|
Auteur |
Bericht |
Lucas
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UM
|
Geplaatst: ma 20 okt 2008 10:54 Onderwerp: |
|
|
Gelet op de kleine kans dat de opgelegde boete lager wordt dan het transactievoorstel is dat wellicht ook het beste. |
|
|
|
 |
wildrover
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HL
|
Geplaatst: vr 27 feb 2009 19:04 Onderwerp: |
|
|
mij is precies hetzelfde overkomen...:
- Op 11 november ontving ik van de verzekeringsmaatschappij de bevestiging dat mijn bromfietsverzekering per 29 oktober 2008 was beëindigd. (hierbij heb ik niet het advies gekregen mijn kenteken te schorsen).
- Op 2 januari 2009 ontving ik van de RDW een brief met de vaststelling dat er geen geldige verzekering op genoemd kenteken stond geregistreerd en dat het kenteken ook niet was geschorst (controle op 6 november 2008). Op dat moment realiseerde ik me pas dat ik kennelijk iets was vergeten.
- Op 7 januari 2009 ben ik daarom alsnog het kenteken gaan schorsen en ik dacht hiermee de zaak geregeld te hebben.
- Nu heb ik op 25 februari jl. van u het eerder genoemd transactievoorstel (met verzenddatum 28 februari 2009) ontvangen.
Maar op de site van de RDW staat juist dat zij eerst een waarschuwingsbrief sturen !
http://www.rdw.nl/nl/overrdw/informatie_over_de_rdw/persberichten/persbericht_20080321.htm
Is het misschien een optie om eerst te betalen en het dan alsnog voor te laten komen.. dit om strafverhoging te voorkomen ?
groet |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: vr 27 feb 2009 19:28 Onderwerp: |
|
|
Als je een transactievoorstel betaalt ga je ermee akkoord. Dan komt de zaak niet voor. Wil je het voor laten komen, betaal dan dus niet. Er is geen enkele verplichting om op een transactievoorstel in te gaan. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|