|
Auteur |
Bericht |
Kagugl
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 13 jan 2009 16:32 Onderwerp: Telefonische toezegging rechtsgeldig? |
|
|
Ik had bij mijn (toen nog mogelijke) zorgverzekeraar gevraagd van een bepaald hulpmiddel hoeveel dat verzekerd werd.
Dat bleek gunstig voor mij te zijn, en heb daarom bij die maatschappij een zorgverzekering + aanvullende verzekering afgesloten.
Nu blijkt echter, dat mij foutieve informatie is verstrekt. Kan ik mij beroepen op de uitspraak van de callcentermedewerker, en toch de aanvankelijke vergoeding krijgen? Of kan ik mij daar niet op beroepen? |
|
|
|
 |
lawyer
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 629
|
Geplaatst: di 13 jan 2009 17:04 Onderwerp: Re: Telefonische toezegging rechtsgeldig? |
|
|
Kagugl schreef: | Ik had bij mijn (toen nog mogelijke) zorgverzekeraar gevraagd van een bepaald hulpmiddel hoeveel dat verzekerd werd.
Dat bleek gunstig voor mij te zijn, en heb daarom bij die maatschappij een zorgverzekering + aanvullende verzekering afgesloten.
Nu blijkt echter, dat mij foutieve informatie is verstrekt. Kan ik mij beroepen op de uitspraak van de callcentermedewerker, en toch de aanvankelijke vergoeding krijgen? Of kan ik mij daar niet op beroepen? |
Op zich kan je je daarop beroepen; echter, als de verzekeraar ontkent (en dat zullen ze ongetwijfeld doen) zul jij moeten bewijzen dat het wel degelijk is toegezegd (en dan wordt 't ongetwijfeld procederen). Het leveren van dat bewijs lijkt mij praktisch onmogelijk, tenzij je bijvoorbeeld stiekem een opname hebt gemaakt van het gesprek, of als er iemand anders meeluisterde met het gesprek die ook kan verklaren dat het is toegezegd. En in dat laatste geval kan de rechter ook nog oordelen dat de verklaringen leugenachtig overkomen (ik noem maar iets), bijvoorbeeld omdat de mede-verklaarder er eveneens belang bij heeft dat die uitbetaling plaatsvindt. |
|
|
|
 |
MaxForce
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UM Studieomgeving (MA): UM Berichten: 96
|
Geplaatst: di 13 jan 2009 20:14 Onderwerp: |
|
|
Wanneer u belt met een bedrijf, verzekeraar of wat voor een hoedanigheid dan ook... in het geval u mondeling (en dus ook via telefoon) toezeggingen gedaan worden , kunt u het beste meteen verzoeken dat u dit op schrift wordt toegezonden. U heeft dan in ieder geval altijd bewijs dat u die toezeggingen zijn gedaan. _________________ "Auch der Beschränkte, Unwissende, Unbesonnene faßt leicht und lebhaft eine subjektive Überzeugung. Aber je leichter er sie fäßt, desto mehr hat man Ursache, ihr zu mißtrauen." |
|
|
|
 |
Kagugl
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 14 jan 2009 20:13 Onderwerp: |
|
|
Ik weet nog wel de datum en tijd, en met wie ik sprak. Maar ik zal waarschijnlijk geen beroep kunnen doen op hun geluidsopnames.
Maar misschien ga ik die persoon terugbellen, en vragen of hij zijn uitspraken mij schriftelijk wil toezenden (al vraag ik me af of hij geen argwaan krijgt, en de boel gaat herroepen). |
|
|
|
 |
|