Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Ner้e
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu do 28 aug 2025 23:37
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Nul-uren contract
Moderators: Mich่le, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jadazi

Leeftijd: 52
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Leeuw

BerichtGeplaatst: do 05 feb 2009 13:59    Onderwerp: Nul-uren contract Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik was vrijwillig werkzaam bij een webwinkel vanaf november 2008.
Er is toen afgesproken dat ik vanaf 5 jan. 2009 een contract zou krijgen om vanuit mijn huis mailtjes te beantwoorden van haar website.
Ik was al een tijdje aan het werk, maar toen ze het kladje van het contract naar mij mailde was ik het niet met alle punten eens.
Ik vond een nul-contract op zich geen probleem, maar wilde om misverstanden te voorkomen het aantal uren afspreken dat ik achter mijn pc moest doorbrengen, want het kan maar zo zijn dat ik 6 uren gewerkt hebt en zij het er niet mee eens is en mij maar 3 uren uitbetaald.

Ze heeft toen gezegd dat ze niks gaat toezeggen omdat je nooit van te voren weet hoeveel uren je gaat werken met een nul-uren contract.
Daar heeft ze helemaal gelijk in, maar vond dat ze me wel een indicatie kon geven.

Vanaf toen begon alles bergafwaarts te gaan, had haast geen contact meer met haar (normaal gesproken elke dag) en toen kwam ze ook nog eens in de problemen en kwam op de site opgelicht.nl terecht.
Klanten kregen van haar waarschuwingen, juridische adviseurs en advocaten werden op hun afgestuurd en dat alleen maar omdat klanten gingen klagen omdat ze soms 2 maanden lang op hun producten moeten wachten.

Nu komt waar het eigenlijk om gaat, zij wilt nu dat ik voor de uren die ik vanaf 5 jan. gewerkt hebt mij toch uitbetalen en wilt ze dus mijn sofinr., kopie identiteitsbewijs en een ondergetekende contract van mij hebben, terwijl ik haar al heb gezegd dat ik niks meer met haar te maken wilt hebben en g้้n geld van haar hoef.
Zij zegt dat een mondelinge afspraak ook een overeenkomst is en dat ze zowiezo zwart op wit heeft staan dat ik vanaf 5 jan. voor haar gewerkt heb.
Ze heeft dus het contract eergisteren weer naar mij toegemailt en het aangetekend naar mij verstuurd (die ik trouwens niet heb aangenomen).

Nu is mijn vraag of ze dit van mij mag eisen en dat ik toch alsnog mijn persoonlijke gegevens naar haar toe moet sturen?

groetjes Jadazi
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator

Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: do 05 feb 2009 22:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

U hebt als werknemer een identificatieplicht.
Bekijk de homepage
jadazi

BerichtGeplaatst: vr 06 feb 2009 7:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

StevenK schreef:
U hebt als werknemer een identificatieplicht.

Maar ik heb officieel nooit voor haar gewerkt, het was meer een vriendendienst (vrijwilligerswerk), had zij dit niet moeten regelen en vastleggen voor dat ik ging beginnen? ik was die paar dagen dat ik gewerkt had dan ook niet verzekerd!
Ik heb ook nooit salaris ontvangen!

gr. Jadazi
klokluider

Leeftijd: 57
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: vr 06 feb 2009 9:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

misschien kun je haar even vragen of zij de eerste dag melding kan laten zien waarmee zij jou als werknemer heeft aangemeld. Heeft zij dit gedaan dan ga ik met StevenK mee en zul je de gegevens moeten aanleveren.

Is dat niet het geval, kan het m.i. ook niet verplicht worden. Er is immers geen sprake van een overeenkomst. De wil was er maar uiteindelijk is de arbeidsovereenkomst niet tot stand gekomen.
jadazi

BerichtGeplaatst: vr 06 feb 2009 9:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

klokluider schreef:
misschien kun je haar even vragen of zij de eerste dag melding kan laten zien waarmee zij jou als werknemer heeft aangemeld. Heeft zij dit gedaan dan ga ik met StevenK mee en zul je de gegevens moeten aanleveren.

