|
Auteur |
Bericht |
UsualSuspects
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 55
|
Geplaatst: di 17 feb 2009 14:05 Onderwerp: |
|
|
Mijn vader is de direct-leidinggevende van deze medewerker. Hij werd door zíjn leidinggevende min of meer opgedragen om deze medewerker te ontslaan, op grond van de verzamelde gegevens. Hij heeft besloten hiertoe niet over te gaan, omdat hij het onderzoek zoals dat nu heeft plaatsgevonden unfair vindt. Jullie reacties hebben geholpen bij het nemen van dat besluit, waarvoor dank. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: di 17 feb 2009 16:06 Onderwerp: |
|
|
Wat zou dan de ontslaggrond zijn geweest? De relatie die de werknemer eventueel met de secretaresse zou hebben? Dat lijkt me geen goede reden voor ontslag op staande voet. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
UsualSuspects
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 55
|
Geplaatst: di 17 feb 2009 22:00 Onderwerp: |
|
|
Nee, klopt, dat zou ook niet de ontslaggrond zijn geweest. De medewerker in kwestie heeft er nog een eigen eenmanszaak naast, en tijdens werktijd pleegde hij zo nu en dan - niet overdreven vaak overigens - telefoontjes die verband hielden met deze eenmanszaak. Ook was hij in een eerder stadium nogal kritisch over de lijn die de (redelijk nieuwe) directeur heeft ingezet. Daarna is deze directeur dus een onderzoek gestart naar zijn telefoongebruik. Dit onderzoek heeft buiten mijn vader (onderdirecteur) om plaatsgevonden, maar nu wordt er wel van hém verlangd dat hij de betreffende medewerker de laan uitstuurt (hij is daar als direct leidinggevende de aangewezen persoon voor). Al met al een hele rare gang van zaken in mijn ogen. Uiteraard vindt het mijn vader het belachelijk dat er niet met hem in overleg is getreden over het uit te voeren onderzoek. |
|
|
|
 |
komodo
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: di 17 feb 2009 22:09 Onderwerp: |
|
|
Beconcurreert deze meneer het bedrijf van je vader met die eenmanszaak, of is het een andere branche? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: di 17 feb 2009 22:40 Onderwerp: |
|
|
UsualSuspects schreef: | De medewerker in kwestie heeft er nog een eigen eenmanszaak naast, en tijdens werktijd pleegde hij zo nu en dan - niet overdreven vaak overigens - telefoontjes die verband hielden met deze eenmanszaak. |
Kijk, in die richting kan ik me zeker wel omstandigheden voorstellen die het onderzoek naar het telefoongedrag kunnen rechtvaardigen. (Wel moeten er m.i. dan al vóór dat onderzoek aanwijzingen zijn geweest dat deze werknemer zich niet aan bepaalde afspraken hield.)
Quote: | Uiteraard vindt het mijn vader het belachelijk dat er niet met hem in overleg is getreden over het uit te voeren onderzoek. |
Dat is natuurlijk vooral een zaak tussen je vader en diens leidinggevende. Voor de (on)rechtmatigheid van het onderzoek naar het telefoongedrag maakt het denk ik geen verschil. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
UsualSuspects
|
Geplaatst: di 17 feb 2009 23:52 Onderwerp: |
|
|
komodo schreef: | Beconcurreert deze meneer het bedrijf van je vader met die eenmanszaak, of is het een andere branche? |
Nee, dezelfde branche ook. |
|
|
|
 |
|