Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
SEO
Force justice ...
incasso proced...
Volkshuisevest...
Psychiatrie

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu vr 27 jun 2025 15:28
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

zonder toestemming plaatsen van naam in rouwadvertentie
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 6 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
cvb

Leeftijd: 72
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: vr 22 mei 2009 8:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jewel schreef:
Dit lijkt mij als vader al uiterst pijnlijk genoeg
Vooral als deze hier niet binnen een paar dagen op reageert.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Jewel

Leeftijd: 65
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Leeuw

BerichtGeplaatst: vr 22 mei 2009 9:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Oh ja, hij zal reageren met: "ok, wat jij wilt".
En hij zal mij wel weer de schuld ervan geven.
cvb

BerichtGeplaatst: vr 22 mei 2009 10:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jewel schreef:
Meteen een print maken en daarmee een van de broers of zusters, vriendelijk, aanspreken met de vraag, of die wèl zin heeft in dit gedrag tegenover kinderen binnen de familie(/niet gezags-situatie), waarvan dochter, onder jouw verantwoordelijkheid, gewoon deel uitmaakt? en zo nee, wat hij/zij daaraan zou willen doen??
Jewel

BerichtGeplaatst: vr 22 mei 2009 12:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

cvb schreef:
Meteen een print maken en daarmee een van de broers of zusters, vriendelijk, aanspreken met de vraag, of die wel zin heeft in dit gedrag tegenover kinderen binnen de familie(/niet bij hem thuis), waarvan dochter, onder jouw gezag, gewoon deel uitmaakt? en zo nee, wat hij/zij daaraan zou willen doen??

Ik ken die familie. Het heeft geen zin.
Ik zie het eigenlijk ook zo: Ik ga niet lopen leuren met mijn dochter of zij weer in de "gratie" kan komen bij die norm- en waardeloze familie. Zij weten niet wat zij missen en mijn ex mist een enorm groot en belangrijk stuk van zijn dochters leven. Het zij zo. Zij kunnen het krijgen zoals zij het willen. Ik heb er net even met mijn dochter erover gehad, maar zij mist die familie helemaal niet en op dit moment haar vader ook niet. Zij zegt dat zij geen vertrouwen meer in haar vader heeft.
cvb

BerichtGeplaatst: ma 25 mei 2009 8:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jewel schreef:
cvb schreef:
Jewel schreef:
Meteen een print maken en daarmee een van de broers of zusters, vriendelijk, aanspreken met de vraag, of die wèl zin heeft in dit gedrag tegenover kinderen binnen de familie(/niet gezags-situatie), waarvan dochter, onder jouw verantwoordelijkheid, gewoon deel uitmaakt? en zo nee, wat hij/zij daaraan zou willen doen??
Ik ken die familie. Het heeft geen zin.
Ik zie het eigenlijk ook zo: Ik ga niet lopen leuren met mijn dochter of zij weer in de "gratie" kan komen bij die norm- en waardeloze familie. Zij weten niet wat zij missen en mijn ex mist een enorm groot en belangrijk stuk van zijn dochters leven. Het zij zo. Zij kunnen het krijgen zoals zij het willen. Ik heb er net even met mijn dochter erover gehad, maar zij mist die familie helemaal niet en op dit moment haar vader ook niet. Zij zegt dat zij geen vertrouwen meer in haar vader heeft.
Zelf heb ik die vraag, nl. om een afspraak om door te nemen, of zij wel zin hebben in aktie zus en zo van mede-familie-lid die en die, wel gesteld.
Daar bleken ze zonder uitzondering niet ook maar één woord over te durven, althans te willen, zeggen of zelfs maar te horen; kennen elkaar immers ook; waarmee het ook in mijn situatie vooralsnog ophield.
Nu echter niet mijn eigen keus, die ik aan niemand hoef uit te leggen.
Jewel

BerichtGeplaatst: ma 25 mei 2009 22:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mijn dochter kreeg antwoord op haar mail van haar vader met de medeling: "Jammer liefje, ik ga je niet opdringen om bij mij te komen, dat heb ik nog nooit gedaan. Laat in ieder geval eens wat van je horen. Ik neem ook wel eens contact met je op".

Geen excuses, niets van dat alles. Alleen dat. Het is zo'n makkelijke mail. Ben je van alles af, kan hij tenminste zeggen: "zie je wel, zij wilt geen contact meer."
Enige wat mijn dochter wilt zijn de excuses van haar vader. Dat schijnt zoveel gevraagd te zijn.
Ex maakt de ene fout na de andere fout met zijn dochter. Ongelooflijk. Dan te bedenken wat een goede vader hij vroeger was, had zoveel voor zijn dochter over. Waar je dochterlief zag, zag je haar vader ook. En nu, het is bijna de devil himself.
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: di 26 mei 2009 0:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als zo'n berichtje hem in jouw ogen gelijk stelt aan de duivel, dan denk ik dat je eens bij jezelf te rade moet gaan. Serieus.

Zijn moeder is overleden en jij had er heel simpel voor kunnen kiezen om die rouwadvertentie niet te lezen en niet aan je dochter te laten zien als dat nou allemaal zo belangrijk is in jouw leven.

Met dit soort kleinzieligheid is niemand geholpen, en je dochter al helemaal niet.

BerichtGeplaatst: di 26 mei 2009 8:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

nou moet jij even goed luisteren, bona fides, voordat jij mij veroordeelt.
Die rouwkaart was gericht aan mijn dochter, niet aan mij. Zij liet het mij lezen. De rouwadvertentie in de krant kreeg mijn dochter te horen via haar vriendinnen. Zijn moeder is nooit een grootmoeder voor mijn dochter geweest, omdat zij geen stamhouder is.
Dus voortaan eerst de achtergronden kennen voordat jij iemand veroordeelt. Ik had jou hoger ingeschaald.
cvb

BerichtGeplaatst: di 26 mei 2009 12:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jewel schreef:
Mijn dochter kreeg antwoord op haar mail van haar vader met de medeling: "Jammer liefje, ik ga je niet opdringen om bij mij te komen, dat heb ik nog nooit gedaan. Laat in ieder geval eens wat van je horen. Ik neem ook wel eens contact met je op"
Puber-mails kreeg ik zelf ook van mijn zwager; dat was meteen afgelopen, nadat ik diens oudste zus daarover had aangesproken; die zal hem wel duidelijk hebben gemaakt wel wat beters te doen te hebben dan telefoontjes over diens onvolwassen gedrag te moeten aannemen.
Chantalle

Chantalle

Leeftijd: 41
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU

BerichtGeplaatst: di 26 mei 2009 13:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ligt het nu aan mij of is deze thread totaal niet meer te volgen?

Anyway, @Jewel: ik zie het wel vaker gebeuren. Was de relatie tussen ouder en kind tijdens het huwelijk nog geweldig, na de scheiding het omgekeerde. Het gaat nou eenmaal niet altijd goed. Als de ouder niet zijn verantwoordelijkheid wil nemen om goed contact te onderhouden met zijn eigen kind, houdt het gewoon op. Relaties kun je niet dwingen. Het verbaast me wel vaker hoe mensen opeens toch niet zijn zoals je had gedacht. Ik heb zelf bijvoorbeeld ook geen contact meer met mijn vader. Daar had hij kennelijk geen behoefte aan. Mijn zusjes kregen inderdaad ook af en toe van dat soort hele korte mailtjes en that's it. Misschien dat het later nog goedkomt, je dochter heeft op moment natuurlijk wel een moeilijke leeftijd. Laat haar gewoon zelf beslissen of en wanneer ze naar haar vader wilt, ze klinkt als een slim en zelfstandig, maar enigszins gekwetst dametje.

Met betrekking tot de de naam op de kaart en in de advertentie. Dat is gewoon een domme zet geweest, waarschijnlijk heeft je ex er niet eens bij stilgestaan dat jij en je dochter het niet gepast zouden kunnen vinden. Andersom had het zo mogelijk nog kwetsender kunnen zijn, als haar naam er niet bij had gestaan. Alsof je dochter geen familie van haar eigen vader meer is.

Ik denk dat het goed is dat je hebt laten weten dat je dit in het vervolg niet meer wilt hebben en ik denk dat je het daar beter bij kan laten. Het heeft geen zin om familieruzies te ontketenen door nog meer familieleden erbij te betrekken. Daar wordt niemand beter van.
Jewel

BerichtGeplaatst: di 26 mei 2009 14:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Chantalle schreef:

Met betrekking tot de de naam op de kaart en in de advertentie. Dat is gewoon een domme zet geweest, waarschijnlijk heeft je ex er niet eens bij stilgestaan dat jij en je dochter het niet gepast zouden kunnen vinden. Andersom had het zo mogelijk nog kwetsender kunnen zijn, als haar naam er niet bij had gestaan. Alsof je dochter geen familie van haar eigen vader meer is.

Of dat hij gewoon zijn naam, naam van zijn huidige vriendin en kinderen neer had gezet? Dan was niemand gekwetst geweest.
cvb

BerichtGeplaatst: di 26 mei 2009 17:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Chantalle schreef:
Ik denk dat het goed is dat je hebt laten weten dat je dit in het vervolg niet meer wilt hebben en ik denk dat je het daar beter bij kan laten.
Dat is ook mijn punt; dat zou dan m.i. wel op een behoorlijke manier, dus mondeling, moeten kunnen.
Quote:
Het heeft geen zin om familieruzies te ontketenen door nog meer familieleden erbij te betrekken
Die anderen worden er niet bij betrokken; dat zijn ze al.
Immers, waarom zouden ze wel betrokken zijn bij het overlijden van een grootmoeder, maar niet bij een onbeschofte opstelling (op instigatie van vriendin van ex?) jegens een voormalige partner/schoonzuster en een dochter/nichtje van 13??
HenkR

HenkR

Leeftijd: 56
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: wo 27 mei 2009 4:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jewel schreef:
Chantalle schreef:

Of dat hij gewoon zijn naam, naam van zijn huidige vriendin en kinderen neer had gezet? Dan was niemand gekwetst geweest.

Jullie zijn toch niet voor niets gescheiden?
Het bleek dat jullie niet bij elkaar pasten.
Na een scheiding wordt dat er meestal niet beter op.
Dus nu na de scheiding alsnog eisen stellen aan je ex v.w.b. zijn redelijkheid zal niet altijd tot het door jouw gewenste resultaat gaan leiden.
Bovendien zal alle aandacht en energie die je aan (de daden van) je slechte ex wijdt niet meer besteedt kunnen worden aan wat je eigenlijk het liefste zou willen.

Je hebt een goede zet gedaan door de gehele familie te informeren over het voorval en hoe jullie daarop reageerden.
Dat maakt de meeste kans op verbetering op dit punt.
Maar niks verwachten verder.

BerichtGeplaatst: wo 27 mei 2009 7:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Chantalle schreef:
Laat haar gewoon zelf beslissen of en wanneer ze naar haar vader wil, ze klinkt als een slim en zelfstandig, maar enigszins gekwetst dametje.
Ja, dat dat ook zonder meer kan, zouden in dit geval de volwassenen onderling, mondeling, behoren te regelen.
spoekie

Leeftijd: 55
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: wo 27 mei 2009 15:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ben het helemaal met Chantalle eens wat ze schrijft.

Niemand vraagt zich af waarom dochter geen contact meer met vader wilt, die duidelijk toch best contact wilt. Maar hij laat zijn dochter daar vrij in...wat is daar mis mee? Niets is zo erg als dat je gedwongen naar de andere ouder moet gaan omdat dit zo moet! Zeker op die leeftijd...dan kunnen kinderen toch al zo dwars zijn.

Vader heeft laten blijken door wel haar naam op de rouwkaart te zetten dat ze nog steeds bij hem en de familie hoort. En zo is het ook!
Maar goed, vader zal het nooit goed doen...
Als hij haar naam niet had genoemd was het; "Zie je wel, dat je er niet meer bij hoort?" nu heeft hij wel haar naam vermeld omdat vader vond dat ze er gewoon bij hoort krijg je dit en door Jewel haar reactie naar dochter wordt het voor dochter alleen maar bevestigd dat het blijkbaar de raarste zaak van de wereld is dat haar naam genoemd wordt.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 6 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds