Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu vr 15 aug 2025 17:07
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Conservatoir beslag op domeinnaam door huurder
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 4 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BernharddV

Leeftijd: 64
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal

BerichtGeplaatst: wo 25 feb 2009 19:25    Onderwerp: Conservatoir beslag op domeinnaam door huurder Reageer met quote Naar onder Naar boven

Via een gerechtsdeurwaarder heb ik een "conservatoir beslag" ontvangen.
Dat is voor het eerst in m'n leven dus ik ben op zoek naar informatie en/of hulp in deze situatie.

Wat voorafging:
Een aantal jaren geleden had ik een gesprek met een bedrijf over het aanpassen van hun website. In dat gesprek werd aangegeven dat er geen geld was voor de aankoop van een nieuw te ontwikkelen website. Daarop heb ik voorgesteld de door mij te ontwikkelen website te huren. Deze afspraak is mondeling gemaakt.

Vervolgens heb ik een website gemaakt, een domeinnaam bedacht en geregistreerd, een logo ontworpen en teksten geschreven. De website is daarna ongeveer 1,5 jaar verhuurd. De huurder heeft meerdere malen aangegeven ontzettend blij met de website te zijn aangezien nieuwe klanten het bedrijf vaak belden door de goede positie van de website in zoekmachines als Google.

Eind 2007 heb ik aankoop van de website besproken met de huurder. De huurprijs was zo laag dat het voor mij geen interessant project was. En de huurder had aangegeven dat het inmiddels een stuk beter ging met het bedrijf, mede door de website. Afgesproken werd dat medio (juni) 2008 een beslissing zou worden genomen over het al dan niet doorgaan van het bedrijf van de huurder. Als het bedrijf zou doorgaan zou de website worden gekocht werd afgesproken

In juni werd telefonisch contact met de huurder opeens heel moeilijk. Na wat voicemails inspreken en een kort telefoontje ontving ik een brief van de huurder. In het kort kwam het er op neer dat de website nu was afbetaald en er werd verwacht dat ik de domeinnaam zou overdragen.

Deze brief was zowel inhoudelijk als van toon zo anders dan de eerder communicatie met de huurder dat ik besloot om alle volgende telefoongesprekken op te nemen. De volgende dag heb ik de eigenaar gebeld en gevraagd naar het hoe en waarom van de brief vol leugens. (dit gesprek heb ik opgenomen met mijn nieuwe digitale camera in video stukjes van 2 minuten, dus niet aaneengesloten).

Na het gesprek had ik het gevoel dat alles redelijk was uitgepraat en dat de eigenaar de onzin van haar brief inzag. De volgende dag kreeg ik echter het volgende mailtje:

Quote:

Helaas wil je na ons telefoongesprek van d.d. datum niet meewerken om de domeinnaam vrij te geven tenzij ik een bedrag betaal van € bedrag,-
Ik heb toentertijd een bedrag van € bedrag,- uit coulance betaald en om je uit de nood te helpen, want je gaf aan dat je financieel in een moeilijke situatie zat/zit. Je hebt daarvoor geen zichtbare werkzaamheden verricht.
Ik vind het dan nu ook sociaal en zakelijk van een zeer bedenkelijk niveau dat je wederom een bedrag vraagt voor het vrijgeven van mijn domeinnaam.
Ik verwacht nog steeds dat je terug komt op je besluit en zonder kosten in rekening te brengen de domeinnaam vrij geeft.
Tot die tijd zal ik een andere naam als domeinnaam aanvragen wat ik erg betreur.

Wederom totale onzin. Daarop heb ik weer gebeld en aangegeven dat ik niets meer met het bedrijf te maken wilde hebben. Vervolgens (1, 2 dagen later?) kreeg ik een sms met het verzoek te bellen wat ik gedaan heb. In dat (ook weer opgesproken) gesprek heb ik de eigenaar geconfronteerd met alle leugens uit de brief. Die werden allemaal toegegeven; ofwel ik kreeg volmondig gelijk. Alles was verzonnen door iemand anders die vond dat er wat druk op “mijn” ketel moest worden gezet.

We zijn het verder niet eens geworden over een verkoopprijs (mijn vraagprijs was mijns inziens alleszins redelijk, haar tegenbod belachelijk) dus ik heb aangegeven dat ik de website ging verkopen aan een andere geïnteresseerde.
Die geïnteresseerde heb ik inmiddels gevonden en ik ben tot een overeenkomst gekomen. Met als gevolg het conservatoir beslag op mijn domeinnaam.

Mijn vragen:
- Wat zijn de spelregels bij een conservatoir beslag? Moet ik iets doen, iets vooral niet vergeten, iets vooral niet doen?
- Bij sommige weblogs (bijvoorbeeld www.geenstijl.nl) worden bij onenigheden opgenomen telefoongesprekken op de website geplaatst. Dit wil ik ook doen omdat daarmee overduidelijk wordt welke partij de boel aan het bedriegen is. Mag dit? Welke risico’s loop ik hiermee?
- De koopprijs die ik aan de huurder vroeg voor de website is waarschijnlijk lager dan de kosten die ik kwijt ben aan een advocaat om me te verdedigen. Wordt bij mijn gelijk de huurder veroordeeld tot betaling van mijn advocaatkosten?

Zie ook:

opnemen telefoongesprek zonder voorafgaande toestemming
opgenomen telefoongesprek hypotheekadviseur
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Zeemeeuw

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman

BerichtGeplaatst: wo 25 feb 2009 22:21    Onderwerp: beslag Reageer met quote Naar onder Naar boven

Conservatoir (ofwel bewarend) beslag is hier vermoedelijk gelegd om te voorkomen dat je de site aan iemand anders kunt overdragen. Je wederpartij moet nu wel binnen 8 dagen een procedure starten. Dan kan het nog wel even duren tot er een uitspraak wordt gedaan. Als je snel een beslissing wilt hebben, zul je een kort geding aan moeten spannen, met de nodige kosten. Je advocaatkosten worden - als je de zaak wint - volgens het puntensysteem vergoed. Dat dekt meestal niet de gehele lading.
StevenK
Moderator

Leeftijd: 52
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: do 26 feb 2009 0:46    Onderwerp: Re: beslag Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zeemeeuw schreef:
Conservatoir (ofwel bewarend) beslag is hier vermoedelijk gelegd om te voorkomen dat je de site aan iemand anders kunt overdragen. Je wederpartij moet nu wel binnen 8 dagen een procedure starten.

De gebruikelijke termijn is 14 dagen, maar kan ook langer zijn en kan ook verlengd worden.

De vraag is ook wat voor procedure er aanhangig gemaakt wordt. Stapt deze partij naar de rechter of naar Wipo.
Bekijk de homepage
BernharddV

BerichtGeplaatst: do 26 feb 2009 10:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat tekst uit het document:

12.
De eis in de hoofdzaak is nog niet ingesteld. Verzoekster doet het verzoek om de termijn voor het instellen van de eis in hoofdzaak te bepalen op 4 weken, zulks ook mede om de betrokken partijen de gelegenheid te geven om mogelijk alsnog het ontstane geschil buiten rechte op te lossen.

13
In de hoofdzaak zal tevens worden verzocht ex artikel 3.300 lid 1 BW vhet vonnis in plaats te laten treden van een akte waarbij de domeinnaamrechten wordt overgedragen

Bevoegdheid
De voorzieningsrechter van de rechtbank A is bevoegd van het onderhavige verzoek kennis te nemen nu gerequestrerde woonachtig is alsmede onderneming drijft in het arrondissement A.

reden waarom:
Verzoekster zich wend tot U.E.A met het eerbiedig verzoek haar verlof te verlenen om conservatoir beslag tot afgifte te doen leggen op de in dit verzoekschrift omschreven domeinnaam breifabriek.nl met uitvoerbaarverklaring van de aan UEA verzochte beschikking op de minuur en op alle dagen en uren met bepaling van de termijn voor het instellen van de eis in de hoofdzaak op vier weken.

================
Kan iemand mij vertellen of ik de opnames van de telefoongesprekken kan gebruiken in deze zaak. Lijkt me wel. En mag ik ze ook publiceren op het internet (zoals geenstijl.nl bijvoorbeeld vaak doet)
BernharddV

BerichtGeplaatst: vr 27 feb 2009 11:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

anyone?
lawyer

Leeftijd: 46
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU

BerichtGeplaatst: vr 27 feb 2009 11:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

BernharddV schreef:
Kan iemand mij vertellen of ik de opnames van de telefoongesprekken kan gebruiken in deze zaak. Lijkt me wel. En mag ik ze ook publiceren op het internet (zoals geenstijl.nl bijvoorbeeld vaak doet)

Ja, je kunt in een procedure bewijs leveren met alle middelen (art. 152 Rv), dus ook met - al dan niet heimelijk gemaakte - opnames van gesprekken.

Het lijkt me niet verstandig om de gesprekken op internet te publiceren (zegt mijn "fingerspitzengefühl").
BernharddV

BerichtGeplaatst: vr 27 feb 2009 12:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dank voor jullie reacties.
Over het publiceren van opgenomen gesprekken:

Fingerspitzengefühl en "ik denk dat het niet verstandig is"(via PB) begrijp ik. Maar mag het? Zoals gezegd, GeenStijl doet het ook voortdurend.

Zijn er regels voor, en zo nee, waarom mag het niet?
BernharddV

BerichtGeplaatst: di 03 mrt 2009 10:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb een nieuwe brief van de advocate ontvangen. Ze willen nu beslag op
zowel mijn zakelijke als privé rekeningen gaan leggen.
Wat heeft dit voor consequenties?
Arnoud Engelfriet

Leeftijd: 50
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA

BerichtGeplaatst: di 03 mrt 2009 11:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Keiharde regels zijn er niet. De wederpartij kan altijd proberen te betogen dat haar privacy is geschonden, of dat vertrouwelijke zaken op deze manier gelekt zijn. GeenStijl komt met dit soort dingen weg omdat de meeste mensen geen zin hebben in de bak met ongein die over je heenkomt als je een zaak tegen ze begint. Het wil niet zeggen dat alles wat GS doet, legaal is.

Arnoud
lawyer

Leeftijd: 46
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU

BerichtGeplaatst: di 03 mrt 2009 18:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

BernharddV schreef:

Consequentie is dat je niet meer vrijelijk over de tegoeden op die rekeningen kunt beschikken, dus dat gaat redelijk ver.

Overigens laat niet iedereen Geenstijl zo maar wat roepen. Onlangs is Wendy van Dijk met succes opgekomen tegen een artikel op Geenstijl over haar vermeende relatie met Reinout Oerlemans. Uitspraak staat hier. Google ook maar eens op de zoekterm
Code:
geenstijl rectificatie wendy van dijk

dan zul je onderaan de eerste pagina een mededeling van google aantreffen: "Als reactie op een juridisch verzoek dat Google heeft ontvangen zijn 1 resultaten van deze pagina verwijderd. Indien gewenst kunt u meer over het verzoek lezen op ChillingEffects.org."
StevenK
Moderator

BerichtGeplaatst: di 03 mrt 2009 18:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

BernharddV schreef:

Het lijkt me dat het punt wel aanbeland is dat je er goed aan doet een advocaat in te schakelen.
Bekijk de homepage
BernharddV

BerichtGeplaatst: wo 04 mrt 2009 0:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Arnoud Engelfriet schreef:
Keiharde regels zijn er niet. De wederpartij kan altijd proberen te betogen dat haar privacy is geschonden, of dat vertrouwelijke zaken op deze manier gelekt zijn. GeenStijl komt met dit soort dingen weg omdat de meeste mensen geen zin hebben in de bak met ongein die over je heenkomt als je een zaak tegen ze begint. Het wil niet zeggen dat alles wat GS doet, legaal is.

Arnoud

OK, duidelijk. Maar ik wil niet iemand zwart maken of een verzonnen verhaal de wereld in werken. Ik wil alleen laten horen dat zij zelf verteld dat wat in haar eerste brieven staat verzonnen en niet waar is.

StevenK schreef:
Het lijkt me dat het punt wel aanbeland is dat je er goed aan doet een advocaat in te schakelen.

Misschien is dat wel verstandig. Maar een van de redenen dat ik op dit forum zit is de hoge advocaatkosten. Als ik dadelijk win maar ik heb 1500 euro kosten dan hou ik er toch een bijzonder vervelend gevoel aan over.

Overigens, uit de vandaag ontvangen brief van de advocaat:
Quote:
... Indien en voor zover.... zal ik zonder verdere berichtgeving over gaan tot het entameren van een kort geding bij de voorzieningenrechter te Arnhem. In dat kader .... vergoeden van alle door de cliënte gemaakte kosten ex artikel 1019h Rv... zo'n € 5.900 belopen."

Is er met een advocaat een deal te sluiten dat hij de zaak bekijkt en als de zaken er zeer gunstig voor mij uit zien (waarvan ik overtuigd ben) dat hij aan de slag gaat en alle gemaakte kosten op de tegenpartij verhaald?
StevenK
Moderator

BerichtGeplaatst: wo 04 mrt 2009 8:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

BernharddV schreef:
Is er met een advocaat een deal te sluiten dat hij de zaak bekijkt en als de zaken er zeer gunstig voor mij uit zien (waarvan ik overtuigd ben) dat hij aan de slag gaat en alle gemaakte kosten op de tegenpartij verhaald?

Ongetwijfeld. Ik ben ongetwijfeld niet de enige advocaat die vaak vooraf afspraken maakt over de kosten van een zaak.

Ik denk echter ook dat het van belang dat u zich eerst - en op korte termijn - goed laat adviseren op basis van de inhoud van het hele dossier.

Zoals de advocaat van de wederpartij al aangeeft gaat het om een IE zaak en dat betekent mede dat er het risico is van een veroordeling in de daadwerkelijke kosten.
Bekijk de homepage
BernharddV

BerichtGeplaatst: do 02 apr 2009 17:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het ziet er naar uit dat het op een kort geding uitdraait.
Heb inmiddels overleg gehad met een advocaat die wat briefjes heeft
gestuurd. Maar voor het echte werk schat hij de kosten tussen de 6000 en
8000 euro. Dat heb ik niet niet.

Dus, moet ik de verdediging zelf voeren. Wie kan mij vertellen:

- of er een "template" bestaat waarin ik zaken als "hoe de rechter aan te spreken" kan vinden
- wat ik absoluut niet mag vergeten (vragen om onkostenvergoeding van de tegenpartij als je wint)
- waar ik op moet letten, algemene tips.

Graag jullie raad
HenkR

HenkR

Leeftijd: 56

BerichtGeplaatst: do 02 apr 2009 18:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

BernharddV schreef:

Verzoekster zich wend tot U.E.A met het eerbiedig verzoek...

Sorry voor de off-topique maar wat betekent dat 'U.E.A.' eigenlijk?

En waarom niet 'wendt'? Maar dit helemaal terzijde.. Embarassed
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 4 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds