor ik van u hoe u over deze casus denkt. Ter aanvulling geef ik u mee dat onderzoeksinstituut Kendle bij een kennis van mij waarbij ook het onderzoek werd gecanceld zo'n 2000 van de te verdienen 3500E uitkeerde. Dit was circa 2 dagen voor aanvang van het onderzoek.
Mocht ik in uw ogen recht hebben op een annuleringsvergoeding dan resteert de vraag hoe hoog deze vergoeding zou moeten zijn en hoe ik het best duidelijk kan maken dat ik aanspraak maak op deze eventuele vergoeding.
Met vriendelijke groet,
Gert |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|