Is dat niet het geval, kan het m.i. ook niet verplicht worden. Er is immers geen sprake van een overeenkomst. De wil was er maar uiteindelijk is de arbeidsovereenkomst niet tot stand gekomen.

Oke is goed, maar met wat en bij wie heeft ze dat gemeld en hoe zou ze dat aan mij moeten laten zien?
Want ze kan natuurlijk van alles naar mij sturen, dus wil graag weten wat de officiele weg is.
klokluider

Leeftijd: 57
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: vr 06 feb 2009 19:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

de eerste dagmelding wordt gedaan aan de belastingdienst
theod

Leeftijd: 68

BerichtGeplaatst: vr 06 feb 2009 20:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Er is hier ้้n ding belangrijk;

Heb jij na 5 januari nog werkzaamheden voor haar verricht?

Indien je dit met ja beantwoord heb je in principe ingestemd met het 0 uren contract.
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: vr 06 feb 2009 21:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik vind het een vreemd verhaal en dat vervolg via opgelicht.nl bevalt me ook niet, dus ik denk dat je er verstandig aan doet het contact gewoon helemaal af te sluiten en niets te sturen.

Straks word jij nog aansprakelijk gesteld voor het niet lopen van dat tentje.
jadazi

BerichtGeplaatst: za 07 feb 2009 9:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

klokluider schreef:
de eerste dagmelding wordt gedaan aan de belastingdienst

Kan ik bij de belastingdienst navragen of ze mij aangemeld heeft?
Zij heeft mij nooit een contract toegestuurd, alleen een informatief mailtje.
Zie onderstaande mail;

O P R O E P O V E R E E N K O M S T
De ondergetekenden:

1.XXXXXX.nl, gevestigd te XXXXbroek aan de XXXX XXXstraat 52, XXXX RV, verder te noemen: “Werkgever”, in dezen vertegenwoordigd door mevrouw A. XXXXXX;

en

2. ……………., wonende te ………… aan de ………………, ………, geboren te ………. op ………………., verder te noemen: “Werknemer”;

NEMEN IN AANMERKING:

1. dat de omvang van de werkzaamheden sterk kan fluctueren
2. dat de Werkgever in drukke tijd behoefte heeft aan extra arbeidskrachten, terwijl de Werknemer slechts af en toe werkzaamheden wenst te verrichten
3. dat de Werknemer zich dit realiseert en zich bereid verklaart op een flexibele basis voor de Werkgever werkzaamheden te verrichten,

KOMEN OVEREEN ALS VOLGT:

Artikel 1 - Functie en aard van de werkzaamheden

1.1 Werknemer treedt met ingang van …………. in dienst bij Werkgever, als ……..

1.2 Werknemer zal haar werkzaamheden met volle inzet op verantwoordelijke wijze verrichten in overeenstemming met de vanwege Werkgever van tijd tot tijd verstrekte instructies en aanwijzingen.

Artikel 2 - Duur

2.1 Deze overeenkomst wordt aangegaan voor ………. vanaf de in artikel 1.1 van deze overeenkomst aangegeven datum van indiensttreding.

2.2 De eerste maand is een proeftijd in de zin van artikel 7:652 BW. Tijdens de proeftijd kunnen zowel Werknemer als Werkgever de dienstbetrekking be๋indigen tegen het einde van de werkdag.

2.3 Ieder van partijen is bevoegd de overeenkomst door opzegging tussentijds te be๋indigen met inachtneming van de wettelijke opzegtermijn.

Artikel 3 - Geen belemmeringen voor het verrichten van werkzaamheden

Werknemer verklaart dat hij op geen enkele wijze belemmerd is ingevolge een voorgaand dienstverband, een non-concurrentiebeding of anderszins, werkzaamheden te verrichten voor Werkgever.

Artikel 4 - Werktijden

Werknemer is gehouden haar werkzaamheden gedurende de voor Werkgever geldende tijden te verrichten.

Artikel 5 - Salaris

De werknemer ontvangt alleen salaris over feitelijk gewerkte uren. Het bruto aanvangssalaris bedraagt EUR …….. per uur. Daarnaast heeft de werknemer recht op de wettelijke vakantietoeslag.
Het salaris zal na inhouding van de wettelijk voorgeschreven en contractueel overeengekomen inhoudingen aan het eind van iedere volgende periode worden

uitbetaald door overmaking op een door Werknemer aan te wijzen bank- of girorekening.

