|
Auteur |
Bericht |
Kleine Koning
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 16 mrt 2009 16:56 Onderwerp: Geen levering boekenpakket; boeken betalen of niet Betalen? |
|
|
Beste Lezers,
Hier mijn vraag:
Ik heb een boekenpakket besteld bij de uitgeverij Van Dijk.
Vervolgens zijn de boeken geleverd, maar niet op mijn adres, maar bij
een dame die een zogenaamd kluizenaars leven lijd. Ik heb een briefje gehad waarop staat dat mijn boeken ergens anders zijn geleverd. Ik heb toen vijf tot zes keer geprobeerd om mijn boeken terug te krijgen, maar er werd nooit opengedaan,totdat ik het bij de buurvrouw van die dame heb gevraagd en zo later mijn boeken hb gehad.
Ondertussen was de inleverdatum al verlopen en kreeg ik een schuld van € 500-, van boeken die ik niet heb gebruikt,er was geen geld afgeschreven en heb de boeken alsnog in perfecte staat teruggestuurd.
Nu is mijn vraag aan jullie, zal ik deze boete betalen, ja of nee?
Hoor graag uw mening!
Kleine Koning |
|
|
|
 |
Suijkerbuijk
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: ma 16 mrt 2009 17:57 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Ondertussen was de inleverdatum al verlopen en kreeg ik een schuld van € 500-, van boeken die ik niet heb gebruikt,er was geen geld afgeschreven en heb de boeken alsnog in perfecte staat teruggestuurd. |
Wat bedoel je met "inleverdatum"? Bedoel je een datum waarvoor je de boeken van Van Dijk nog kosteloos mocht retourneren? _________________ That information is on a want-to-know basis, and trust me...you don't want to know. |
|
|
|
 |
Kleine Koning
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 16 mrt 2009 19:46 Onderwerp: |
|
|
Suijkerbuijk schreef: | Quote: | Ondertussen was de inleverdatum al verlopen en kreeg ik een schuld van € 500-, van boeken die ik niet heb gebruikt,er was geen geld afgeschreven en heb de boeken alsnog in perfecte staat teruggestuurd. |
Wat bedoel je met "inleverdatum"? Bedoel je een datum waarvoor je de boeken van Van Dijk nog kosteloos mocht retourneren? |
jah de inleverdatum. |
|
|
|
 |
Suijkerbuijk
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: di 17 mrt 2009 11:32 Onderwerp: |
|
|
Je doet er goed aan Van Dijk een brief te sturen waarin je aangeeft de kosten niet te willen betalen, omdat jij door de wijze van bezorging (bij de buurvrouw) deze pas veel later hebt ontvangen. _________________ That information is on a want-to-know basis, and trust me...you don't want to know. |
|
|
|
 |
klokluider
Leeftijd: 57 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 17 mrt 2009 21:40 Onderwerp: |
|
|
Wanneer heb je de boeken terug gestuurd? Is dat direct nadat je ze van de bewoner van het andere adres hebt ontvangen of heb je ze daarna nog langer behouden dan de termijn waarbinnen je de boeken van Van Dijk nog kosteloos mocht retourneren?
Indien dat het geval is denk ik niet dat van Dijk reden heeft om te blijven vorderen nu jij de boeken niet van de bezorgdienst hebt ontvangen. Klaarblijkelijk heb je veel moeite moeten doen om "jouw" boeken van de persoon terug te verkrijgen alwaar ze waren afgeleverd.
M.i. wordt er nu onterecht een bedrag ingevorderd omdat de inleverdatum is verstreken. Bij betaling is er ook nog sprake van ongerechtvaardige verrijking nu de boeken in perfecte staat weer naar van Dijk zijn gestuurd. |
|
|
|
 |
|