Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
yarno
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HHs
Berichten: 1
|
Geplaatst: wo 11 mrt 2009 13:21 Onderwerp: verkoper betaald niet terug |
|
|
Beste iedereen.
Ik heb op zaterdag 22 februari j.l. een lamp (E 200,-) gekocht bij de lampenconcurrent.
Na blij met de lamp naar huis te zijn gegaan, en hem te hebben opgehangen blijkt hij het niet te doen (de dimmer deed het niet).
Maar aangezien ik hem 's avonds heb opgehangen kon ik niet meer dezelfde dag terug.
En aangezien de winkel op maandag en dinsdag gesloten is heb ik pas op 25 februari de lamp terug kunnen brengen.
Toen is het gedoe eigenlijk begonnen.
De winkel zou om 10 uur open gaan, maar de eigenaar kwam pas om 10:40 aan om de winkel te openen.
Hij bood geen excuses aan dat hij zo laat was ofzo (maargoed dat kan wel is gebeuren dat je in de file staat ofzo).
Maar ik wil mijn verhaal daar gaan uitleggen wat er mis mee is, maar de verkoper/eigenaar vraagt gelijk om een zeer onbeleefde wijze naar mijn naam, adres en telefoonnummer.
Hij zou hem gelijk nakijken en mij opbellen VOOR 12:00 uur.
Ik heb zitten wachten tot 13:30 toen heb ik de winkel maar is geprobeerd te bellen, maar daar werdt niet opgenomen (totaal een keer of 5 gebeld).
In de tussentijd heb ik een beetje zitten internetten, en op internet ben ik een lamp tegen gekomen die ik eigenlijk leuker vind en hij was goedkoper.
Ik heb toen besloten om maar terug naar de winkel te gaan en de koop ongedaan te gaan maken.
Na daar eerst een 20 min hebben staan wachten, kwam de verkoper eindelijk uit zijn kantoor om mij te woord te staan.
Dus ik heb toen tegen de verkoper/eigenaar gezegd van "Het zit mij niet helemaal lekker dat die lamp het nu al niet doet, en ik heb een andere leuke gezien maar helaas niet bij u dus ik wil bij deze de koop ongedaan maken".
Toen begon de verkoper/eigenaar min of meer een verklaring te eisen waarom het mij niet lekker zat.
Toen heb ik het hem nog een keer verteld.
En toen werd de verkoper/eigenaar nogal aangebrand en begon dingen te zeggen van "Ik wilde u eigenlijk al niet eens als klant" en "U bent een zeer lastige klant".
Het werd meer geruzie dan dat er nog normaal gesproken werd.
Maar hij zou uiteindelijk het geld op maandag 2 maart overmaken naar mij, omdat zij zo niet werken.
Hij heeft dat ook op papier gezet en ondertekend, dus ik heb er bewijs van dat hij dat zou doen.
Daar ben ik toen akkoord mee gegaan, maar ik heb vandaag (11 maart) nog steeds geen geld ontvangen.
Ik heb een paar keer naar de winkel gebeld maar de ene keer krijg ik te horen van "Het geld is onderweg" of "We maken het zo snel mogelijk over"
Wat kan ik nu nog doen om mijn geld alsnog terug te krijgen?
Als ik verder nog wat moet toelichten, dan hoor ik dat graag
Met vriendelijke groet en bij voorbaat dank
Jarno |
|
|
|
 |
HenkR
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
Berichten: 1146
|
Geplaatst: wo 11 mrt 2009 14:33 Onderwerp: |
|
|
Wat staat er precies op papier? _________________ 'Justice is supposed to be blind. But must it be stupid too?' |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: wo 11 mrt 2009 15:47 Onderwerp: |
|
|
Nog even geduld hebben denk ik, en als dat niet helpt een mail naar het hoofdkantoor met een ingescande kopie van de verklaring van de verkoper. Helpt dat niet, dan een aangetekende brief waarin je een redelijke termijn stelt samen met een kopie van de verklaring. Helpt dat niet, dan dagvaarden. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|