|
Auteur |
Bericht |
RonnyJ
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 338
|
Geplaatst: di 13 jan 2009 18:20 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | De huurder kan m.i. gewoon betwisten dat er een huurovereenkomst was. Dan is het aan de verhuurder om het bestaan daarvan te bewijzen.
Mocht de verhuurder in het bewijs slagen (niet zo waarschijnlijk), dan kan hij schadevergoeding ten belope van het positieve contractsbelang vorderen. (Of dat dan uitkomt op 1200 euro is nog even de vraag. Heb ik niet goed naar gekeken.) |
Klopt. In deze fase dient de huurder ook niet al zijn kruit te verschieten. _________________ Peruse or perish! |
|
|
|
 |
Yaske
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 13 jan 2009 23:24 Onderwerp: |
|
|
Als eerste iedereen al bedankt voor de handige/nuttige reacties!!
Ik ben ook aansprakelijk gesteld, samen met de topicstarter en nog een vriend.
Ik heb persoonlijk alleen contact gehad tijdens te bezichtiging, het volgende contact was dus tijdens de aansprakelijkheidsstelling.
Ik heb dus nooit contact gehad, ik heb dus nooit ja kunnen zeggen of uberhaupt een overeenkomst gezien.
Kan zoiets? Dat er namen in het contract zouden staan (naar zijn idee) die een overeenkomst aan gaan zonder dat zij er zelf vanaf weten? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 13 jan 2009 23:46 Onderwerp: |
|
|
Yaske schreef: | Kan zoiets? Dat er namen in het contract zouden staan (naar zijn idee) die een overeenkomst aan gaan zonder dat zij er zelf vanaf weten? |
Dat kan in bepaalde omstandigheden wel, bijvoorbeeld als jij je vrienden al dan niet stilzwijgend had gemachtigd om namens jou te handelen.
Het voert te ver om dat tot in alle detail uit te leggen. De vraag is nu eerst of er een huurovereenkomst is gesloten: hebben jullie of heeft iemand van jullie het aanbod van de verhuurder aanvaard. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Yaske
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 14 jan 2009 0:43 Onderwerp: |
|
|
Simpel; Nee.
We hebben een lijst van hem gekregen met alle contacten/ gemaakte afspraken en daar vermeld hij niet dat er een akkoord is bereikt.
Ik heb ook niemand gemachtigd bijv. zou niet eens weten hoe dat moet...
We hebben dus alle 3 een brief gehad met hetzelfde kenmerk, dat kenmerk gaat dus over ons 3. Moeten we dan ieder afzonderlijk bezwaar aantekenen?
Maybe iets voor ver weg nog, maar stel dat het voor de rechter komt en wij worden in het gelijk gesteld, kunnen we dan iets in de zin van 'schadevergoeding' eisen? Zo ja, waarvoor? Gemaakte kosten? Is de tijd etc. gestoken in verdediging van zoiets ook te verhalen op hem? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 14 jan 2009 0:56 Onderwerp: |
|
|
Yaske schreef: | We hebben dus alle 3 een brief gehad met hetzelfde kenmerk, dat kenmerk gaat dus over ons 3. Moeten we dan ieder afzonderlijk bezwaar aantekenen? |
Jullie kunnen gezamenlijk terugschrijven dat jullie zijn aanbod om het huis te huren nooit hebben aanvaard, zodat er geen huurovereenkomst tot stand is gekomen. Jullie zijn hem daarom ook niets verschuldigd.
Quote: | Maybe iets voor ver weg nog, maar stel dat het voor de rechter komt en wij worden in het gelijk gesteld, kunnen we dan iets in de zin van 'schadevergoeding' eisen? Zo ja, waarvoor? Gemaakte kosten? Is de tijd etc. gestoken in verdediging van zoiets ook te verhalen op hem? |
Geen schadevergoeding, wel een veroordeling in de proceskosten. Dat zal normaal gesproken de kosten van een advocaat niet geheel vergoeden. Gebruik de zoekfunctie als je meer wilt weten over de proceskostenveroordeling. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|