Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Personalized T...
verkiezingsbed...
Kunnen (Kanton...
Boetes CJIB ni...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 21 jul 2025 13:20
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

verkoop van abonnement in een telefoonwinkel
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
timo

Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): UvA

BerichtGeplaatst: do 19 feb 2009 20:49    Onderwerp: verkoop van abonnement in een telefoonwinkel Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste forumgebruikers,

Mijn vriendin zit met de volgende kwestie, en ik ben benieuwd naar jullie inzicht.

In het kort komt het op het volgende neer. Ze heeft een abonnement genomen op mobiel internet en daar veel gebruik van gemaakt. Zo veel zelfs, dat ze de datalimiet ver is overschreden en een rekening van 500 euro kreeg. Ter vergelijking: het gaat om een abonnement met vaste kosten van 20 euro per maand. Ze wil nu van dit abonnement af.

Het abonnement heeft ze afgesloten bij een winkel van het telecombedrijf. Volgens haar heeft de medewerker haar verteld dat het abonnement een goed alternatief is voor vast internet thuis, en dat je normaal kunt surfen en e-mailen als je maar niet bijvoorbeeld muziek gaat downloaden. Ze heeft nu het gevoel dat de medewerker haar veel te optimistisch heeft voorgelicht over wat de datalimiet in de praktijk betekent. Dit terwijl ze zegt dat ze nadrukkelijk heeft doorgevraagd.

De datalimiet blijkt 1 GB te zijn en dat lijkt mij nogal weinig om zo'n optimistisch verhaal van de verkoper te rechtvaardigen. (NB ik denk dat mijn vriendin dit getal kende maar de bijbehorende datahoeveelheid niet goed kon inschatten.) We hebben daarom een brief verstuurd om de overeenkomst te vernietigen wegens dwaling.

Nu zit ik ermee dat op geen enkele manier te achterhalen is wat er precies in de winkel gezegd is. Maar dat is wel heel belangrijk om zich op dwaling te kunnen beroepen. Aan de ene kant vind ik dat het toch niet zo kan zijn dat die verkoper maar álles kan zeggen -- de meeste klanten kunnen de voorwaarden toch niet begrijpen en zijn afhankelijk van de uitleg van de verkoper. Aan de andere kant kan het natuurlijk ook niet zo zijn dat klanten met dure rekeningen achteraf de verkoper willekeurig iets in de mond kunnen leggen.

Hoe kan ik het beste in de praktijk met deze situatie omgaan? De manager van de betreffende winkel geeft niet thuis ('dat is je eigen schuld') en de klantenservice lijkt ondanks telefonische toezeggingen niet met een oplossing te komen.

Overigens heb ik in de brief, naast het vernietigen van de oveenkomst, aangeboden in overleg te treden. Het dataverkeer is immers, als dwaling kan worden aangetoond, wel onverschuldigd betaald.

Graag jullie praktisch inzicht! Alvast hartelijk dank.

Edit: de datalimiet blijkt zelfs maar 400MB te zijn, vergissing van mij. @bona fides: dank voor je reactie; inderdaad gaat het om internet op een laptop.

Laatst aangepast door timo op do 19 feb 2009 22:51, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides

Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: do 19 feb 2009 22:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Volgens mij is 1 GB ook voldoende voor normaal surfen en e-mailen. Natuurlijk ligt het aan je definitie van normaal, maar op dit punt valt m.i. weinig te winnen.

edit: ah, wacht. Ik dacht aan mobiel internet op een mobiel, maar nu lees ik "een goed alternatief is voor vast internet thuis". Ja, dan is 1 GB niet al te ruim.
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds