|
Auteur |
Bericht |
sabri
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: zo 29 mrt 2009 1:58 Onderwerp: wegafsluiting in verband met diplomatiek vervoer |
|
|
Voor komende dinsdag (31 maart) verwacht men een "verkeersinfarct" in de Randstad. Dit keer eens niet vanwege slecht weer, wegwerkzaamheden of vakantie, maar omdat men de linker rijstrook van de A4 en de A13 vrij gaat houden om diplomaten van Schiphol en Rotterdam Airport naar Den Haag te brengen.
Los van de vraag of het wel of niet belachelijk is dat de hele economische regio schade ondervind van de extra files, ik vraag me af op welke wettelijke regeling een dergelijke afsluiting gebaseerd is. De Wegenverkeerswet en de RVV brachten me geen duidelijkheid...
Iemand een idee? |
|
|
|
 |
arizona
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 721
|
Geplaatst: zo 29 mrt 2009 9:45 Onderwerp: |
|
|
Het zal toch gewoon een verkeersbesluit zijn ex art. 18 WVW? Zie ook artikel 20 en verder van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer (BAWV)
Edit: Meer voor de hand liggend is misschien artikel 6 Wet beheer rijkswaterstaatsweken. |
|
|
|
 |
|