Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu zo 24 aug 2025 17:15
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Rechtshulp/advies gevraagd (HELP)
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Toy

Leeftijd: 37
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman

BerichtGeplaatst: zo 22 feb 2009 19:15    Onderwerp: Rechtshulp/advies gevraagd (HELP) Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik probeer op dit forum wat advies te winnen ik hoop daarom ook dat er wat reacties komen.
Dit verhaal hieronder is even een kleine samenvatting.

22 januari 2009 wordt bekend gemaakt via e-mail (de op dat moment aanwezige werknemers worden om beurten naar kantoor geroepen) dat onze werkgever door ziekte in 1 nacht heeft besloten zijn onderneming van Intertoys Texel te verkopen aan een nieuwe franchise familie per 1 april(dit is geen grap). Ik kreeg hierbij te horen dat Contracten niet verlengd werden en mijn contract dus ook niet. Aangezien we leven naar en in de krediet crisis baarde mij dit ernstige zorgen. Ik leefde mij in in de situatie van mijn werkgever die mij op dat moment het nieuws vertelde en ik blijf over in de winkel nadat de op dat moment aanwezig personeel huilend weg gelopen was.
Ik heb tegen mijn baas gezegd dat ik zo lang mogelijk nog voor hem zal proberen te werken.
Hierbij is ( mondeling ) afgesproken: Mocht ik spoedig een andere werkgever vinden, moet ik dit aannemen. Dat is wat hij wou. Zodat ik door zijn schuld/ziekte niet in problemen zou komen.(financieel) Dit is allemaal even kort samen gevat. Vanaf dat moment was er in de winkel geen motivatie en had ik ook geen zin meer in mijn werk, omdat ik wist dat mijn einde nabij zou komen.
Vanaf de eerste dag dat dit bekend is geworden heeft zijn vrouw een email samengesteld met wat er allemaal gaande was in zijn ziekte en het bedrijf. Deze e-mails er vaarde ik om misselijk van te worden. Hoe zij deze opstelde.
In tussentijd ben ik mij ook bezig gaan houden met het zoeken van een nieuwe werkgever.
Na alle e-mails over hoe slecht het wel niet gaat met onze werkgever en het begrip en medelijden wat ze willen hebben en aandacht… was het zelf voor mij zover ik moest wegens rugklachten naar het ziekenhuis voor een aantal foto’s te laten maken van mijn rug. Ik ben bij mijn bazin geweest om de brief van het ziekenhuis te kopiëren en haar te vertellen over mijn rugklachten en mijn afspraak in het ziekenhuis. Tot mijn grote verbazing kreeg ik de dag voordat ik naar het ziekenhuis moest van mijn bazin een email , waarin stond:
--------------------------------------------------------
Hallo Toy,
Ik hoorde dat jij morgen een afspraak hebt in het ziekenhuis. Hoe laat is die afspraak?
Ik ga ervan uit dat je of voor de afspraak of na de afspraak gewoon in de winkel bent. Laat het even weten aan Cor hoe laat de afspraak is en welke tijden je in de winkel bent.
Fijne zondag verder
Groet
Aaf

Ik vond dit erg raar omdat ik 2 dagen daarvoor persoonlijk met haar hier over gesproken had.
Kort na de mail kreeg ik telefoon van mijn vorige werkgever of ik bij hem wilde komen werken en dat klonk mij goed in de oren. En ben akkoord gegaan. En heb een email terug gestuurd naar mijn bazin:
---------------------------------------------
Hallo.
Ik moet om 12 uur in het ziekenhuis zijn. Cor weet hier ook gewoon van. Ik weet niet hoelang ik werk heb in het ziekenhuis. Ik kom inderdaad terug. Maar dan om even te praten met Cor over mijn nieuwe baan waar ik per direct ga beginnen. Dus ik weet niet of je er zelf nog bent ook?
Ik hoor het wel.
Toy
Maandag naar het ziekenhuis geweest voor wat foto’s en een klein gesprekje.
Toen ik weer terug was ben ik naar Intertoys gegaan. En ik kwam binnen in een werksfeer en voelde de bui al hangen. Collega’s vertelde mij min of meer wat ik te horen zou krijgen want dat heeft mijn bazin al verkondigd in de winkel aan mijn collega’s. Vervolgens heb ik mijn bazin gebeld en gezegd dat ik er was voor ons gesprek. Ik ben kort daarna met de bedrijfslijder naar het kantoor gegaan. Wat daar gebeurde kon niet door de beugel.(athans dat vond ik)
Mijn collega’s hebben de tussen deuren dicht gedaan omdat het geschreeuw en het slaan op een bureau luid te horen was. Ik heb alles maar geslikt waar ze mij voor uitmaakte en ben in eigen belang netjes blijven zitten om het netjes tot een eind te laten komen. Volgens haar moest ik blijven tot mijn contract af was terwijl de afspraak die mondeling was gemaakt dat ik zou opstappen als ik wat anders zou hebben. Zij vertelt mij dat deze afspraak nu in overleg mogelijk is. Niet echt volgens de afspraak die gemaakt is. Ze werd zo ontzettend kwaad ik had dit nog nooit meegemaakt!!! Ze begon over Juridische boetes omdat ik het contract stopte, ik was er klaar mee en zei als ze het zo wil spelen dat ik dat graag aan wou gaan. Op dat moment werd ze wit heet en ik had het idee dat ze me ging slaan. Ze schreeuwde dat ik weg moest gaan(netjes vertaald) ik zij dat ik niet weg ging voordat we dit gewoon netjes hadden opgelost ze pakte mij bij mijn jas en probeerde mij uit het kantoor te trekken . op dat moment zei de bedrijfslijder dat het beter was als ik maar weg zou gaan. Toch ben ik het er nog steeds niet mee eens. En ben ik ook benieuwd hoe zij mijn uren nog gaan uit betalen en mijn vakantiegeld en ook hebben zij elke maand 4 euro ingehouden voor de personeels pot. Misschien heb ik er nog maar 8 euro van over maar ik wil dat wel terug.
Hoe zij mij behandeld heeft kan niet door de beugel en ik wil daarom ook graag grip in deze zaak.
Wat mijn rechten zijn want als zij het zo wil spelen wil ik dat graag mee doen!!

Ik vraag op dit forum of Julie mij eventueel hier mee kunnen adviseren wat ik nu het beste kan doen.

Groetjes Toy.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: zo 22 feb 2009 19:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tussen de regels door lees ik dat je al een nieuwe baan hebt gevonden, maar erg duidelijk ben je daar niet in.

Het is mij niet duidelijk wat nu precies je probleem is.

Je schrijft dat contracten niet verlengd worden. Betekent dat dat je een tijdelijk contract hebt? Per wanneer loopt dat contract af? Per wanneer begin je met je nieuwe baan?

BerichtGeplaatst: zo 22 feb 2009 19:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Tussen de regels door lees ik dat je al een nieuwe baan hebt gevonden, maar erg duidelijk ben je daar niet in.

Het is mij niet duidelijk wat nu precies je probleem is.

Je schrijft dat contracten niet verlengd worden. Betekent dat dat je een tijdelijk contract hebt? Per wanneer loopt dat contract af? Per wanneer begin je met je nieuwe baan?

Ik heb al een nieuwe baan nu.

mijn contract liep tot eind maart.

Ik wil dus eigenlijk weten of zij me rechtelijk kunnen beboeten voor contractbreuk. en of zij nog wel mijn laatste gewerkte uren moeten uitbetalen en mijn vakantiegeld. moeten ze dat allemaal in 1x afronden nu?
bona fides

BerichtGeplaatst: zo 22 feb 2009 19:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wanneer en hoe heb je aangegeven per wanneer met je oude baan te stoppen?

BerichtGeplaatst: zo 22 feb 2009 19:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Wanneer en hoe heb je aangegeven per wanneer met je oude baan te stoppen?

Toen ik wist dat ik bij mijn oude werkgever kon werken. heb ik per email naar intertoys aangegeven dat ik zou komen om te praten . ik heb mijn nieuwe contract ook gelijk getekend. ik heb het verder allemaal persoonlijk gemeld in het gesprek wat heeft plaatsgevonden
bona fides

BerichtGeplaatst: zo 22 feb 2009 20:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik denk dat het verstandiger zou zijn geweest om eerst op papier met je huidige werkgever overeen te komen je huidige contract te beëindigen. Ook als de werkgever zegt dat je voortijdig mag vertrekken als je iets anders vindt, lijkt het me voor de hand te liggen dat je wel overlegt over de precieze vertrekdatum.

Het lijkt me niet dat het voor de werkgever de moeite waard is om hier een zaak van te maken.
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds