|
Auteur |
Bericht |
sluus1
Leeftijd: 57 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 27 mei 2009 20:50 Onderwerp: uitzendkracht geweest, kan nu in dient bij opdrachtgever? |
|
|
Ik had een detacheringsovereenkomst tot 23 mei 2009 via een uitzendbureau. In maart 2009 is deze beeindigd wegens de recessie bij de opdrachtgever. Heb daar 8 maaanden gewerkt. Nu is het zo dat ik bij de opdrachtgever weer in dienst kan treden maar zonder tussenkomst van het uitzendbureau. In mijn overeenkomst staat het volgende vermeld: "je niet zelf een arbeidsovereenkomst bij de opdrachtegever aangaat, zonder dat eerst met ons besproken te hebben". Nu is mijn vraag: kan ik nu een contract aangaan met de opdrachtgever? (Mijn overeenkomst met het uitzendbureau is nu niet meer van kracht) De ene zegt van wel en de ander weer niet. Ik heb dit niet nagevraagd bij het uitzendbureau, want dan ga ik miscchien slapende honden wakker maken! Help mij aub. Alvast bedankt.
Groetjes Sluus |
|
|
|
 |
WimWest
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 28 mei 2009 7:06 Onderwerp: |
|
|
Als er in de detacheringsovereenkomst geen bepaalde periode staat, geldt dit beding niet. Als je nog in dienst bent bij het detacheringsbedrijf geldt dit beding uiteraard wel en zal je er in overeenstemming uit moeten komen. |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: do 28 mei 2009 8:04 Onderwerp: |
|
|
Over het algemeen zal er aan zo'n relatiebeding een termijn zijn verbonden. Kijk eens wat er in alle relevante stukken staat. |
|
|
|
 |
sluus1
|
Geplaatst: do 28 mei 2009 9:17 Onderwerp: |
|
|
Er staat verder niets in de overeenkomst. |
|
|
|
 |
sluus1
|
Geplaatst: do 28 mei 2009 10:46 Onderwerp: |
|
|
Ik heb een detacheringscontract, fase A, voor een bepaalde tijd t/m 23 mei 2009. Ben nu 11 weken niet meer werkzaam bij de opdrachtgever. |
|
|
|
 |
WimWest
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 28 mei 2009 17:27 Onderwerp: |
|
|
Alleen een uitzend-overeenkomst kent een fase A, als je een detacheringsovereenkomst zou hebben dan is dat een arbeidsovereenkomst voor bepaalde of onbepaalde tijd en wordt je gedetacheerd. Als het een uitzend-overeenkomst is, dan kan je zonder meer in dienst van dat bedrijf gaan, want dat is juist de opzet van de flexwet en uitzendkrachten.
Dus het is afhankelijk of een arbeidsovereenkomst hebt met het uitzendburo ( daarbij spreekt men van fase A,B en C) en val je onder de regels van 7:690 BW of je hebt een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met een wettelijke opzegtermijn tijdens de afgesproken periode. Dus de normale wettelijke regels m.b.t. een arbeidsovereenkomst. De wet kent geen andere arbeidsovereenkomsten. |
|
|
|
 |
|