Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
bacohol
Leeftijd: 78 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 08 mei 2009 8:09 Onderwerp: belasting truc-paulianeus handelen |
|
|
A en B sluiten een contract , looptijd 5 jaar .
echter na 6 maanden wil A van B af.
B gaat hier niet zonder meer mee accoord.
er komt een regeling in der minne
B krijgt het voor elkaar , dat A hem nog een half jaar financieel blijft ondersteunen.
daarnaast komen de partijen een vreemde " good bye " constructie overeen.
B heeft bedongen dat hij in natura , gekweten zal worden.
goederen ( 2.600 MT produkt) ter waarde van c.a 10 miljoen is de inzet van het good bye spel
er wordt een fixtief operationeel verlies gecreeerd van 6.630.000
de normale waarde van de goederen ( 10 miljoen ) wordt " verlaagd " met het " verlies" van 6.630.000
voor het verschil krijgt B van A een faktuur ter waarde van c.a 2.700.000
(2.600 MT produkt , c.a 75% beneden handels prijs ) met hierbij nog de afspraak dat B , de faktuur van A niet meer hoeft te betalen.
Dus aan het eind van de dag , heeft B, 2.600 MT produkt , om niet in zijn bezit.
Ja, dan is er de vraag, waarom deze kromme good bye constructie
Wel dit is natuurlijk simpel , het bewust omzeilen van de fiscale heffing.
B verkoopt zijn 2.600 MT produkt , via een Liechtenstein constructie .
B verkoopt vervolgens zijn 2.600 MT via zijn liechtensteinse speeltje voor normale handels prijzen aan een paar eind gebruikers.
In de jaren hierna heeft B zijn BV´s helemaal leeg gehaald, deze bij de KvK laten uitschrijven. En is vervolgens maar in loondienst gaan werken.
De fiscus heeft vervolgens niets in de gaten. Kassa zou je zo zeggen.
Is dit spel van A en B nu paulianeus handelen ? C , heeft een vordering op B, en deze wordt in het spel van A en B meegezogen, voor nu heeft C het voorlopig het nakijken , want B is thans een lege bus.
wat moet C nu doen ? samen gaan werken met vadertje staat ? |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: vr 08 mei 2009 9:56 Onderwerp: |
|
|
C kan op grond van de pauliana (BW 3:45) de vernietiging van eea inroepen. |
|
|
|
 |
bacohol
Leeftijd: 78 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 08 mei 2009 11:05 Onderwerp: |
|
|
Hi Steven,
bedankt voor je snelle reactie op mijn stelling
de vraag is dan welke overeenkomsten moet ik op grond van BW 3.45 laten vernietigen, immers , enerzijds zijn goederen ingekocht , en anderzijds ook weer verkocht. Ik heb een faktuur van een deel van de goederen, welke verkocht zijn voor 99 % beneden marktwaarde. Wat zullen de gevolgen zijn , als ik een aanvraag indien , om alle overeenkomsten nietig te laten verklaren. Wat bereik ik hier mede , en wat bereikt de fiscus hiermede als zij straks het zelfde gaan doen , als wat jij me nu voorstelt te gaan doen ? Ik had het idee mijn informatie bij de fiscus op tafel te leggen. Ik neem aan dat de fiscus er ook toe over zal gaan B strafrechterlijk te vervolgen. Ik heb dan toch de mogelijkheid mij te voegen , immers niet alleen ik heb schade van deze handelingen maar vadertje staat idem dito. Ik denk dat de fiscus eerst gaat zoeken in Liechtenstein. stel men vind niets, zal de fiscus dan ook niet aansturen op paulineus handelen van de partijen A en B ( Overigens beide partijen A en B weigeren tot op heden hun beeindigings dokumenten op tafel te leggen ) ( Ja dit is op zich natuurlijk logish, want die beeindigings dokumenten zijn het ultieme bewijs van de fraude ) ( naar mijn idee , had A een faktuur ( ad 10 miljoen ) moeten uitschrijven voor de volle waarde van de goederen , en vervolgens aan B moeten zeggen , je hoeft deze faktuur niet meer te betalen ) Echter dit pastte natuurlijk niet in het straatje van B , die van plan was de fiscus te tillen. |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|