|
Auteur |
Bericht |
starter
Leeftijd: 57 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 25 jan 2009 11:11 Onderwerp: hoe bezwaarschrift opstellen |
|
|
ik ben nieuw op dit forum en weet niet of mijn onderwerp in de juiste categorie is geplaatst...
Ik ben door mijn wkg op staande voet ontslagen. Ik heb een zaak aangespannen en deze gewonnen. Althans, wkg dient dvb te herstellen. Dit kan alleen per toekomende datum ivm publiekrechterlijk orgaan en afwijkende regels daaromtrent.
Nu is, voor de uitspraak van de rechter, mijn ww-aanvraag afgewezen. Ik heb hiertegen proforma bezwaar aangetekend en gevraagd om stukken en motivatie.
Nu heb ik alleen de stukken ontvangen (had ik zelf ook al) en geen motivatie mbt afwijzing. Daarnaast heb ik 4 wkn extra tijd gekregen om mij bezwaar in te dienen.
Er zijn door uwv vele procedurele fouten gemaakt (w.o. geen beslissing mbt voorschot ogv art 31 WW, maar direkt definitieve afwijzing ondanks procedure bij rechter, geen motivatie ogv Algemene beginselen behoorlijk bestuur, etc.).
Maar......waar moet nu een bezwaar aan voldoen? Zet je er "gewoon" alles in waar je het niet mee eens bent?
Ik heb wel een advocaat, maar om de kosten te drukken verricht ik het bezwaar zelf. Er dient nl nog een bodemprocedure opgestart te worden.... |
|
|
|
 |
BartL
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 25 jan 2009 11:43 Onderwerp: Re: hoe bezwaarschrift opstellen |
|
|
starter schreef: | ik ben nieuw op dit forum en weet niet of mijn onderwerp in de juiste categorie is geplaatst...
Ik ben door mijn wkg op staande voet ontslagen. Ik heb een zaak aangespannen en deze gewonnen. Althans, wkg dient dvb te herstellen. Dit kan alleen per toekomende datum ivm publiekrechterlijk orgaan en afwijkende regels daaromtrent.
Nu is, voor de uitspraak van de rechter, mijn ww-aanvraag afgewezen. Ik heb hiertegen proforma bezwaar aangetekend en gevraagd om stukken en motivatie.
Nu heb ik alleen de stukken ontvangen (had ik zelf ook al) en geen motivatie mbt afwijzing. Daarnaast heb ik 4 wkn extra tijd gekregen om mij bezwaar in te dienen.
Er zijn door uwv vele procedurele fouten gemaakt (w.o. geen beslissing mbt voorschot ogv art 31 WW, maar direkt definitieve afwijzing ondanks procedure bij rechter, geen motivatie ogv Algemene beginselen behoorlijk bestuur, etc.).
Maar......waar moet nu een bezwaar aan voldoen? Zet je er "gewoon" alles in waar je het niet mee eens bent?
Ik heb wel een advocaat, maar om de kosten te drukken verricht ik het bezwaar zelf. Er dient nl nog een bodemprocedure opgestart te worden.... |
Je bezwaarschrift moet je naam en adres bevatten en op tijd zijn ingediend. Verder leg je in het bezwaarschrift inderdaag gewoon uit waarom je het met het besluit niet eens bent. Probeer dit zo duidelijk en gemotiveerd mogelijk te doen.
Dat is alles. De rest is dan aan het bestuursorgaan. |
|
|
|
 |
Chantalle
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 552
|
Geplaatst: zo 25 jan 2009 13:23 Onderwerp: Re: hoe bezwaarschrift opstellen |
|
|
starter schreef: | Maar......waar moet nu een bezwaar aan voldoen? Zet je er "gewoon" alles in waar je het niet mee eens bent? |
Zie ook de brochure van Postbus 51 over bezwaar maken. |
|
|
|
 |
starter
Leeftijd: 57 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 25 jan 2009 13:31 Onderwerp: |
|
|
hartelijk dank, ik zal er nu mee aan de slag.... |