Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
The Chilling W...
Moto X3M: The ...
Balancing Inte...
Explore the Ma...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu do 02 okt 2025 20:38
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

verdwenen retourzending
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Onderzoek

Leeftijd: 68
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram

BerichtGeplaatst: di 11 nov 2008 22:30    Onderwerp: verdwenen retourzending Reageer met quote Naar onder Naar boven

Op 29 april werd mijn echtgenote gebeld door firma Ergonomique met het verzoek om -voor haar vrijblijvend en kostenloos- mee te werken aan een proefplaatsing van een polssteun achter haar toetsenbord. Ze ging hier mee accoord en de zogenoemde Ergopols zou binnen twee weken worden afgeleverd. Vier weken later werden er twee van die dingen bezorgd in een opvallende rode doos met de firmanaam in grote witte letters erop. Vervolgens zijn we enkele malen gebeld om na te gaan wat de ervaringen waren en werden toezeggingen gedaan aangaande terugbellen. Die toezeggingen zijn niet nagekomen maar op 27 juni werd er weer gebeld en gaf mijn echtgenote aan dat ze de steunen niet wilde houden. Ze vernam dat het niet mogelijk was om de doos met inhoud zelf te retourneren via de post maar kreeg het verzoek om op 1 en 2 juli tussen 13 en 17 uur aanwezig te zijn voor een koeriersdienst. Hoewel ze aangaf dat dat lastig was werd hier toch op aangedrongen en speciaal voor die koeriersdienst heb ik twee middagen zitten wachten, voor niets. Enkele dagen later kwam er een koeriersdienst die het pakket heeft opgehaald waarbij ik op een soort touchscreen mijn handtekening moest zetten met een plastic staafje. Ik ontving zelf geen bewijs maar omdat ik dat al eens eerder had meegemaakt met een andere retourzending accepteerde ik dat. Op 5 augustus kreeg ik een telefoontje waarin werd gesteld dat de polssteunen niet waren aangekomen bij firma Ergonomique. Ik liet weten dat het pakket wel was opgehaald en dat, gezien de opvallende verpakking, een misverstand mij uitgesloten leek. De vervoerder had het pakket zonder blikken of blozen aangepakt en mij iets laten tekenen op een soort registratiekastje. Ook gaf ik aan niet gecharmeerd te zijn van de gang van zaken, het voor niets wachten en het steeds niet nakomen van toezeggingen door deze firma. De dame aan de andere kant van de lijn bood netjes haar verontschuldigingen aan voor de gang van zaken en liet weten hiervan een notitie te maken. Ik was dan ook verbaasd om op 24 oktober een brief te ontvangen van Ergonomique waarin werd gesteld dat hun opdracht aan hun vervoerder om de steunen op te halen geen positief resultaat had opgeleverd. Daarom ging men ervan uit dat de polssteun nog bij ons zou zijn en als dat niet het geval was wilde men graag via fax het afhaalbewijs van hun vervoerder zien. Zo niet dan zou men na drie weken ervan uitgaan dat wij de steunen alsnog willen behouden en dan zou een factuur volgen. Wij hebben Ergonomique toen een fax gestuurd waarin nogmaals werd aangegeven wat er is gebeurd en waarin we hebben laten weten een factuur niet te zullen betalen. Hier is totaal niet op gereageerd. Helaas hebben wij dus geen afhaalbewijs en het lijkt ons onwaarschijnlijk dat een vervoerder zich vergist zou hebben en het verkeerde pakketje zou hebben opgehaald. Wij sturen maar zelden iets retour en alles wees er voor ons op dat de vervoerder die bij ons aan de deur kwam voor het pakket van Ergonomique kwam. Er waren bij ons geen andere pakketten die retour gehaald moesten worden dus de enige vervoerder die wij verwachtten zou namens Ergonomique komen. Mocht Ergonomique een ander vervoerbedrijf hebben ingehuurd dan had dat bedrijf ongetwijfeld een "niet thuis getroffen" - bericht of iets dergelijks achtergelaten. Wij willen niet betalen voor een pakket dat is geretourneerd en beginnen ons langzamerhand af te vragen of Ergonomique een organisatie is die hun management zou moeten verbeteren of dat het gaat om een organisatie die op een slimme manier twee producten die hun prijs van ruim 100 Euro per stuk naar onze mening niet waard zijn door de strot van een klant duwt. Immers wij kunnen niet bewijzen dat die producten zijn opgehaald. Het is ons nu wel duidelijk waarom wij niet zelf het pakket mochten retourneren via aangetekende verzending of iets dergelijks. Merkwaardig genoeg lazen we achteraf op hun Website dat kosteloos retourneren via een antwoordnummer mogelijk is als bezoek door een koeriersdienst niet kan wegens frequente afwezigheid. In de bevestiging via email die we ontvingen na het eerste telefoongesprek staat wel dat facturatie alleen plaatsvindt met instemming van de klant. Uiteraard stemmen wij niet in met facturatie gezien de gehele gang van zaken. Dit hele verhaal heeft ons inmiddels een hoop tijd en hoofdpijn gekost. We hebben wel opnames van de telefoongesprekken. Graag uw advies met betrekking tot de factuur die wij ongetwijfeld gaan ontvangen en uw advies of we ergens melding moeten maken van oplichting; bij voorbaat dank!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
meinders

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Weegschaal

BerichtGeplaatst: do 16 apr 2009 17:26    Onderwerp: Ergonomique Reageer met quote Naar onder Naar boven

goedemiddag,

Met belangstelling heb ik uw bericht over Ergonomique gelezen. Ik zit nu met een vergelijkbare zaak alleen heb ik het pakket, ook 2 dozen vian het antwoordnummer teruggestuurd maar geen verzendbewijs. Hoe is uw zaak afgelopen?

Met vriendelijke groeten,
Richard.
Onderzoek

BerichtGeplaatst: do 16 apr 2009 17:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ook goedemiddag,

Helaas konden wij niet aantonen dat wij de proefzending hebben geretourneerd en op advies van een jurist hebben we de rekening betaald. Dat was volgens hem goedkoper dan een zaak verliezen. Ergonomique had juridisch gezien gelijk en heeft dus een slimme manier gevonden om mensen op te lichten. Want dat is het in feite ook al zal dit juridisch niet de correcte omschrijving zijn.
tikSimone

tikSimone

Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: do 16 apr 2009 20:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je kunt in dit soort gevallen ook gewoon afwachten wat zo'n bedrijf verder gaat uitspoken. Het is de vraag of zij wel een verdere procedure gaan inzetten.
dof

Leeftijd: 40
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UA

BerichtGeplaatst: vr 17 apr 2009 8:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Kon je bij dat koeriersbedrijf ook geen bewijs halen? Zij zijn toch bij je langs geweest? Bovendien heeft de opdrachtgeven aangegeven dat hij een koeriersdienst zou sturen op 1-2 juli. Ik denk dat je er wel vanuit mag gaan dat die dan ook geweest is. Op het moment dat je het pakket afgeeft aan de koeriersdienst is het risico van verlies niet meer voor jou.
meinders

BerichtGeplaatst: do 30 apr 2009 5:12    Onderwerp: Ergonomique Reageer met quote Naar onder Naar boven

Heb intussen bericht van en gerechtsdeurwaarder. Ze vragen nu meer dan €300,- voor een product wat ik zeker weten terug heb gestuurd en ik ben geneigd om dit voor te laten komen. Ik heb nog netjes mee gewerkt aan een product review nadat ik het al teruggestuuurd had. Normaal gesproken komt een koerier de spullen na een proefplaatsing ophalen maar omdat ze niet konden aangeven wanneer die langskwam heb ik de mogelijkheid gekregen om de spullen (2 polssteunen) via een antwoordnummer te versturen. Omdat ik het mocht versturen via een gratis antwoordnummer heb ik geen bonnetjes bewaard wat ik normaal gesproken wel doe maar dat heeft dan weer met de financiele administratie te maken. Ik verstuur honderden poststukken per jaar en er is er nog nooit een zoek geraakt, zou dit dan de eerste zijn? Wie heeft een advies, betalen om van de ellende af te zijn of dit onrecht bestrijden?
theod

Sterrenbeeld: Leeuw

BerichtGeplaatst: do 30 apr 2009 7:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als jij exact weet op welke datum je het hebt verstuurt en weet op welk postkantoor je het hebt ingeleverd moet het te achterhalen zijn omdat het onder pakketpost valt ook al heb je geen bonnetje meer.

Gewon eerst contact opnemen met het postkantoor van verzending en daarna verder gaan bij TNT er is maar 1 voorwaarde en dat is dat de zending niet langer is geleden dan een jaar.

Succes.
Meilem

BerichtGeplaatst: do 30 apr 2009 18:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedankt voor de tip. Ik ga het morgen meteen proberen te achterhalen.
Onderzoek

BerichtGeplaatst: di 05 mei 2009 19:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

dof schreef:
Kon je bij dat koeriersbedrijf ook geen bewijs halen? Zij zijn toch bij je langs geweest? Bovendien heeft de opdrachtgeven aangegeven dat hij een koeriersdienst zou sturen op 1-2 juli. Ik denk dat je er wel vanuit mag gaan dat die dan ook geweest is. Op het moment dat je het pakket afgeeft aan de koeriersdienst is het risico van verlies niet meer voor jou.

Onderzoek schreef:
Ze vernam dat het niet mogelijk was om de doos met inhoud zelf te retourneren via de post maar kreeg het verzoek om op 1 en 2 juli tussen 13 en 17 uur aanwezig te zijn voor een koeriersdienst. Hoewel ze aangaf dat dat lastig was werd hier toch op aangedrongen en speciaal voor die koeriersdienst heb ik twee middagen zitten wachten, voor niets. Enkele dagen later kwam er een koeriersdienst die het pakket heeft opgehaald waarbij ik op een soort touchscreen mijn handtekening moest zetten met een plastic staafje. Ik ontving zelf geen bewijs maar omdat ik dat al eens eerder had meegemaakt met een andere retourzending accepteerde ik dat.

1 De koeriersdienst kwam niet op de aangegeven data en tijden. 2 Ik ben zo dom geweest niet goed op te letten welk koeriersbedrijf het is geweest en volgens de leverancier lag de zending niet bij hun koeriersbedrijf. Ik kan dus niet bewijzen dat ik het pakket heb afgegeven. Uiteraard gaat de koeriersdienst niet hieraan meewerken omdat dan blijkt dat ze niet in de aangegeven periode zijn geweest en omdat dan ook blijkt dat ik het pakket wel heb afgegeven. Dus zijn zij dan ineens verantwoordelijk terwijl nu de schade op mij is verhaald. Mijn domheid bestaat uit het feit dat ik mijn handtekening op een schermpje heb gezet en geen bewijs van afgifte heb gevraagd. Als ik iemand met een telefoon aan z'n oor zie praten neem ik aan dat die persoon verbinding heeft met een medemens maar het is natuurlijk mogelijk dat hij doet alsof en feitelijk een monoloog houdt. Een koerier met een kastje kan hetzelfde doen. Het is naar mijn mening wel vreemd dat forumgenoot Meinders op vrijwel dezelfde manier erin geluisd wordt waardoor ik nu de indruk heb dat deze werkwijze van Ergonomique vergelijkbaar is met de truucjes die je kunt zien in het t.v.- programma "oplichters ontmaskerd".
klokluider

Leeftijd: 57
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: do 07 mei 2009 10:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

maar je bent wel gebeld omtrent de retourzending, staat dat nog op jouw afrekeningen of is dat na te gaan. Heb je aangifte gedaan van oplichting.
Onderzoek

BerichtGeplaatst: do 07 mei 2009 11:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het al dan niet gebeld worden zegt in dit geval weinig want dat is op zich geen bewijs van afleveren of ophalen. Aanvankelijk dacht ik te maken te hebben met een bonafide organisatie met een rommelige werkwijze. Inmiddels weet ik beter en ik heb geen aangifte gedaan. De politie wilde hieraan niet meewerken omdat het een "echt" bedrijf is (dus ingeschreven). Bovendien kan het bedrijf wel bewijzen dat ik de spullen heb ontvangen maar kan ik niet bewijzen dat ik ze retour heb gezonden. Ik ga er verder geen tijd meer aan besteden; helaas kwamen de adviezen van dit forum pas toen de zaak al op advies van een advocaat was afgehandeld door gewoon te betalen. Ik wens forumgenoot Meinders heel veel succes; ik hoop dat het duur en vervelend gaat worden voor Ergonomique.
MarcSmit

Leeftijd: 46
Sterrenbeeld: Kreeft

BerichtGeplaatst: vr 04 dec 2009 15:20    Onderwerp: Verdwenen retourzending Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ook wij zijn slachtoffer geworden van de firma Ergonomique. Zij beweerden nooit de retourzending te hebben ontvangen ons achterlatend met een schade post van enkele honderden euro's
pacta sunt servanda

pacta sunt servanda

Leeftijd: 44
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: vr 04 dec 2009 16:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nu er zeker drie mensen zijn die op dezelfde manier worden benadeeld lijkt het mij verstandig als jullie aangifte doen. Dan kan er een onderzoek worden gedaan naar eventuele andere slachtoffers. Het lijkt mij verstandig om hier bekendheid aan te geven.

EDIT: hmm, het ziet er op google wel naar uit dat het om een bekende speler in het veld gaat.

Leeftijd: 72
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN

BerichtGeplaatst: wo 09 dec 2009 19:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

pacta sunt servanda schreef:
hmm, het ziet er op google wel naar uit dat het om een bekende speler in het veld gaat.

In negatieve of positieve zin?
D.w.z. bekende speler als oplichter of als leverancier van een kwalitatief uitstekend product?

Want dit forum komt in Google bovenaan de lijst als ik "test ergopols" ingeef.
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
CFN

Leeftijd: 48
Sterrenbeeld: Stier

BerichtGeplaatst: ma 25 jan 2010 1:01    Onderwerp: Ergonomique Reageer met quote Naar onder Naar boven

ook ik heb vorige jaar (2009) een proef plaatsing gehad van Ergonomique. Ik vond het product niet na behoren wat ik wilde verwachten. toen heb ik een mail gestuurd dat ik het terug wilde sturen en werd daarop een mail terug gestuurd dat ze een koerier langs zullen sturen om het bij mij af te halen. Dit alles verder goed afgehandeld met een bewijsje van retournering. Dus alles was verder goed.

Later kreeg ik een incassobureau achter me aan om even € 283,00 te betalen van deze produkten na een brief te hebben gestuurd met bewijs van terug zending aan DAS kreeg ik een brief terug dat het niet correct zal zijn en dat ik gewoon moest betalen. Terwijl er duidelijk bij mij is afgehaald. Als ik niet betaalde gingen ze na de rechter, en die rechter heb ik tot heden niet gezien dus zal niet meer komen denk ik.

Ik adviseer doe geen zaken met dit bedrijf er hangt zeker een luchtje aan.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds