|
Auteur |
Bericht |
kjas
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 18 mei 2009 21:25 Onderwerp: Internetconcept met veel prijzen: legaal of..? |
|
|
Ik loop al een tijd met een bepaald concept waarbij personen op een website prijzen kunnen winnen door mee te doen aan productloterijen. De webservice is volledig gratis. De vraag is tweeledig:
1. Valt dit concept onder de Wet op Kansspelen indien ik zelf de prijzen ter beschikking stel?
2. Van de belspelletjes herinner ik me nog dat het als promotioneel kansspel begon. Stel dat de prijzen die wij weggeven nou allemaal worden gesponsord door adverteerders, valt dit concept dan onder de Wet op Kansspelen of heeft het dan een promotioneel karakter? Indien promotioneel, wat zijn dan de voorwaarden waaraan voldaan moet worden?
Tot slot: Stel dat beide delen of één deel onder de Wet op Kansspelen valt, weet iemand dan een manier om hier onderuit te komen (ervan uitgaande dat de Nederlandse overheid niemand een vergunning verleent - correct me if i'm wrong)? Ik hoorde eens iets over 'behendigheid'?
Alvast heel erg bedankt! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 18 mei 2009 22:20 Onderwerp: Re: Internetconcept met veel prijzen: legaal of..? |
|
|
kjas schreef: | 1. Valt dit concept onder de Wet op Kansspelen indien ik zelf de prijzen ter beschikking stel? |
Een loterij is een kansspel, ook als er niet voor hoeft te worden betaald. Wie de prijzen ter beschikking stelt is niet relevant voor de kwalificatie als kansspel.
Quote: | 2. Van de belspelletjes herinner ik me nog dat het als promotioneel kansspel begon. Stel dat de prijzen die wij weggeven nou allemaal worden gesponsord door adverteerders, valt dit concept dan onder de Wet op Kansspelen of heeft het dan een promotioneel karakter? Indien promotioneel, wat zijn dan de voorwaarden waaraan voldaan moet worden? |
Zie de Gedragscode Promotionele Kansspelen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
kjas
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 19 mei 2009 11:25 Onderwerp: |
|
|
Dank voor je reactie Bona Fides!
Geeft de Nederlandse staat (of gemeente indien prijzenpot <€4.500) nog vergunningen af, of is het een verloren zaak?
Stel dat we aan iedere deelname een prijsvraag of een behendigheidsspel koppelen, is het dan wel toegestaan met of zonder vergunning?
Open vraag: Wanneer kan ik, zonder kosten voor bezoekers, prijzen ter beschikking stellen? |
|
|
|
 |
|