Artikel 6 – Arbeidsongeschiktheid en ziekte

6.1 Ingeval van ziekte is Werknemer verplicht Werkgever hiervan onverwijld in kennis te stellen, doch uiterlijk voor 10:00 uur dezelfde ochtend. Deze verplichting geldt zowel wanneer de Werknemer opgeroepen is als wanneer dit niet het geval is.

6.2 Als de Werknemer arbeidsongeschikt is of wordt tijdens de duur van een oproep, zal de Werkgever het loon doorbetalen tot en met de laatste dag waarop de Werknemer op grond van de betreffende oproep zou hebben gewerkt als hij niet ziek was geweest of geworden.

6.3 Het op grond van vorig lid bedoelde loon dat vervolgens tijdens ziekte wordt betaald, bedraagt 70% van het gemiddelde loon dat de Werknemer heeft verdiend in de laatste dertien weken direct voorafgaand aan de arbeidsongeschiktheid.

6.4 Indien de berekening op grond van het derde lid zou leiden tot een resultaat dat beduidend afwijkt van hetgeen de Werknemer normaliter bij de Werkgever pleegt te verdienen, wordt de daar genoemde periode van dertien weken vervangen door de laatste 52 weken direct voorafgaand aan de arbeidsongeschiktheid.

Artikel 7 – Geheimhouding

Werknemer zal de uit haar werk bekend zijnde feiten en omstandigheden als strikt vertrouwelijk beschouwen en dienovereenkomstig handelen. Werknemer beseft dat opzettelijke overtreding kan leiden tot ontslag op staande voet.

Artikel 8 – Non-concurrentiebeding

Werknemer zal zonder schriftelijke toestemming van werkgever gedurende de arbeidsovereenkomst en het einde hiervan gedurende een tijdvak van twee jaar, niet in enigerlei vorm een zaak gelijk, gelijksoortig of aanverwant aan het bedrijf van wekgever, drijven of mede drijven of doen drijven, hetzij direct hetzij indirect, alsook financieel in welke vorm bij een dergelijke zaak belang hebben, daarin of daarvoor op enigerlei wijze werkzaam zijn, al dan niet in dienstbetrekking hetzij tegen vergoeding hetzij een aandeel hebben, binnen een straal van 25 km waar werkgever en/of opdrachtgever(s) gevestigd is/zijn.

Artikel 9 – Boetebeding

Indien werknemer handelt in strijd met de bepaling als bedoeld in artikel 7 en 8, verbeurt hij ten gunste van werkgever een dadelijk opeisbare boete van EUR 12.500,=( zegge: twaalfduizend en vijfhonderd euro) per gebeurtenis en tevens EUR 250,= (zegge tweehonderdvijftig euro) voor ieder dag dat hij in overtreding is, te voldoen aan werkgever en onverminderd het recht van werkgever om volledige schadevergoeding te vorderen.

Artikel 10 – Slotbepalingen

Afwijkingen en aanvullingen op deze overeenkomst zijn alleen geldig indien deze schriftelijk door de werkgever zijn bevestigd.

De werknemer verklaart op de hoogte te zijn van en in te stemmen met de bij de werkgever geldende arbeid- en bedrijfsregels.

Aldus overeengekomen en in tweevoud opgemaakt en ondertekend te Velserbroek

dd. __________________ 2009. dd. _____________ 2009.

________________________ _____________________
XXXXXXX.nl
Mw. A. XXXXXX ……………

Ik heb bovenstaande nooit ondertekend en ze heeft dit "kladje" naar mij gemailt op 09 januari. Ik was niet helemaal eens met het contract en had het daarom niet ondertekend, toen ik opeens op 15 januari een telefoontje van haar kreeg dat ze de druk en ellende niet meer aan kon en dus te stoppen met de webwinkel!

Toen kreeg ik op 19 januari dit mailtje;
De proeftijd is wettelijk vastgelegd en is bij alle contracten 1 maand.
Een hogere korting van 10% betekent dat jij hier belasting over moet betalen dit is vastgesteld door de belasting, denk maar eens aan het maximum bedrag van kerstpakketten en een iedereen die bij een bedrijf werkt kleding of een makro mag wettelijk een korting krijgen van 10% anders komt de belasting om de hoek.
Ik heb jou al meerder malen gevraagd om je laatste uurloon aan mij door te geven.
Het contract wat ik verzonden heb is informatief om te lezen dus geen definitief contract omdat deze door de beokhouder worden opgesteld als ik ook van jou een kopie legitimatie ontvang en het contract volledig wordt uitgetypt.
Ik vraag dit al enige tijd omdat dit er deze week ook uitmoet om de lonen te berekenen.
In een 0 uren contract worden vooraf nooit uren bepaald en krijg je over het aantal uren dat je werkt 8% bruto vakantietoeslag dit wordt ook allemaal omschreven in het contract ook hoe de vakantiedagen worden berekend en dit zie je terug op je loonstrook.
jadazi

BerichtGeplaatst: za 07 feb 2009 9:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

theod schreef:
Er is hier ้้n ding belangrijk;

Heb jij na 5 januari nog werkzaamheden voor haar verricht?

Indien je dit met ja beantwoord heb je in principe ingestemd met het 0 uren contract.

Op jouw vraag moet ik "ja"beantwoorden, maar had ik dan niet moeten werken tot dat ik het contract gezien had?
Zij heeft mij die pas om 9 jan. als kladje naar mij toegemailt.
Ik ben iemand die goed van vertrouwen is, dus als je tegen mij zegt dat ik een contract krijg, ga ik gewoon verder met mijn werk!
jadazi

BerichtGeplaatst: za 07 feb 2009 9:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tikSimone schreef:
Ik vind het een vreemd verhaal en dat vervolg via opgelicht.nl bevalt me ook niet, dus ik denk dat je er verstandig aan doet het contact gewoon helemaal af te sluiten en niets te sturen.

Straks word jij nog aansprakelijk gesteld voor het niet lopen van dat tentje.

Er lopen nu inderdaad een aantal aangiftes tegen dat bedrijf en ze stuurt naar heel veel klanten bedreigingen via haar advocaat, ook naar mij heeft ze een juridisch adviseur gestuurd, maar heb tegen hem gezegd dat ik hem niet wil spreken en niet wil mengen in dat hele gedoe.
Ik denk dus inderdaad net als jij dat ze mij wilt gebruiken om haar straatje schoon te vegen.
Ben er namelijk ook achtergekomen dat ze al twee failliet is verklaard Shocked
theod

Leeftijd: 68

BerichtGeplaatst: za 07 feb 2009 10:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als jij hard kunt maken dat deze opzet van contract aan jou verzonden is na 5 januari kan ze eerste dag meldingen en alles doen maar heeft ze geen poot om op te staan.

Hoop dan enkel dat jij al je van al je mails etc. die je voor het bedrijf hebt gedaan kopijen hebt die je kunt overleggen als er een opsopringsambtenaar er om vraagt.
Het is inderdaad mogelijk dat zij probeert de oplichtingspraktijken in jou schoenen te schuiven.
jadazi

BerichtGeplaatst: za 07 feb 2009 10:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

theod schreef:
Als jij hard kunt maken dat deze opzet van contract aan jou verzonden is na 5 januari kan ze eerste dag meldingen en alles doen maar heeft ze geen poot om op te staan.

Hoop dan enkel dat jij al je van al je mails etc. die je voor het bedrijf hebt gedaan kopijen hebt die je kunt overleggen als er een opsopringsambtenaar er om vraagt.
Het is inderdaad mogelijk dat zij probeert de oplichtingspraktijken in jou schoenen te schuiven.

Ik heb inderdaad alle email verkeer bewaard voor het geval ik het nodig mocht hebben.
Het vervelende is dat ik nog op een product zit te wachten die ik bij haar besteld en ook voor betaald hebt, het kan dat ze mij ook dwars wilt zitten en het product niet uitleverd omdat ik het contract niet wil ondertekenen.
Tja....dan ga ik ook maar naar opgelicht.nl!
Bedankt voor je reactie in iedergeval!

Fijn weekend!
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds