Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Volkshuisevest...
Psychiatrie
Seeking CIPD a...
kan zakelijk h...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu vr 20 jun 2025 18:20
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Inzage nalatenschap
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jellevand

Leeftijd: 68
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram

BerichtGeplaatst: ma 12 jan 2009 19:07    Onderwerp: Inzage nalatenschap Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een jaar geleden is mijn broer overleden. Via zijn testament heeft hij 1/3 aan zijn vriendin, 1/3 aan zijn ex-vrouw en 1/3 aan mij en mijn 3 zussen nagelaten. Graag zou ik alle bankafschriften, verzekeringspolissen, computerbestanden etc. van voor het overlijden willen inzien. Vriendin leefde niet samen met mijn broer. Heb ik dat recht.

alvast bedankt

Jelle
Bekijk profiel Stuur privé bericht
sietske1980

Leeftijd: 44
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA

BerichtGeplaatst: ma 12 jan 2009 19:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik denk dat je hiervoor bij de executeur testementair of de notaris moet zijn. En dan voor de voor de erfenis relevante info. (of computerbestanden daartoe behoren? dat denk ik niet)
jellevand

Leeftijd: 68
Sterrenbeeld: Ram

BerichtGeplaatst: di 13 jan 2009 3:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bedankt voor het antwoord. Dat ik met tot de executeur of de notaris kan richten besef ik me wel. Ik wilde graag iets meer weten over mijn rechtspositie.

Groet

Jelle
sietske1980

Leeftijd: 44
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA

BerichtGeplaatst: di 13 jan 2009 9:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

dat kun je bij hen toch vragen dan?
bacohol

Leeftijd: 78
Sterrenbeeld: Schorpioen

BerichtGeplaatst: di 13 jan 2009 11:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Goeden morgen,

Wel inzage van bescheiden uit een nalatenschap, natuurlijk kan men zich wenden tot een notaris, echter wat als deze van de excecuteur testamentair ( als die er al is) geen bescheiden heeft ontvangen ?
Mijn zuster weigert aan haar broer inzage van originele stukken uit de nalatenschap van mijn overleden zuster.
Inmiddels ben ik beland bij de rechtbank, die heeft thans bevolen dat mijn zusje moet mee werken aan scheiding en deling, echter mijn zuster blijft onwillig. Wat nu ? Zo blijft onze nalatenschap tot in lengte van dagen onverdeeld. Wat moet / wat kan ik nu doen.
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: di 13 jan 2009 12:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bacohol schreef:
Inmiddels ben ik beland bij de rechtbank, die heeft thans bevolen dat mijn zusje moet mee werken aan scheiding en deling, echter mijn zuster blijft onwillig. Wat nu ? Zo blijft onze nalatenschap tot in lengte van dagen onverdeeld. Wat moet / wat kan ik nu doen.

Nu is het de vraag of de rechter er een stok bij heeft gedaan om mee te slaan. Verbeurt je zus nu per dag een dwangsom?

BerichtGeplaatst: di 13 jan 2009 12:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

nee, jammer genoeg is die stok achterwege gebleven. Het vonnis is clear, ze moet mee werken aan de scheiding en deling. En hier mede moet ik het dan maar doen. Ja, ik filosofeer maar FF hard op. Ik neig te zeggen oplsuiting aanvragen , want haar gedrag is minachting van het hof. Reeds 18 jaar terug had ik min of meer hetzelfde vonnis. Echter mijn zus is hardleers. Je moet je door een brij van burocratie wringen om je recht te krijgen. Ik wordt er zo af en toe erg moe van. De gans heeft destijds gemeend de boedel een poot te moeten lichten. En nu moet ze haar wanprestatie openbaren. Ja, ja, dat is natuurlijk een lastige positie. Ben er in elk geval nog niet uit. Hoe dit varkentje het beste gewassen kan worden.
cvb

Leeftijd: 72
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: vr 16 jan 2009 17:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Heb een paar jaar geleden ook zoiets aan de hand gehad.
Het punt is, dat u niemand vindt, die gejatte bestanddelen van de boedel voor u ter verdeling beschikbaar maakt. Ik zou me niet verder laten uitlachen.
bacohol

BerichtGeplaatst: vr 16 jan 2009 17:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hi CVB
Bedankt voor je reactie.

Wel een ding is in mijn case zeker, ik heb als erf in eerste lijn recht op volledige inzage in alle relevante bescheiden.

Er bestaat in Nederland zo iets als beslag laten leggen , op nagenoeg alles wat je maar van je tegen partij wilt laten beslaan. Bank rekening bij voorbeeld of een uitkering .

Daarna moet je binnen1 a 2 maanden een procedure aanhangig maken voor de rechtbank

Immers als er gejat is, is dit in meeste gevallen natuurlijk geld.

Dat mijn zus niet mee wil werken aan de ontmaskering van haar frauduleus handelen jegens de boedel, kan ik begrijpen, echter wie zich branden wil moet ook vroeg of laat op de blaren zitten.

Ja, als zus niets meer heeft dan is er nemo dat quod non habet natuurlijk en dan houdt alles op.

Echter hoe je het ook keert of wend, ze zal moeten mee werken aan een scheiding en deling.

Bloijft ze weigeren , dan zal het nnimmer tot een scheiding en deling kunnen komen .

In dit geval zou de nortaris die het geld depot beheerd, wellicht lachende derde kunnen zijn.
cvb

BerichtGeplaatst: za 17 jan 2009 10:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:

Nu is het de vraag of de rechter er een stok bij heeft gedaan om mee te slaan. Verbeurt je zus nu per dag een dwangsom?

De rechter heeft dat blijkbaar niet gedaan; immers alleen bevestigd, dat de zus moest doen, wat ze al moest. Er zal méér zijn gevorderd; dat meerdere is blijkbaar afgewezen.

Laatst aangepast door cvb op vr 30 jan 2009 8:29, in totaal 1 keer bewerkt
bacohol

BerichtGeplaatst: za 17 jan 2009 11:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Goeden morgen CVB

Nee, de vraag om een stok om te slaan is achterwege gebleven.
bacohol was door zus gedagvaard inzage een andere nalatenschap
ja, bacohol , heeft toen een vordering in re-conventie ingediend
zus trekt twee jaar later haar stupido verhaal in, wat blijft over is de vordering in re-conventie, waar uiteindelijk werdt toegewezen dat zus dient over te gaan tot scheiding en deling

de stok zal in elk geval speodig komen, had beslaglegging in mind, maar bacohol zit ook te denken aan een gijzeling.

ja, bacohol is druk als een klein baasje, hij heeft ook nog een andere procedure lopen, opzettelijk achterhouden van bewijsmateriaal, liegende advocaten, verdraaiing van feiten, madre mia,het lijkt soms wel wild west.

daar tussen door nog een scheiding van bacohol, met een ex, die beslag laat leggen op een huurwoning.

het kan allemaal niet op

tot overmaat van ramp is de bodem van de strijdkas in zicht, en zoals we allemaal weten geen advocaat werkt op basis van pro deo
cvb

BerichtGeplaatst: za 17 jan 2009 18:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo bacohol,

Ben zelf een paar jaar geleden door een zus gedaagd i v m de afwikkeling van een nalatenschap, die ze zelf gedeeltelijk achterover gedrukt had.

Nogmaals: Mijn idee als gewone benadeelde is, dat niemand gejatte bestanddelen van een erfenis, d w z waar jij geen geldige papieren van hebt, boven water gaat halen.
Je moet bedenken: jij vind het één, echter je zus vindt wat anders en houdt de deur gewoon op slot!!; alleen gaat een advokaat je dat niet vertellen en mag je daar op eigen (hoge) kosten zelf achterkomen
Ben werkelijk benieuwd of er iemand op dit forum een beter idee heeft.
bacohol

BerichtGeplaatst: za 17 jan 2009 20:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

16.01.09

Goeden middag CVB

Drukke dag hier, ben al van af 11 uur achter de PC , om een weer woord te geven, op een C vA . van mijn tegenpartij.

Wel ik heb kopie bank garantie , afgeven in 1991 door mijn lieve zusje , ( dekking voor " verdwenen " waarde papieren ) en ik heb een paar mooie vervalsde kassa bonnen (van alle kassa bonnen zijn de afgifte datums er af geknipt ) Kan natuurlijk nooit, bij elke aankoop krijgt men een kassa bon met afgifte datum.

Zij had zogenaamd ten behoeve van mijn overleden zuster, c.a 4000 NLG uitgegeven.

Maar ja als je van twee originele kassa bonnen een nieuwe kassa bon in kopie vorm produceerd, kun je natuurlijk nooit meer van z´n leven een originele bon produceren. Wil derhalve graag alle bonnen in origineel zien, inclusief kop en staart. Lachen maar.

Dat heet een spagaat. Als ik me niet vergis.

Beide bedragen moeten natuurlijk terug in de boedel, incl de verloren rente .

Prettige avond nog.
Groeten
Bacohol.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds