Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Energiekosten
Boetes CJIB ni...
na-risico verz...
Arno van Kesse...
Koopovereenkom...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu do 01 jan 2026 22:40
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

niet akkoord met beeindigingsovereenkomst
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
mova

Leeftijd: 61
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman

BerichtGeplaatst: vr 20 mrt 2009 11:28    Onderwerp: niet akkoord met beeindigingsovereenkomst Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ben werkzaam bij een bedrijf sinds november 2007 in eerste instantie voor een arbeidsbureau. In mei 2008 vonden er interne wijzigingen plaatst waardoor mijn functie naar een nieuwe medewerkster zou gaan. Wat mijn functie werd was op moment van deze mededeling nog niet bekend. Ik heb toen aangegeven dit eerst zeker te willen weten alvorens te beslissen bij het bedrijf te willen blijven. Uiteindelijk is dit gebeurt en ben ik vol inzet aan de slag gegaan in mijn nieuwe functie wat geresulteerd heeft in een contract voor onbepaalde tijd per 1 juli 2008.

In februari van dit jaar vinden er op nieuw interne werk-verschuivingen plaats. Tijdens een lunchpauze wordt mij verteld dat mijn werkzaamheden wederom gaan veranderen. Voor mij inhoudelijk een stuk minder interessant. Ik heb hier op in eerste instantie gereageerd met
de uitlating wellicht toch eens naar iets anders uit te moeten gaan zien. En dat had ik nou net niet moeten doen !!!...???

Later ben ik bij mijn algemeen manager geweest die mij uitgelegd heeft wat de redenen voor interne verschuivingen waren en mij verteld dat dit niets met mijn functioneren te maken heeft. Wel vertelde hij mij dat als ik niet blij zou blijven met de functie hij geen open einde wenste en had al een beeindigingsovereenkomst klaarliggen. We hebben afgesproken enkele dagen later over de functie inhoud te spreken.

Enkele dagen later zou ik rond de tafel met mijn directe leidinggevende en mijn algemeen manager om over de daadwerkelijke invulling van de functie te praten, (deze functie stond echter al een dag voor ons gesprek als vacature op internet)
tijdens dit gesprek zei mijn manager ineens dat het toch maar beter was om een andere baan te gaan zoeken, op grond van mijn negatieve manier van omgaan met veranderingen....

Thuisgekomen was ik hier helemaal stuk van en heb mij ziekgemeld.
Enige dagen later stond mijn algemeen manager op de stoep met de beeindigingsovereenkomst en de woorden, graag binnen twee dagen tekenen anders sleep ik je voor de rechter.
Later heeft hij mij nog gebeld en gemaild om de overeenkomst getekend te krijgen.
Ik heb direct juridisch advies ingewonnen en niet getekend omdat het geen volledig voorstel was, en in het voorstel stond dat ik geheel verwijtbaar ben. mijn advocaat heeft een tegenvoorstel gedaan, en dat is niet geaccepteerd.
Voor mij was er geen reden tot ontbinding, wat ik ook schriftelijk heb bevestigd aan werkgever.
Momenteel ben ik nogsteeds ziek thuis, en weet dat er inmiddels al een nieuw iemand in dienst is die mijn werkzaamheden doet.
Op 1 april dient de zaak bij de kantonrechter, de arbeidsovereenkomst zal wel ontbonden gaan worden

Vraag

[i]Wat zijn mijn kansen ??? Embarassed [/i]
Bekijk profiel Stuur privé bericht
fender

Leeftijd: 36
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): HZu

BerichtGeplaatst: vr 20 mrt 2009 16:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik verwacht dat je wel redelijke kansen hebt. Op zn minst is er sprake van onredelijk gedrag van de werkgever, ( om maar niet te spreken van de overige zaken zoals emotionele schade e.d. )
mova

Leeftijd: 61
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman

BerichtGeplaatst: vr 20 mrt 2009 16:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

laten we het hopen, het is allemaal al vervelend genoeg!!, ik had achteraf beter niet kunnen zeggen dat ik het niet leuk vond. Maar volgens mij duurt eerlijkheid toch het langst.
Crying or Very sad
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds