Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...
Force justice ...
Top Notch Qual...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu zo 03 aug 2025 0:05
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

alimentatie
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
mamamarjorie

Leeftijd: 48
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal

BerichtGeplaatst: vr 27 feb 2009 15:31    Onderwerp: alimentatie Reageer met quote Naar onder Naar boven

mijn ex betaald sinds nov. '07 alimentatie in het jaar '08 en begin '09 word de alimentatie met een percentage verhoogd nou die verhoging heeft hij tot nu toe niet betaald.

jaren terug hoefde hij geen alimentatie te betalen (eerste 7 levens jaren van mijn dochter) omdat hij in de schulden zat, na 3 jaar verplichte bewindvoering is hij helemaal schuld vrij verklaard. ik heb het toen ook vast laten leggen via de rechtbank.

nu heeft hij inmiddels weer 12.000 euro schuld en wil hij de alimentatie naar beneden laten zetten met gevolg dat hij niets meer hoeft te betalen omdat de belasting voor de alimentatie komt.

kan ik als hij wederom schuld vrij is de alimentatie met terug werkende laten betalen ??
ook voldoet hij aan de eisen dat ik beslag kan laten leggen op zijn loon, ik vind dat persoonlijk wel erg ver gaan maar goed als het niet anders kan dan moet dat maar, kan ik dat ook via mijn advocaat in de rechtzaak laten vastleggen of moet dat van te voren??

Alvast hartelijke dank voor de reactie's

Gr. Marjorie
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides

Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: vr 27 feb 2009 15:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als ik je goed begrijp heeft de rechter de hoogte van de alimentatie vastgesteld. Als hij dan niet betaald, kun je in principe direct beslag laten leggen. Daar is dus geen nieuwe rechtszaak voor nodig.

Het lijkt me dat die nieuwe schuld geen excuus kan zijn om geen alimentatie te betalen. Moet ie maar geen schulden maken.

Leeftijd: 59
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram

BerichtGeplaatst: ma 02 mrt 2009 17:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

beste mamamarjorie, als ik je goed begrijp kon je de eerste 7 jaar van je dochter rondkomen zonder alimentatie te ontvangen. Waarom stop je zoveel energie in deze negatieve zaak? Kun je niet veel beter die energie in jezelf stoppen door bijvoorbeeld meer te gaan verdienen, waardoor je als trotse ouder volledig onafhankelijk bent en geen (financiele) relatie meer met je ex hebt? Natuurlijk ken ik je persoonlijke situatie niet, maar ruzie om alimentatie kent uiteindelijk alleen maar verliezers met vaak het kind als grootste verliezer.
Mara

Leeftijd: 52

BerichtGeplaatst: ma 02 mrt 2009 18:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

janwillem schreef:
Kun je niet veel beter die energie in jezelf stoppen door bijvoorbeeld meer te gaan verdienen, waardoor je als trotse ouder volledig onafhankelijk bent en geen (financiele) relatie meer met je ex hebt?

Voor zover ik mamamarjorie begrijp gaat het hier om KA en niet PA waardoor jouw reactie niet terecht is. Tenslotte heeft het kind recht op deze alimentatie (ook al blijft de discussie eindeloos of dez' al dan niet gebruikt wordt voor het kind).
Ik denk dat mamamarjorie er goed aan doet om zsm het LBIO in te schakel voor dat haar ex-man wéér een schuldhulpverlening o.i.d. in gaat. Op die manier behoort zij dan het geld voor hun kind gewoon te ontvangen.
Helaas zijn er vaders die liever geen geld aan hun kind betalen en liever tot hun nek toe in de schulden zitten. Niet kijkende naar wat het met het kind doet.
mamamarjorie

Leeftijd: 48

BerichtGeplaatst: di 03 mrt 2009 10:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Kun je niet veel beter die energie in jezelf stoppen door bijvoorbeeld meer te gaan verdienen, waardoor je als trotse ouder volledig onafhankelijk bent en geen (financiele) relatie meer met je ex hebt?

Sorry hoor maar wat is dit nou voor een antwoord, ik werk de hele week om goed voor mezelf en mijn dochter te kunnen zorgen, maar als het zo is dat opa en oma mee betalen aan het clubje van hen kleinkind dan gaat dat zeker niet goed, hij wilde vader zijn dan moet hij daar ook maar de consequenties voor nemen. niet alleen de lusten maar ook de lasten.
En daarbij ben ik totaal niet afhankelijk van zijn geld, kan goed op eigen benen staan maar daar gaat het niet om.

Ik heb totaal geen ruzie met mijn ex om de alimentatie, de 1e zeven jaar heb ik het idd ook gered maar je moet niet vragen hoe.

Ik ben dan ook over gegaan tot beslag legging van de alimentatie.
Dit omdat ik mijn dochter ook een toekomst wil bieden en ik ben daar niet alleen verantwoordelijk voor.

Mara heel erg bedankt voor je reactie.
Zeemeeuw

Leeftijd: 58
Sterrenbeeld: Waterman

BerichtGeplaatst: di 03 mrt 2009 16:42    Onderwerp: schulden Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als je ex binnen 10 jaar schuldenvrij is geworden (via de WSNP-regeling?), kan hij daar niet weer een beroep op doen. Mocht hij er (tenslotte) toch weer in toegelaten worden, gaat ook de alimentatieschuld mee in de regeling en kan hij ook daarvan een "schone lei" krijgen. Geen verhaal meer dus.

Nu beslag lijkt de enige optie, het kan wel zijn dat ook overige schuldeisers op dat idee komen, dan moet je de opbrengst uit beslag naar rato delen (maar dat regelt de deurwaarder wel die het LBIO inschakelt).
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds