Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Uwv, zw en bet...
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 05 aug 2025 8:41
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Werkgever wijzigt CV
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dizzer

Leeftijd: 125
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: di 10 feb 2009 12:55    Onderwerp: Werkgever wijzigt CV Reageer met quote Naar onder Naar boven

Geen idee of ik dit topic in het goede subforum heb geplaatst (zou een moderator het anders goed kunnen zetten?).

Mijn werkgever heeft zonder het te overleggen mijn C.V. compleet veranderd en dan met name de werkzaamheden bij de verschillende werkgevers. In sommige gevallen klopt er niets meer van. Hier ben ik eigenlijk best van geschokken. Mag dit zomaar? Lijkt mij niet. Het is via een (zal de naam niet noemen) detacheringsbureau. Wat voor straf kan hierop staan en is dit ergens wettelijk vastgelegd? Alvast bedankt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Loetje

Leeftijd: 51
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): JHAF
Studieomgeving (MA): UM

BerichtGeplaatst: di 10 feb 2009 14:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik vraag me af met welk doel ze jouw CV hebben aangepast. Jouw CV is namelijk een presentatie van jezelf.
Een mogelijkheid is dat ze op basis van je gegevens een onderzoek hebben gedaan naar je vorige werkgevers. Je werkgever mag informatie vragen over je integriteit en je functioneren. Als ze op basis van deze gegevens en je CV een dossier hebben gemaakt lijkt me dat dit mag, dit zal op een normale manier bespreekbaar en inzichtelijk moeten zijn.

Ik kan me voorstellen dat er pas een probleem naar voren komt wanneer je CV namens jou wordt doorgestuurd naar een potentiele opdrachtgever. In dat geval kan de informatie bedrog zijn.
Wat de gevolgen hiervan zijn weet ik niet, maar wellicht kun je eerst aangeven of dit het geval is?
Dizzer

BerichtGeplaatst: di 10 feb 2009 14:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Loetje schreef:
Ik vraag me af met welk doel ze jouw CV hebben aangepast. Jouw CV is namelijk een presentatie van jezelf.
Een mogelijkheid is dat ze op basis van je gegevens een onderzoek hebben gedaan naar je vorige werkgevers. Je werkgever mag informatie vragen over je integriteit en je functioneren. Als ze op basis van deze gegevens en je CV een dossier hebben gemaakt lijkt me dat dit mag, dit zal op een normale manier bespreekbaar en inzichtelijk moeten zijn.

Ik kan me voorstellen dat er pas een probleem naar voren komt wanneer je CV namens jou wordt doorgestuurd naar een potentiele opdrachtgever. In dat geval kan de informatie bedrog zijn.
Wat de gevolgen hiervan zijn weet ik niet, maar wellicht kun je eerst aangeven of dit het geval is?

Ik vraag mij dus ook af met welk doel. Waarschijnlijk om de boel mooier te laten liljken dan het in werkelijkheid is. Ze hebben niet geïnformeerd bij vorige werkgevers, ze hebben zomaar wat opgeschreven, zelfs informatie die gewoon niet klopt en niet kan kloppen. Zoals toepassen van bepaalde lijsten die ze alleen bij ministeries gebruiken, maar ze hebben het ook gezet bij elke vorige werkgever (waarmee ze dus zichzelf en mij alleen maar voor paal kunnen zetten als ik ergens op gesprek ga bij iemand die dit opmerkt).

Zelfs bij een compleet ander soort functie hebben ze werkzaamheden geplaatst die daar niet eens mogelijk zijn/bij horen. Belachelijk gewoon.

Wat ik verder ook belachelijk vind (maar misschien wel mag) is dat ze zonder eerst met mij te overleggen mijn CV alvast doorsturen naar bedrijven en dan daarna pas contact met mij opnemen over de betreffende vacature (heb er inmiddels al 2 afgewezen).

Maargoed, dat 'aanpassen' van iemands CV zonder overleg gevuld met complete verzinsels lijkt mij niets anders dan fraude.
Loetje

Leeftijd: 51
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): JHAF
Studieomgeving (MA): UM

BerichtGeplaatst: di 10 feb 2009 14:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dizzer schreef:
Wat ik verder ook belachelijk vind (maar misschien wel mag) is dat ze zonder eerst met mij te overleggen mijn CV alvast doorsturen naar bedrijven en dan daarna pas contact met mij opnemen over de betreffende vacature (heb er inmiddels al 2 afgewezen).

Het originele CV of het gewijzigde CV?
Dizzer

BerichtGeplaatst: di 10 feb 2009 16:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De gemanipuleerde versie.
Alfatrion

Alfatrion

Leeftijd: 46
Sterrenbeeld: Schorpioen

BerichtGeplaatst: vr 13 feb 2009 18:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het lijkt me dat je op de CV auteursrecht hebt. Ik zou even kijken wat hier in de overeenkomst over staat. Een detacheringsbureau heeft er natuurlijk wel belang bij om jou in een gunstig daglicht te stellen. Maar daar zitten natuurlijk wel grenzen aan.

Ja fraude maar ook inbreuk op je auteursrecht. (kun je ook aangifte van doen)

Quote:
Bij diplomafraude wordt beweerd dat men een titel of diploma heeft terwijl dit niet zo is, of wordt een vals diploma gebruikt. Hieraan verwant is c.v.-fraude: het vermelden van onwaarheden op het c.v. Dit alles geschiedt om de eigen onderneming of positie op de arbeidsmarkt te verbeteren.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Fraude

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds