|
Auteur |
Bericht |
paultjuh1980
|
Geplaatst: do 19 feb 2009 0:43 Onderwerp: Vermindering griffierecht |
|
|
Hoi,
Ik heb een rechtszaak lopen tegen een ex-werkgever en heb hiervoor een toevoeging gekregen. Nu las ik op een website dat mensen met een laag tot gemiddeld inkomen in aanmerking kunnen komen voor een vermindering van het griffierecht. Bij een toevoeging regelt een advocaat het bovenstaande.
Ik heb nu van mijn advocaat een factuur gekregen met een bedrag van 208,- euro, precies het bedrag dat je standaard moet betalen bij mijn procedure. Uiteraard kan ik dat met mijn maandinkomen van 1100,- euro netto niet betalen.
Nu mijn vragen:
1. Valt mijn rechtszaak onder bovenstaande regeling?
2. Is een inkomen tot 1300,- bruto een reden om een vermindering te krijgen? (De toevoeging is overigens gebaseerd op het jaar 2007 of 2006 geloof ik en toen had ik beide jaren een jaarinkomen van 9100,- euro)
3. Als je recht hebt op vermindering van het griffierecht, krijg je dat dan meteen of moet je dan eerst het standaard bedrag betalen en krijg je dan bijvoorbeeld weken later pas het geld terug?
4. Als een advocaat dit vergeten is aan te vragen kan ik hem daar dan voor aansprakelijk stellen of heb ik dan gewoon pech?
Alvast bedankt. |
|
|
|
 |
komodo
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: do 19 feb 2009 8:18 Onderwerp: |
|
|
Ik zou zo snel mogelijk contact opnemen met de advocaat, want alleen als je heel snel bent en alleen als buiten je eigen schuld om de vermindering niet vòòr de start van de procedure is aangevraagd, kan het nog geregeld worden. |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: do 19 feb 2009 8:31 Onderwerp: |
|
|
komodo schreef: | Ik zou zo snel mogelijk contact opnemen met de advocaat, want alleen als je heel snel bent en alleen als buiten je eigen schuld om de vermindering niet vòòr de start van de procedure is aangevraagd, kan het nog geregeld worden. |
Als een kopie van de toevoeging voor het eindvonnis aan de rechtbank is gestuurd, wordt het verminderde griffierecht in rekening gebracht. |
|
|
|
 |
|