|
Auteur |
Bericht |
WB
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: zo 22 feb 2009 18:11 Onderwerp: te hoog boetebedrag |
|
|
Ik heb een boete gekregen voor door rood licht fietsen, nu is de sanctie daarvoor volgens mij 50 euro, maar zowel op de beschikking als het proces verbaal staat 60 euro. Kan ik in mijn bezwaarschrift eisen om de sanctie te laten kwijtschelden of slechts vragen deze te verlagen? |
|
|
|
 |
Lesleytje.
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): JHAF
|
Geplaatst: zo 22 feb 2009 18:58 Onderwerp: |
|
|
De sanctie laten kwijtschelden lijkt mij ietwat teveel van het goede. Persoonlijk denk ik dat je al blij mag zijn als ze de boete, als hij daadwerkelijk te hoog is, verlagen tot het bedrag waar de boete tot strekt.  |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: zo 22 feb 2009 19:40 Onderwerp: Re: te hoog boetebedrag |
|
|
WB schreef: | Ik heb een boete gekregen voor door rood licht fietsen, nu is de sanctie daarvoor volgens mij 50 euro, maar zowel op de beschikking als het proces verbaal staat 60 euro. |
De sanctie is 60 euro, dus de boetebeschikking is correct. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Zeemeeuw
Leeftijd: 58 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: zo 22 feb 2009 23:21 Onderwerp: |
|
|
Laat WB ze die tip geven en een tientje voor het werk vragen  _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: zo 22 feb 2009 23:29 Onderwerp: |
|
|
In sommige draden (vooralsnog niet deze) merk ik helaas dat sommigen meer vertrouwen hebben in "postbus 51"-achtige websites dan in de wet zelf. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|