Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...
Force justice ...
Top Notch Qual...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu za 02 aug 2025 19:15
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

wie weet raad?
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Ruby

Leeftijd: 56
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen

BerichtGeplaatst: wo 08 apr 2009 8:11    Onderwerp: wie weet raad? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Om een lang verhaal kort te maken; De kinderen van mijn man woonden bij ons na de scheiding van hen. La ex heeft ons nooit hoeven te betalen voor de kinderen, echter sinds wij getrouwd zijn lijkt het wel of er een juridische strijd van haar kant is los gebroken. Kinderen zijn verhuist richting moeder. Ondanks gemaakte afspraken bij een Riagg over het jongste kind van 12 bij ons te laten wonen, ontvingen wij een dag na de gemaakte afspraak een brief van haar advocaat dat beide kinderen bij hun moeder wonen en met het verzoek om PA en KA. Wij hebben netjes de stukken van ons opgestuurd met het verzoek het onderling te regelen. Ofwel, Advocaat berekend de benodigde KA en zijn wij het ermee eens laten we dit voorstel door de rechtbank bekrachtigen en gaan wij betalen.

Echter op de gevraagde berekening kregen wij 3 maanden na de eerste brief een dreigement als we nu niet 1,2,3 gaan overmaken dat er een kort geding wordt opgestart. Hierop hebben wij nogmaals het verzoek gedaan de draagkrachtberekening aan ons toe te zenden en dat wij nav deze berekening willen gaan betalen. Mijn verdiencapaciteit wordt aan de orde gesteld met 3 kindjes waarvan de jongste 5 is en autistisch is terwijl de dames die bij moeder wonen 12 en 15 zijn. Ik werk een beperkt aantal uren sinds 5 jaar maar verdien niet zo heel veel (ongeveer 750 netto per maand) Moeder al 1,5 jaar in kan eigen onderhoud voorziet middels een full time baan hetgeen ook in het convenant staat dat door de rechtbank is bekrachtigd. (toen mijn man alleen woonde met de kids werkte hij ook full time)

Wij hebben wel een verzoek ingediend de huwelijkse schuld die mevrouw nog moet terug betalen aan mijn man (staat ook in het convenant) ook eens te gaan terug betalen.

Nu krijgen wij afgelopen week wederom een brief van de advocaat met een dreigement van een kort geding als wij de kinderbijslag die wij het eerste kwartaal hebben ontvangen niet terug storten aan mevrouw, anders volgt er een kort geding.

(wij hebben inderdaad de kinderbijslag gehouden daar mevrouw weigerde de kinderen op haar zorgverzekering te nemen maar de rekeningen van de tandarts en ortho niet doorstuurde en nu 3 maanden verder met hoge incassokosten door heeft gestuurd. Zo heeft mevrouw ook de rekeningen van de kinderen leeggehaald die mijn man en ik spaarden, wat wij ook aan kunnen tonen. daarnaast hebben ze een deel van dat kwartaal hier gewoond.

Wat is nu wijsheid om te doen?

Ik denk zelf dat de draagkracht niet veel zal zijn. Geld voor een advocaat hebben we momenteel niet (daar willen we mee wachten tot de zitting die zal gaan komen), wel willen we alle medewerking verlenen en betalen, maar gezien de schulden die mijn man heeft meegenomen uit het huwelijk vandaan is dit nagenoeg niet te doen. Mevrouw heeft nog niets betaald ondanks de afspraak in het convenant.

Wie kan mij een advies geven?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
cvb

Leeftijd: 72
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: wo 08 apr 2009 10:50    Onderwerp: Re: wie weet raad? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ruby schreef:
Wat is nu wijsheid om te doen?

Ik denk zelf dat de draagkracht niet veel zal zijn. Geld voor een advocaat hebben we momenteel niet (daar willen we mee wachten tot de zitting die zal gaan komen), wel willen we alle medewerking verlenen en betalen, maar gezien de schulden die mijn man heeft meegenomen uit het huwelijk vandaan is dit nagenoeg niet te doen. Mevrouw heeft nog niets betaald ondanks de afspraak in het convenant.

Wie kan mij een advies geven?
Je kunt zelf een draagkracht-berekening maken en (proberen) zelf in gesprek (te) gaan met de genoemde advokaat. Je hebt dan in ieder geval geen advokaatkosten. Daarna weet je ook meer en kunnen anderen je b.v. op dit forum beter verder helpen.
Zie ook b.v. http://rechtenforum.nl/forum/thread/p/146238/#146238
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: wo 08 apr 2009 11:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het is altijd beter om een titel te kiezen die betekenis heeft.

Leeftijd: 56
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen

BerichtGeplaatst: wo 08 apr 2009 11:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@cvb Dat hebben we geprobeerd door mee te werken aan het verzoek alle financiele gegeven te overleggen. Helaas reageert de advocaat niet op ons verzoek het e.e.a. onderling te regelen en het te laten bekrachtigen door de rechtbank.

Is er een programma waar je een draagkrachtberekening kan maken? Op google kom ik niet zo heel ver
cvb

Leeftijd: 72
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: wo 08 apr 2009 12:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ruby schreef:
Op google kom ik niet zo heel ver
Zoeken op rechtenforum.nl??
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds