Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
timo
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: do 19 feb 2009 20:49 Onderwerp: verkoop van abonnement in een telefoonwinkel |
|
|
Beste forumgebruikers,
Mijn vriendin zit met de volgende kwestie, en ik ben benieuwd naar jullie inzicht.
In het kort komt het op het volgende neer. Ze heeft een abonnement genomen op mobiel internet en daar veel gebruik van gemaakt. Zo veel zelfs, dat ze de datalimiet ver is overschreden en een rekening van 500 euro kreeg. Ter vergelijking: het gaat om een abonnement met vaste kosten van 20 euro per maand. Ze wil nu van dit abonnement af.
Het abonnement heeft ze afgesloten bij een winkel van het telecombedrijf. Volgens haar heeft de medewerker haar verteld dat het abonnement een goed alternatief is voor vast internet thuis, en dat je normaal kunt surfen en e-mailen als je maar niet bijvoorbeeld muziek gaat downloaden. Ze heeft nu het gevoel dat de medewerker haar veel te optimistisch heeft voorgelicht over wat de datalimiet in de praktijk betekent. Dit terwijl ze zegt dat ze nadrukkelijk heeft doorgevraagd.
De datalimiet blijkt 1 GB te zijn en dat lijkt mij nogal weinig om zo'n optimistisch verhaal van de verkoper te rechtvaardigen. (NB ik denk dat mijn vriendin dit getal kende maar de bijbehorende datahoeveelheid niet goed kon inschatten.) We hebben daarom een brief verstuurd om de overeenkomst te vernietigen wegens dwaling.
Nu zit ik ermee dat op geen enkele manier te achterhalen is wat er precies in de winkel gezegd is. Maar dat is wel heel belangrijk om zich op dwaling te kunnen beroepen. Aan de ene kant vind ik dat het toch niet zo kan zijn dat die verkoper maar álles kan zeggen -- de meeste klanten kunnen de voorwaarden toch niet begrijpen en zijn afhankelijk van de uitleg van de verkoper. Aan de andere kant kan het natuurlijk ook niet zo zijn dat klanten met dure rekeningen achteraf de verkoper willekeurig iets in de mond kunnen leggen.
Hoe kan ik het beste in de praktijk met deze situatie omgaan? De manager van de betreffende winkel geeft niet thuis ('dat is je eigen schuld') en de klantenservice lijkt ondanks telefonische toezeggingen niet met een oplossing te komen.
Overigens heb ik in de brief, naast het vernietigen van de oveenkomst, aangeboden in overleg te treden. Het dataverkeer is immers, als dwaling kan worden aangetoond, wel onverschuldigd betaald.
Graag jullie praktisch inzicht! Alvast hartelijk dank.
Edit: de datalimiet blijkt zelfs maar 400MB te zijn, vergissing van mij. @bona fides: dank voor je reactie; inderdaad gaat het om internet op een laptop.
Laatst aangepast door timo op do 19 feb 2009 22:51, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 19 feb 2009 22:32 Onderwerp: |
|
|
Volgens mij is 1 GB ook voldoende voor normaal surfen en e-mailen. Natuurlijk ligt het aan je definitie van normaal, maar op dit punt valt m.i. weinig te winnen.
edit: ah, wacht. Ik dacht aan mobiel internet op een mobiel, maar nu lees ik "een goed alternatief is voor vast internet thuis". Ja, dan is 1 GB niet al te ruim. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|