Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu za 23 aug 2025 16:21
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Verhuurder doet badkamer en keuken op slot
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Akill

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): 

BerichtGeplaatst: ma 13 apr 2009 11:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jetkroket,

Dat moet ik even opzoeken, maar in het rapport staan volgens mij wel de keuken en badkamer beschreven.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
JetKroket

JetKroket

Leeftijd: 105
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: ma 13 apr 2009 11:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wij begrijpen alles. Maar met dat begrip kan ik je actie niet rechtvaardigen. Je brengt jezelf in moeilijkheden. Het is al moeilijk zat, zo je laatste post.

Heb je recht op gebruik van keuken en badkamer? Zo het huurcontract lijkt het me van wel. Wat staat er in het puntenrapport van de huurcommissie? Keuken en badkamer of soortgelijk wordt betrokken.

Als je er recht op hebt en het wordt je ontnomen, dan kun je een passende reactie geven.

Als je er geen recht op hebt en je hebt ook boel gesloopt, dan ben je nog niet jarig.

(Ik had je laatste reactie niet gelezen.)
Akill

Studieomgeving (BA): 

BerichtGeplaatst: ma 13 apr 2009 14:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste Jet,

Stel dat we de deur weer terugzetten en het slot op de badkamer deblokkeren en dat op een gegeven moment ze op slot worden gedaan zonder dat wij de sleutels hebben.

Welke actie zou ik dan moeten ondernemen? Naar de kantonrechter stappen? Dan zit ik 3 maanden zonder water en een plek om te koken?
JetKroket

JetKroket

Leeftijd: 105

BerichtGeplaatst: ma 13 apr 2009 16:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Eerst vaststellen of je recht hebt op het gebruik van keuken en badkamer. Zo ja en wordt de boel op slot gedaan, dan kan er sprake zijn van een gebrek. Zoals Bonafides al schreef:

Quote:
Afhankelijk van de precieze situatie denk ik dat het wel als gebrek zou kunnen worden gezien? Dan moet je de verhuurder eerst in de gelegenheid stellen om het te verhelpen, als dat niet helpt mag je zelf voor rekening van de verhuurder het gebrek herstellen.

Doe dit niet zomaar. Lees eerst hier eens verder en overleg met een deskundige als het aan de orde is.
Akill

Studieomgeving (BA): 

BerichtGeplaatst: zo 13 sep 2009 18:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Even een update, wij zijn net terug van vakantie, en de verhuurder heeft de koelkast en fornuis uit de keuken gehaald. Deze koelkast en fornuis stond in den beginne in zijn aanbod bij de advertentie beschreven en is volgens mij na 2 jaar in het huis te hebben gewoont, gewoonterecht geworden? Wat nu te doen?
hermanJ

Leeftijd: 44
Sterrenbeeld: Waterman

BerichtGeplaatst: zo 13 sep 2009 23:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Juridisch zullen de respondenten wel gelijk hebben, maar moreel heb jij gelijk. Het probleem met wetten en wetsuitvoering is namelijk dat juristen in het algemeen maar nauwelijks begrip hebben van tijd en geld. Het boeit de advocaat van de tegenpartij dan ook niet of je geen stromend water hebt of niet.... En hoe lang dat duurt.
Daarom vind ik "eigenrichting" in dit geval rechtvaardig en ik kan me goed voorstellen dat een rechter dat ook zal vinden als het al zover komt. Je hebt immers niets gesloopt (deur weghalen en slot blokkeren is niet gelijk aan slopen), je probeert alleen je recht op water en voedselbereiding veilig te stellen.

Wat betreft de koelkast en het fornuis. Nu je 200 euro per maand minder betaald lijkt het mij verstandig deze zelf aan te kopen en de verhuurder daarvan schriftelijk (aangetekend alhoewel ik dat onzin vind) en beargumenteerd op de hoogte te stellen.
Tevens zou ik de huurcommissie of een andere instantie laten weten wat er is gebeurt en welke acties je hebt ondernomen om het voortgezet gebruik te waarborgen.
Volgens mij mag je trouwens helemaal geen kamer verhuren als de huurder geen toegang heeft tot stromend water. Wellicht moet je ook eventuele gemeentelijke verordeningen over huren en wat wel en niet mag eens doorspitten.

Wat wel duidelijk is is dat je de tijd die jullie er nog zullen wonen aarschijnlijk voortdurend met pesterijen te maken krijgen (de verhuurder is eigenlijk al met eigenrichting begonnen toen hij een te hoge huur vroeg en incasseerde, en daarna met zijn vervolg acties). Wat dat betreft trekt de verhuurder altijd aan het langste eind!
Akill

Studieomgeving (BA): 

BerichtGeplaatst: ma 14 sep 2009 0:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedankt voor je reactie HermanJ,

De vraag die bij mij opkomt is hoever zal dit gaan nadat hij al de smaak te pakken heeft gekregen met de koelkast en fornuis, wat is het volgende dat wij zouden moeten tolereren? Douchekop die weggehaald is? De toiletpot? Ik bedoel, de koelkast en fornuis hoorden bij zijn initiele aanbod van de kamers (op de advertentie) en zijn toch na 2 jaar simpel weg gewoonterecht geworden? Zijn wij nou gerechtvaardigd om onze eigen sloten op de deuren van de keuken en badkamer te doen om dit verkomen, wellicht op de voordeur zelfs of verdere pesterijen en dergelijke kapingen te voorkomen?
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: ma 14 sep 2009 1:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

hermanJ schreef:
Juridisch zullen de respondenten wel gelijk hebben, maar moreel heb jij gelijk. Het probleem met wetten en wetsuitvoering is namelijk dat juristen in het algemeen maar nauwelijks begrip hebben van tijd en geld. Het boeit de advocaat van de tegenpartij dan ook niet of je geen stromend water hebt of niet.... En hoe lang dat duurt.
Daarom vind ik "eigenrichting" in dit geval rechtvaardig en ik kan me goed voorstellen dat een rechter dat ook zal vinden als het al zover komt.

Als je beter had gelezen...
bona fides schreef:
Dan moet je de verhuurder eerst in de gelegenheid stellen om het te verhelpen, als dat niet helpt mag je zelf voor rekening van de verhuurder het gebrek herstellen.

BerichtGeplaatst: di 15 sep 2009 12:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

hermanJ schreef:

Wat wel duidelijk is is dat je de tijd die jullie er nog zullen wonen aarschijnlijk voortdurend met pesterijen te maken krijgen (de verhuurder is eigenlijk al met eigenrichting begonnen toen hij een te hoge huur vroeg en incasseerde, en daarna met zijn vervolg acties). Wat dat betreft trekt de verhuurder altijd aan het langste eind!

Of de verhuurder aan het langste eind trekt weet ik niet. Die is immers toch ook afhankelijk van de huur die door de huurder wordt betaald? Is het niet mogelijk te weigeren huur te betalen zo er sprake is van een ernstig gebrek?
pacta sunt servanda

pacta sunt servanda

Leeftijd: 44
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: di 15 sep 2009 13:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

strikmaria schreef:
Is het niet mogelijk te weigeren huur te betalen zo er sprake is van een ernstig gebrek?

Natuurlijk is die mogelijkheid er. Maar dan moet er dus sprake zijn van een gebrek. Dus moet duidelijk zijn waar de huurder recht op heeft.

Als huurder sta je over het algemeen sterk tegenover de verhuurder. Dit wordt uiteraard flink afgebrokkeld als je kwaad met kwaad gaat vergelden.

1. Stel vast waar je recht op hebt;
2. Kijk wat je hebt en sommeer eventueel de spullen terug te plaatsen als je er recht op hebt. Zet erbij dat als dit niet gebeurt jij je huur in evenredigheid als het gebrek zal verlagen;
3. Blijf netjes en leg alles vast;
4. Blijft de huisbaas inbreuken plegen stap dan naar een rechter.

Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: di 13 okt 2009 11:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

hallo,

een goede procedure die ik zelf toepas is de verhuurder in gebreke stellen en de huur opschorten/verrekenen.

dit wil zeggen dat je je kosten verhaalt en dus nog minder huur betaald.
dit doe je net zo lang totdat de verhuurder stopt met intimideren of dat de verhuurder naar de rechter stapt.

als deze dan een rechtszaak begint kun je kostenloos (eventueel ook zonder advokaat) een tegeneis indienen.

daarin kun je met een uitgebreid verhaal de handelingen van de verhuurder aan bod brengen en je kosten goed specificeren.
dan kun je tevens onder de dreiging van een dwangsom de verhuurder manen te stoppen met whatever deze doet om je het leven zuur te maken.

schrijf vooral veel brieven en reageer altijd op brieven van de tegenpartij.
zorg dat je niet teveel huur inhoud zodat een uitspraak altijd volledig in jou voordeel uitvalt en er geen (gedeeltelijke) uitspraken tegen je zijn in het vonnis.

succes!
Akill

Studieomgeving (BA): 

BerichtGeplaatst: vr 06 nov 2009 0:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hartstikke bedankt voor al u antwoorden, de verhuurder is voorlopig met pesterijen gestopt maar zal waarschijnlijk weer zjn opwachting maken.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds