|
Auteur |
Bericht |
Jazz
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 02 feb 2009 21:32 Onderwerp: terugbetalen opleidingskosten |
|
|
Hallo wie dit ook leest,
Mn verhaal is eigenlijk best lang, en ik heb me er eigenlijk bij neergelegd dat ik bij het grootste gedeelte van dat verhaal aan het kortste eind trek. Dat grootste gedeelte gaat over mondelinge afspraken met mn werkgever, waarin ik steeds belachelijk weinig bedenktijd kreeg bij belangrijke keuzes, en waarin mn werkgever achteraf argumenten heeft gebruikt die niet bleken te kloppen. Ik weet niet zeker of hij die argumenten gebruikte om mij er in te luizen of omdat het voor hem gewoon ook niet duidelijk was.. Maargoed...
Wat ik eigenlijk wil weten.. Mn werkgever adviseerde me ruim een jaar geleden om een bepaalde opleiding te gaan doen, heb ik gedaan, en ben ik uiteindelijk voor geslaagd. Hij heeft betaald.
In mijn contract staat iets van als je stopt moet je terug betalen, en dat bouwt per jaar af. Geloof na 5 jaar bij hem werken zou ik kunnen vertrekken zonder terugbetalingsverplichting. Nu ben ik door omstandigheden eigenlijk klaar met het bedrijf waar ik werk, ik zou daar nu alleen blijven werken omdat ik die studiekosten nooit terug zou kunnen betalen.
Ik heb echt geen rooie cent. Ik krijg nu de kans om bij een andere werkgever in een heel andere branche en tegen een iets lager salaris misschien te kunnen gaan werken. Ik ga over paar weken naar een keuring om te kijken of ze me willen hebben..
Maar hoe moet ik die studie schuld terug betalen, ik maak me daar erg veel zorgen over. Mijn vraag is eigenlijk heb ik het recht om te zeggen dat ik die schuld graag wil terug betalen maar dat ik bv slechts 50 euro per maand kan missen. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: di 03 feb 2009 0:39 Onderwerp: |
|
|
Hoe luidt de passage in jouw contract precies? Kun je hem hier even posten?
Wat waren de opleidingskosten? _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Chantalle
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 552
|
Geplaatst: di 03 feb 2009 12:37 Onderwerp: |
|
|
Naast de vragen van Simone:
Hoe graag wil het andere bedrijf je hebben? Zijn ze eventueel bereid (een gedeelte van) je studiekosten te betalen? |
|
|
|
 |
Jazz
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 19 feb 2009 23:40 Onderwerp: |
|
|
Chantalle en Simone bedankt voor jullie reactie. Ik las ze vrij snel nadat jullie ze gegeven hadden, maar weet nog steeds niet de antwoorden. Ik moet mijn arbeidsovereenkomst opzoeken voor de exacte tekst over de terugbetalingsregeling, dit zal ik zo snel mogelijk doen.
De vraag over hoeveel de kosten precies zijn kan ik ook niet beantwoorden, omdat ik het niet precies weet. Mijn werkgever heeft de rekeningen gekregen en betaald, ik weet wel dat hij steeds heel erg lang wachte met betalen. Er zit voor mij denk ik niets anders op dan te vragen om een overzicht van de voor mij gemaakte kosten, ik broed al een tijdje op de beste manier omdat te gaan formuleren.
Ik denk dat het berijf waar ik evt hoop te gaan werken me graag wil hebben, maar ik denk ook dat ik te onbelangrijk en te vervangbaar voor ze ben om een bedrag van boven de 5000 EU te betalen...
Hebben jullie tips hoe ik het best kan vragen hoeveel ik zou moeten betalen als ik ontslag zou nemen? Ik wil namelijk de deuren nog niet sluiten, en mn oude schoenen nog niet weg doen.
vr gr |
|
|
|
 |
WimWest
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 20 feb 2009 9:44 Onderwerp: |
|
|
Vraag het aan het opleidingsinstituut? |