Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...
Top Notch Qual...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 04 aug 2025 19:06
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Advocaten en clienten,
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
tussenwalenschip

BerichtGeplaatst: di 13 jan 2009 15:53    Onderwerp: Advocaten en clienten, Reageer met quote Naar onder Naar boven

Binnenkort vind er een hoger beroep plaats voor een client i.v.m. P/A.
betalen.
Al de gegevens van deze persoon liggen bij het hof,
Er zijn voor de tweede maal totaal geen gegevens van de tegenpartij bij de client, dus ook niet bij het hof.(daarom hoger beroep).
Is de advocaat van de betalende partij, dan niet verplicht deze gegevens op te vragen, aan de advocaat van de wederpartij,?
Zo kan een rechter toch nooit een conclusie trekken, als er van een partij gegevens liggen.en van de ander niet.
Heeft de advocaat, dan geen plicht deze gegevens op te kunnen vragen.
hoe zit dat,?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
sietske1980

Leeftijd: 45
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA

BerichtGeplaatst: di 13 jan 2009 16:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

http://www.rechtspraak.nl/NR/rdonlyres/47742B88-62F2-4ED2-8A13-4AC5770660C3/0/Procesreglementhovenfamilieeindversie080901.pdf

kijk in het procesreglement, daarin staat wat wanneer moet worden ingediend.
een advocaat kan zijn client niet dwingen tot overleggen van stukken. die advocaat loopt wel het risico van afwijzing wegens niet onderbouwde stellingen of in strijd met procesreglement niet overleggen van stukken.

het Hof zal zonder stukken van de andere partij snel klaar zijn met de zaak. onvoldoende weersproken = toewijzen.
tussenwalenschip

BerichtGeplaatst: di 13 jan 2009 16:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Toewijzen, daar bedoel je mee, P/A. betalen zonder aftrek van de gegevens van de tegenpartij i.v.m. inkomsten?

De tegenpartij heeft nu al zo,n bedrag aan inkomsten,2100 netto,
daar veegt een arbeider zijn lippen aan af.
de tegenpartij kan daar dus ruimschoots van leven,ik vraag me af of dat de reden is dat de tegenpartij niks opgeeft om zo WEER tot deze uitspraak te komen?

En als de tegenpartij bijstand geniet had de bijstand wel verhaal gehaald,

en als de tegenpartij zou werken,valt dat voor de advocaat van de betalende partij te achterhalen?
sietske1980

BerichtGeplaatst: di 13 jan 2009 17:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nee met toewijzen bedoel ik dat als jij hebt gevraagd om verlaging oid (ik ga ervan uit dat je zoiets hebt verzocht?) dat dat wordt toegewezen als de andere partij met niets op de proppen komt.

Of de andere partij werkt kun je niet makkelijk achterhalen. Jij kunt misschien indirect bewijs bpven tafel krijgen (bv een website waarop haar naam/foto staat als secretaresse oid) maar als zij zelf niet met stukken komt dan is dat verder ook niet relevant meer, dan wordt jouw vordering toegewezen. Het Hof krijgt ook het hele dossier van de rechtbank inclusief het proces verbaal van de zitting dus ik neem aan dat daar ook wel een en ander uit op te maken valt?
tussenwalenschip

BerichtGeplaatst: di 13 jan 2009 19:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik stelde deze vraag voor een ander,
De ontvangende patij heeft in dit hoger beroep, niks ingeleverd, van loonbriefjes, kosten e.d.
Mijn ervaring was, dat je eigen advocaat dit kan opvragen bij de advocaat van de tegenpartij,of b.v. instanties.

De betalende partij heeft gevraagt om verlaging,
De zekerheid was, in dat hoger beroep,(dat is aangevraagt) dat de ontvangende partij 36 uur per week werkte, het blijkt nu met dit hoger beroep dat de ontvangende parij is gestopt met werken, deze partij is inwonend (weer) bij ouders.
Zelfs de inboedelscheiding is nog Niet geregeld, terwijl de betalende partij dit graag eens geregeld wil zien.
sietske1980

BerichtGeplaatst: di 13 jan 2009 23:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Okee ik snap 'm nu.

Bij instanties krijg je denk ik geen info over inkomen van een ander ivm privacy.

Lees even 1.4.3, 1.4.6, 2.1.1 van het procesreglement. Het Hof verwacht dus al allerlei stukken,daar gaat een advocaat meestal niet achteraan. Hij kan het wel aan het Hof schrijven, maar men heeft dus tot 10 dagen voor de zitting dus mogelijk komt het op het laatste moment.

Je kunt veel aanvoeren over het ineens stoppen met werken, daarover moet nadere info worden verstrekt (waarom en evt huidige sollicitatie-activiteiten) Inwonen bij ouders betekent geen woonlasten (waarschijnlijk kostgeld maar dat wordt over het algemeen geacht te zijn de € 200 die als woonkostencomponent in de bijstandsnorm zit) dus lagere behoefte.

Bedoel je boedelscheiding of regeling inboedel?
tussenwalenschip

BerichtGeplaatst: wo 14 jan 2009 9:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De boedelscheiding, de ontvangende parij, laat zich hier niet over uit, en dwarsboomt alles wat maar mogelijk is,dit is al een jaar aan de gang, en de betalende partij wil verder met leven,
Ook de boedelscheiding is aangevoert om in de rechtzaak mee te nemen, helaas Geen respons van de ontvangende partij,
Kan een betalende partij hier iets aan doen in de komende rechtzaak met de advocaat?
sietske1980

BerichtGeplaatst: wo 14 jan 2009 9:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

je vraagt hiervoor in de echtscheidingszaak aan de rb om een bevel verdeling met benoeming notaris (en evt onzijdige personen) of je vraagt de rb om de wijze van verdeling vast te stellen. Voor die tweede variant vind je nadere info hier bij nummer 9:
http://www.rechtspraak.nl/NR/rdonlyres/74DAC220-09A1-4A05-A825-7660AF4331D4/0/SCHEIDING.pdf?bcsi_scan_B2F32CCF23EEDD88=0&bcsi_scan_filename=SCHEIDING.pdf

je kunt er waarschijnlijk nu niks mee omdat dit de ali-zaak betreft die bij het Hof ligt, tenzij ook in hoger beroep is gegaan tegen hetgeen de rechtbank heeft bepaald over de verdeling. Ik vermoed dat de boedelverdeling pro forma is aangehouden bij de rechtbank? Als de tegenpartij eea traineert, kun je de rb vragen een zitting te bepalen of peremptoir aan te houden (voor de laatste keer).
tussenwalenschip

BerichtGeplaatst: wo 14 jan 2009 11:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Oke, zal deze boodschap doorgeven.

vraag. kun jij mij uitleggen wat een motie van wantrouwen is, b.v. in deze zaak
hoe gaat dat?
Chantalle

Chantalle

Leeftijd: 41
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU

BerichtGeplaatst: wo 14 jan 2009 11:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tussenwalenschip schreef:
Toewijzen, daar bedoel je mee, P/A. betalen zonder aftrek van de gegevens van de tegenpartij i.v.m. inkomsten?

De tegenpartij heeft nu al zo,n bedrag aan inkomsten,2100 netto,
daar veegt een arbeider zijn lippen aan af.
de tegenpartij kan daar dus ruimschoots van leven,ik vraag me af of dat de reden is dat de tegenpartij niks opgeeft om zo WEER tot deze uitspraak te komen?

Wat vaak wel wordt vergeten is dat de behoefte niet per definitie hetzelfde is als overleven op bijstandsniveau. Het gaat om welk bedrag nodig is om de levenstandaard van het huwelijk voort te zetten.
sietske1980

BerichtGeplaatst: wo 14 jan 2009 12:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

die term ken ik alleen uit de politiek Very Happy

misschien kun je iets meer uitleggen wat je bedoelt? wraken van een rechter misschien?
tussenwalenschip

BerichtGeplaatst: wo 14 jan 2009 13:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja klopt,politieke uitspraak,

Als je de ontvangende partij NIET vertrouwd.
wie kan de ontvangende partij beter dan de betalende partij?

Dus kan niet bij een hoger beroep, van P/A.(motie van wantrouwen)
deze uitspraak is alleen voor het kabinet.
sietske1980

BerichtGeplaatst: wo 14 jan 2009 14:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

waar wil je concreet naar toe?
Chantalle

Chantalle

Leeftijd: 41
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU

BerichtGeplaatst: wo 14 jan 2009 15:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nee, je kunt niet tegen de rechter zeggen: "ik dien een motie van wantrouwen in" wanneer de andere partij onjuiste gegevens toont. Misschien dat je kunt vragen of de gegevens gecontroleerd kunnen worden door een onafhankelijke derde, bijvoorbeeld door middel van een overzicht van de Belastingdienst (ik heb alleen geen idee of dit verzoek door een rechter zal worden ingewilligd).
sietske1980

BerichtGeplaatst: wo 14 jan 2009 15:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

partijen moeten sowieso jaaropgaves en aangiftes/aanslagen IB overleggen.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds