Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...
Top Notch Qual...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 04 aug 2025 16:57
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Bijkomende kosten naast kinderalimentatie
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Joey26

Leeftijd: 67
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram

BerichtGeplaatst: di 28 apr 2009 19:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben van mening dat als je gaat scheiden en je moet KA betalen dan is dit heel normaal.
Voor PA ligt dat wat anders...
Als je hierna een nieuwe partner treft waar je een nieuwe start mee maakt, dan moet je je er van bewust zijn dat dit qua draagkracht zal schelen als deze nieuwe partner geen inkomen heeft.
Je moet dan niet gaan lopen zeuren over de KA, dat blijft gewoon je plicht.
Het is aan jouw en je nieuwe partner te bepalen of die nieuwe partner dan ook een baantje neemt om samen een nieuwe toekomst op te bouwen.

Daar tegenover vind ik het dan ook ongehoord dat de ex-partner wel eens even gebruik zou kunnen maken van het feit dat jouw nieuwe partner een inkomen heeft en dus om meer KA of PA gaat bedelen.
Ik vind dit gewoon schofterig.
Waarom gaat ze zelf niet zorgen voor meer inkomen???

De tremanorm is wat mij betreft hier toch wel helder in en je moet m.i. van goede huize komen om geld los te kloppen van de nieuwe partner want zo is het uiteindelijk wél.

Stel dat een ex dit dan toch flikt zou ik hoe moeilijk dit emotioneel ook is, voor de wet weer mooi apart gaan wonen....en dan weer niet....en dan weer wel.....en dat hou je lang vol!!!
Dat je als ex minimaal tot 12 jaar veroordeeld wordt is al erg genoeg, daar hoeft de nieuwe partner niet aan bij te dragen !!!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Ruby

Leeftijd: 56
Sterrenbeeld: Tweelingen

BerichtGeplaatst: wo 29 apr 2009 9:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Joey, Als je als nieuwe partner al jaren een x aantal uren werkt om zo in je eigen onderhoud en dat van je kinderen te voorzien. Maar het belangrijkste deel van je keuze ligt bij de verzorging van je kinderen. Dan kom je van een koude kermis thuis als de ex vrouw het leven op zijn kop zet, de kinderen van je nieuwe man die bij jullie wonen, na het woordje huwelijk weg trekt aan het bestaande gezin, wat ook al een tijd prima functioneert.

Dat de nieuwe partner ooit keuzes heeft gemaakt tbv de eigen kinderen en de kinderen van de man doen dan niet meer ter zake en de verdiencapacteit wordt gewoon opgelegd. Die verdiencapaciteit was er al jaren, maar nu ineens moet deze vele male hoger zijn omdat je als nieuwe partner wordt geacht de helft van de woonlasten te dragen ten koste van de eigen kinderen waar jij destijds rekening mee hield. Dat er een zwaar traumatisch is en daarvoor wordt behandeld en de andere autist, dat maakt allemaal niet uit. Dat die woonlasten zo hoog zijn door een oververhypotheking ivm schulden tussen de man en ex vrouw dat mag je alleen terug zien in de draagkrachtberekening, maar daar ga je als nieuwe vrouw dus meer voor werken en voor het feit dat mevrouw nooit genoeg heeft. (even los van de discussie dat KA betalen gewoon hoort in mijn optiek)
Anny

Leeftijd: 74
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: ma 04 mei 2009 10:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Goh....ik had gehoopt hier meer duidelijkheid te vinden maar dat valt tegen.

Ik ga het nog even gecompliceerder maken.

Als ik het goed heb begrepen wonen de kinderen van Ruby bij haar. Haar man is dus de stiefouder van haar kinderen. Is het dan niet zo dat hij ook onderhoudsplichtig is voor haar kinderen?

Is het niet zo dat de nieuwe partner geacht wordt de helft van de vaste lasten te betalen als dat mogelijk is maar dat alles wat zij meer verdient niet ter zake doende is?

Dan nog een laatste vraag. Als ik dus netjes de helft van de lasten betaal moet ik dan nog steeds mijn inkomen bekend maken en zo ja...heeft de ex daar dan inzage in. Ik vind namelijk dat het haar niks aangaat wat ik verdien. Volgens mij is dat een breuk op mijn privacy. Ik heb er overigens geen bezwaar tegen als mijn gegevens alleen bij de rechter terecht komen.
bona fides

Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: ma 04 mei 2009 11:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Anny schreef:
Dan nog een laatste vraag. Als ik dus netjes de helft van de lasten betaal moet ik dan nog steeds mijn inkomen bekend maken en zo ja...heeft de ex daar dan inzage in. Ik vind namelijk dat het haar niks aangaat wat ik verdien. Volgens mij is dat een breuk op mijn privacy. Ik heb er overigens geen bezwaar tegen als mijn gegevens alleen bij de rechter terecht komen.

Als jij de helft van de gezinslasten betaalt is de hoogte van je inkomen volgens mij verder ook niet indirect meer van invloed op de hoogte van de door jouw partner te betalen alimentatie aan zijn ex. Zie ook de door Joey26 aangehaalde passage uit het tremarapport. Je inkomen is pas van belang als jouw partner beweert meer dan de helft van de gezinslasten te moeten betalen om zo op een lagere overblijvende draagkracht uit te komen, om zo minder alimentatie te hoeven betalen dan waar anders recht op zou bestaan. In dat geval is het natuurlijk redelijk dat die bewering wordt gecontroleerd aan de hand van jouw salaris.

BerichtGeplaatst: ma 04 mei 2009 14:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Anny,
Mijn komen is dermate laag dat ik niet geacht kan worden de helft van de woonlasten te betalen (waarom zou ik ook, die zijn hoog omdat mijn man de huwelijkse schuld heeft overgenomen om het netjes met la ex af te handelen). Daarnaast werk ik al 5 op basis van dit inkomen. Maar wat wel aan de orde gesteld kan worden is mijn verdiencapaciteit. Of wel dat ik maar meer moet gaan werken om zo de helft van de woonlasten te gaan betalen. Dat ik ook nog woonlasten heb door een onverkoopbaar huis is niet ter zake doende.

Dat ik bewust een keuze heb gemaakt om een autistisch kindje en getraumatiseerd kindje zo op te vangen is dan niet meer aan de orde.

Klopt wat je stelt dat mijn man onderhoudsplichtig is naar mijn kinderen, maar ook dat is in onze zaak behoorlijk aan de kant geschoven. Terwijl ik dus enig gezaghebbende ouder ben in deze

Ofwel la ex heeft een hoger besteedbaar inkomen, wij moeten alle zeilen bijzetten en ik moet meer werken om zo alle zeilen te laten gaan en mijn kinderen mogen naar de kinderopvang waar ze niet van opknappen.

Tsja als dat nog eens geen recht is...oja en over de huwelijkse schuld en het feit dat wij geen ali wilden toen de kinderen hier woonden, daar hebben we het maar even niet over. Want dat is verleden tijd
Anny

Leeftijd: 74
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: ma 04 mei 2009 16:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik weet het, Ruby. De laatste vraag ging even over een ander geval.
tussenwalenschip

BerichtGeplaatst: ma 04 mei 2009 16:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Anny;
Persoongegevens;Alles netjes opgestuurd naar onze advocaat(copies), die stuurt het door naar de tegenpartij,(ex)Alle persoonsgegevens kwamen ook van mij (nieuwe echtgenote), terecht bij ex en haar NIEUWE PARTNER.sofie-nmr,en noem maar op,Ik ben op internet gaan zoeken en politieke partijen gemaild,maar dit mag zeer zeker NIET, dus de advocaten zijn daar nogal makkelijk in,Streep maar lekker ALLES door, Alleen wat dus noodzakelijk is laten staan, met het verzoek aan je advocaat,dit (indien niet nodig) dit NIET door te geven aan client (ex).Wijs ze maar op de wet hierin! GEHEIMHOUDING PERSOONSGEGEVENS.

Weet iemand een Art uit het B.W ??
Ruby

BerichtGeplaatst: ma 04 mei 2009 16:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wij hebben dus wel inzage gegeven in de inkomsten van mijn kant, om zo niet het risico te lopen de schijn te wekken meer dan die € 800,- netto te verdienen en zo geacht worden de helft van de woonlasten te kunnen betalen
iyk

Leeftijd: 44
Sterrenbeeld: Maagd

BerichtGeplaatst: di 12 mei 2009 22:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

I kheb een vraag over wat de sociale dienst kan doen als de onderhoudsplichtige (alleen aan kind en niet aan partner!) een eigen bv heeft en naar de jaarrekening vraagt van het bedrijf? Alle loongevens en lasten zijn al opgestuurd. (blijkbaar kunnen ze niet meer uithalen, zelfs minder) Volgens de ex zijn boekhouder mag de sociale dienst daarnaar niet vragen, omdat het ten eerste een bv is en ten tweede hij zichzelf al een redelijke loon geeft en het gaat niet om een partneralimentatie. Kan de sociale dienst hem dat verplichten om de jaarrekening vrij te geven. Want je moet als ondernemer van een bv je zakelijk verantwoorden als geld voor alimentatie gaat, niet dan? Want de winst blijft in de bv. Wie weet dit?

(heeft de sociale dienst ooit een brief naar onderhoudsplichtige gestuurd dat hij minder kinderalimentatie moet betalen.....)

Overigens, er zijn argumenten als,een kind moet niet achteruit gaan na scheiden, wat als het kind juist vooruit komt na scheiding?
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds