|
Auteur |
Bericht |
Peter1900
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 31 aug 2008 19:37 Onderwerp: Economische eenheid/groep |
|
|
Goedenavond,
Ik zit met de volgende vraag.
Er is een persoon opgenomen wegens een incident in het incidentenregister van een bank. Met hieraan gekoppeld het interne verwijzingsregister. Het incident blijft dus intern geregistreerd staan voor de komende 8 jaar en is ook te raadplegen door de organisatie van de deelnemer. Gedefinieerd als:
de deelnemer zelf, de dochtermaatschappijen van de
deelnemer (als bedoeld in artikel 2:24a BW) dan wel
de groepsmaatschappijen waarmee een deelnemer in
een economische eenheid is verbonden (artikel 2:24b
BW), als ook de bij de Rabobank Nederland
aangesloten banken. Voorts worden de door de
deelnemer geautoriseerde gevolmachtigde
tussenpersonen tot de organisatie van de deelnemer
gerekend, mits zij functioneren als financiële
dienstverlener;
Bij bijvoorbeeld de abnamro bank. Tot hoever en welke maatschappijen strekt zich dit dan? Valt bijvoorbeeld de delta lloyd groep hier ook onder waarmee ze een samenwerkingsverband hebben op het gebied van ABNAMRO verzekeringen. (ABNAMRO 49% van de aandelen en deltalloyd 51).
Dank |
|
|
|
 |
MartinJan
Leeftijd: 63 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 17 sep 2008 8:05 Onderwerp: |
|
|
Voorzover ik weet is het over het algemeen legaal voor de betreffende bank als je schriftelijk toestemming geeft jou gegevens (en dus ook de incidenten die daar aan hangen) te laten inzien door een dochter maatschap.
Ik ken de casus van de Postbank en ING, Postbank klanten krijgen dan een verzoek of ze de gegvens mogen doorspelen naar de ING, onder het mom van beter inzage krijgen in het markt segment.
Geef je geen toestemming dan is het maar de vraag of ze het alsnog kunnen, maar dat het onwettig is staat volgens mij vast. _________________ illegitimis nil carborundum! |
|
|
|
 |
RonnyJ
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 338
|
Geplaatst: wo 17 sep 2008 14:37 Onderwerp: |
|
|
In het voorbeeld treden ze als economische eenheid naar buiten. ABN Amro en Deltaloyd zijn daar groepsmaatschappijen van elkaar. Voordat er sprake is van een groep hoeft er geen overwegende zeggenschap te zijn.
Als de Deltaloyd groep een vennootschap of rechtspersoon is, dan valt deze, in jou voorbeeld, er dus ook onder. _________________ Peruse or perish! |
|
|
|
 |
MartinJan
Leeftijd: 63 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 21 feb 2009 19:08 Onderwerp: |
|
|
Nu de Postbank en ING opelijk samengaan is er geen ontkomen meer aan. _________________ illegitimis nil carborundum! |
|
|
|
 |
|